Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, care a participat la cel mai mare târg de turism din lume, cel de la Berlin, unde CJ a fost partener al Ministerului Turismului, ”o onoare”, a declarat că România face pași serioși în a-și promova oferta.
”N-am făcut foarte mare tam-tam la Berlin. Deși foarte multă lume poate nu e de acord cu mine, eu nu merg să descopăr foarte tare județul Bistrița-Năsăud, chiar dacă sună bine, până nu am infrastructură. La târgul de turism de la Paris va participa Primăria Bistrița ca titular, iar până la cel de la Londra mai este. Acolo s-ar putea face o chestie extrem de interesantă legată de Dracula, am putea lua din nou legătura cu nepotul scriitorului Bram Stoker. Am avut o discuție cu ministrul Turismului, e prea mult pentru noi, cred că Dracula trebuie să fie prins într-un program național, de brand național. Am primit acordul ministrului să facem demersurile să transformăm zona Tihuța-Colibița într-o stațiune de interes național. Se lucrează la PUZ, la PUG, odată cu Masterplanul va fi apă-canal, drumurile făcute pe POR și PNDL (Poarta Transilvaniei), deci administrația locală își va face treaba să asigure infrastructura. Să vedem ce fonduri vom reuși să găsim pentru o pârtie, un parc tematic și dacă vom reuși să intrăm într-un parteneriat serios cu ministerul am promisiunea că în două proiecte o să vină alături de noi: să ducem la nivel internațional Festivalul Usturoiului și, dacă se angajează toți primarii să sprijine, să adunăm 10.000 de oameni pe stadion la Năsăud la Ziua costumului popular și să îi chemăm pe cei de la Guinness Book. La Berlin lumea a fost încântată de-a dreptul de costumele noastre populare. Sunt încrezător și optimist că suntem pe direcția cea bună”, a spus șeful CJ.
El a adăugat că a avut o discuție foarte constructivă și concretă cu Ambasadorul României la Berlin, ES Emil Hurezeanu. ”Poate exista o colaborare cu Ambasada și câteva Consilii Județene. Avem acolo o clădire foarte frumoasă, spațioasă și putem face o colaborare, și pe prezentare turistică și de tradiții, dar mai ales o misiune economică. La toamnă am putea face pentru toți ambasadorii de acolo, pentru reprezentanții Guvernului, o Seară românească alături de alte câteva Consilii Județene, apoi o misiune economică, pentru oportunități de parteneriate de afaceri”.
Succes