Consiliul Local Bistrița trece terenul în suprafață de 2.640 mp situat pe strada Grănicerilor din domeniul public al municipiului în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Instituţiei Prefectului pentru construirea Centrului integrat de servicii publice comunitare.
La sfârșitul anului 2017, urmare adresei Ministerului Afacerilor Interne, s-a adoptat Hotărârea Consiliului Local nr. 171/20.12.2017 prin care s-a aprobat trecerea terenului în domeniul public al Statului Român și în administrarea Instituției Prefectului. Instituţia a motivat această solicitare prin prisma furnizării unor servicii publice la nivel european, care să poată oferi un cadru unic, modern, orientat spre cetăţean în ceea ce priveşte serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, a celor pentru permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, serviciile municipale şi judeţene de evidenţă a populaţiei cu bazele de date aferente, serviciul pentru imigrări, serviciul cazier judiciar şi biroul de achitare taxe, construcție care să corespundă din punct de vedere al accesibilităţii şi al utilităţilor cu cerinţele unui obiectiv de interes public național.
În ședința Guvernului din data de 08.02.2018 a fost aprobat Memorandumul privind transmiterea de către Secretariatul General al Guvernului a unei cereri către Consiliul Local Bistrița în scopul adoptării unei hotărâri privind trecerea terenului din domeniul public al municipiului în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Instituţiei Prefectului.
”În temeiul acestor prevederi se impune ca membrii Consiliului Local să reaprobe, la solicitarea Guvernului României, trecerea terenului din domeniul public al municipiului şi administrarea Consiliului Local în domeniul public al Statului Român în vederea dării în administrarea Instituţiei Prefectului şi declararea acestuia ca bun de interes public naţional, în vederea construirii centrului integrat de servicii publice comunitare și odată cu adoptarea să fie abrogată Hotărârea Consiliului Local nr. 171/20.12.2017”, motivează municipalitatea.
În situaţia în care în termen de trei ani de la data intrării în vigoare a hotărârii nu se obţine autorizaţia de construire sau nu se păstrează destinaţia acestuia, terenul revine de drept în domeniul public al municipiului şi administrarea Consiliului Local.
Noul sediu pentru Permise, Înmatriculări şi Paşapoarte va fi unul modern. Centrul va cuprinde și serviciile municipale şi judeţene de evidenţă a populaţiei cu bazele de date aferente, serviciul pentru imigrări, serviciul cazier judiciar şi biroul de achitare taxe.
Adaugă comentariu