Traficul auto în zona Pieței Decebal va fi reluat până la sărbătorile de iarnă, a anunțat primarul Ioan Turc, potrivit căruia se va lucra apoi în subteran în așa fel încât în primăvara anului 2024 să poată fi deschis și pasajul subteran pentru pietoni.
Primarul a explicat într-o emisiune la AS TV că, după turnarea ultimului pilot, urmează celelalte faze tehnologice pe care le-a și enumerat: ”pământul va fi adus la o anumită cotă, va fi turnat radierul, grinzile, se va cofra inclusiv cu structură de plasă, se va turna placa peste pasaj”.
”E un proces laborios, e nevoie de timp după turnarea centurii pentru ca betonul să ajungă la maturitate, sunt necesare câteva zile. Am avut o discuție cu proiectantul și l-am rugat să identifice soluții pentru a comprima acest timp și sunt sigur că acest lucru se va întâmpla. Pot fi puse anumite substanțe în așa fel încât termenele să fie scurtate, indiferent că discutăm despre centuri sau placă. Suntem în luna octombrie și dorim să finalizăm aceste lucrări în așa fel încât de sărbători oamenii să poată circula normal în zona respectivă. Betonul trebuie să ajungă la o capacitate de comprehensiune de 75-76%. Sunt specialiști care au grijă ca acest lucru, pe faze tehnologice, să se întâmple conform. Vom turna și asfaltul și vom deschide circulația. În pasaj sunt lucrări complexe și vor continua. Dacă discutăm despre multitudinea de cabluri care vor fi trase prin pasaj, despre pardoseli, despre toate elementele care definesc un pasaj modern, sunt lucrări cu un anumit grad de dificultate, dar sunt încredințat că, în primăvară, vom putea finaliza și aceste lucrări și atunci când oamenii vor avea un apetit mai mare după sezonul rece să iasă și să meargă în piață, să se plimbe, pasajul va fi pe deplin funcțional”, a spus primarul Bistriței.
Edilul a recunoscut că multă lume îl abordează și îi explică faptul că acest pasaj nu ar fi necesar, însă el are altă opinie.
”Sunt bistrițeni care mi-au spus că nu apreciază util pasajul de la Piața Decebal, dar eu cred că este necesar. Dacă luăm în discuție valorile de trafic normal de pe Bulevardul Decebal și strada Andrei Mureșanu, constatăm că avem de-a face cu un trafic intens. În aceste condiții, la fel cum se întâmplă și în alte țări civilizate, se caută soluții pentru a separa traficul de pietoni de traficul auto. Eu am renunțat la un proiect al vechii administrații, și mă refer la Centrul Intermodal, din considerente tehnice și nu aș fi avut o problemă să renunț și la pasaj, care ne-a dat enorm de multe bătăi de cap, dar îl consider necesar. Am apreciat că acest pasaj trebuie făcut, am îmbunătățit soluția tehnică și îi asigur pe oameni că atunci când pasajul va fi gata, vor spune: Da, a meritat! În primul rând pentru siguranța oamenilor, pentru cei care doresc să treacă dintr-o parte în alta. S-a mers pe ideea unui pasaj subteran ținând cont de faptul că urmează să construim o piață modernă și noi suntem cu documentația într-o fază înaintată, o piață care să ofere bistrițenilor o alternativă modernă, reală, la lanțurile de retail, mă aștept ca valorile de trafic să crească, atât în ce privește pietonii și mașinile. Prin acest mod de gestionare a traficului de mașini noi contribuim și la un aer mai curat pentru că de fluența cu care circulă mașinile depinde și nivelul de poluare. În condițiile în care pasajul va fi dotat cu lifturi care vor fi folosite atât de persoanele cu dizabilități, cât și de oricine altcineva, iar în plus, pe componenta de urcare pe toate cele patru guri, printr-o modificare pe care am solicitat-o și care nu a fost simplă, și scări rulante, eu cred că pasajul va putea fi folosit ușor și de oamenii în vârstă, și de cei cu dizaabilități”, a spus Ioan Turc.
”După ce traficul auto va fi reluat în condiții normale, eu cred că viața oamenilor din zonă și din oraș va reveni nu la normal, ci lucrurile vor fi mai bine ca înainte. Până la sfârșitul anului, lucrările vor fi gata atât pe Linia Verde, cât și pe Axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului. Singura excepție este legată de pasaj, dar nu îi vom incomoda pe concitadinii noștri pentru că lucrările vor fi în pământ, iar disconfortul minim pentru că vor mai fi mașini care vor aproviziona cu materiale șantierul. Sigur că amenajarea pasajului presupune costuri suplimentare fiindcă inițial nu era prevăzut decât cu scări, apoi s-au adăugat lifturi și noi am apreciat că sunt necesare și scările rulante fiindcă sunt intervale la valori mari de trafic pietonal și aceste scări rulante îi vor ajuta să aibă o mobilitate foarte bună. Vor fi cu senzori”, a conchis primarul.
Pasajul subteran face parte din proiectul cu fonduri europene ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” pe care se vor mai fac benzi dedicate transportului public, piste pentru bicicliști, sunt reabilitate trotuare, un sistem rutier nou la partea carosabilă, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video.
Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m. Constructor este M.I.S. Grup.
Todeauna Primarul ăsta are altă opinie față de ce vor oamenii din Bistrița și face total altceva cu ce vor oamenii. Oare cin este dus cu capul ?!
A făcut lafel şi-n cazul Pasajului Subteran Penibil Gării Tărpiului înlocuind o bazaconie cu o bazaconie şi mai mare care este un pericol pentru toți participanții la trafic deşi toată lumea ia spus că bate rău câmpii.
Foarte bine face primarul că le baga în cap celor de la MISS Group care e termenul limita. Sa se tina de treabă.
Fix cum a făcut și la CNLR! Habar n-a avut de termen și cand s-a ispravit la prelungit la nelimitat. Anul viitor va fi primul într-o sută de ani cand va absolvi o generatie la Liviu Rebreanu care n-a vazut interiorul Liceului. Și au fost două războaie mondiale. Actuala administrație e mai rea ca războiul, e mai rea ca ciuma.
Foarte bine face la fel si cu renovarile de la liceul „Grigore Moisil”, este finalizata lucrarea de mult dar nu stiti voi! :))
Dacă acum doi ani primarul mai mințea susținând că construirea pasajului subteran Decebal a fost o pacoste inevitabilă iată că avem acum recunoașterea directă, clară și cât se poate de explicită că a fost numai și numai decizia și voința lui, că i-a stat în puteri să renunțe la prostie și nu a făcut-o pentru că a îmbrpțișat-o și o susține 100%: „nu aș fi avut o problemă să renunț și la pasaj, care ne-a dat enorm de multe bătăi de cap, dar îl consider necesar.”
Ei bine, nu e! Nu e necesar, nimeni în afara „deștepților” din Primărie care l-au comandat nu l-a vrut în oraș. N-o să-l folosească decât drogalăii și bețivii. Se va închide ca buzile publice de la capătul pietonalului înspre catedrala Panta Nosa. Singura utilitate pe care i-o văd ar fi ca după ce o fi cu chiu cu vai gata, să vândă în el sifon primarul după viitoarele alegeri.
O sanie pe şine cu care ne dăm vara pe dealul Cocoşu în jos direct în groapa din Decebal. 😅
Omul gospodar își cumpără vara sanie și iarna căruță.mno să nu ziceți că nu v a spus! Luați vă sanie!:)))
am vrea sa nu mai promiteti sa nu mai spuneti vom face !!!! am vrea sa se termine cand este vremea sa se termine sa nu se fusereasca lucrari, totusi va fi un pasaj pe sub care sincer nu stiu daca o sa am curaj sa trec, pare totul facut in graba, pe genunchi, cu improvizatii……. cum sa fie gata pana in decembrie? asta inseamna ca se vor face lucruri de mantuiala maxima! pai doar betonul care se va turna va trebui sa stea o vreme sa se usuce, nu? si nu-mi spuneti ca este nu stiu ce beton special, ca este o minciuna!!! ne vom trezi cu pasajul prabusit sau fisurat sau inundat!!!!!! acolo chiar nu era nevoie de un pasaj subteran, se putea face unul suprateran eventual ptr persoane grabite care nu pot astepta 2 minute la semafor!!! o porcarie periculos executata!!!
Din ceea ce spune edilul, inteleg ca travesarea arterei de circulatie pe trecere de pietoni semforizata, ,,dintr-o parte in alta ” asa cu s-a exprimat dansul, nu s-ar face in siguranta.
Inseamna ca la nivel global avem o mare problema si ma mir ca altii nu au sesizat-o pana in prezent.
Pana una alta , legat de persoanele cu dezabilitati, ce ar fi domnule primar sa sa finalizati trotuarele din oras.
iar primarul pinochio se da in stamba, omul asta nu are limite pe cuvant de cercetas, o rusine io nu l-am votat stiam ca e mic si nu poate, dar voi nu si nu batman, care mai de care ati mers cu turcul, se putea domnule face niste estracade deasupra uitate si in afara sunt destule exemple dar nu sti sa cauti sa vrei, mai mare rusinea
MPV, te-ai exprimat „talmeș-balmeș”. Nu mai chinui limba română. „Io Laslo” sau „estracade” în loc de estacade ș.a.
Multumim pentru nivelul de trai foarte foarte ridicat de care vom avea parte dupa finalizarea lucrarilor. Masinile le punem in carca si le legam pe scara de balustrada cu legatoare de aia buna cu lacat. Cei mai norocosi poate si le parcheaza in balcon intre cartofi si ceapa. Apropo, care are tupeu sa treaca primul peste pasaj dupa ce e gata turnat asfaltul?
Doar o întrebare: cu ce bani se va finaliza pasajul , întrucat fondurile europene pot fi decontate doar pana la sfarsitul anului?!
Cu bani din impozite si taxe locale ,majorate de la anul.
Nu mai spuneți că nimeni nu vrea acel pasaj. Dacă aici comentează 50 de persoane (uniiii cu zeciiiii de nickuriiiii) nu înseamnă că NIMENI nu vrea pasajul. Bistrița are 75.000 de locuitori, nu ne reprezintă cei 50 sau 100 sau 1000 de gică-contra. Cum nici stadion de rugby nu vrea nimeni, degeaba se agită domnul cu iii-urile. Eu abia aștept să văd terminat pasajul din Decebal și mai ales pe cel de pe Tărpiului, care va scurta mult timpii petrecuți în trafic și implicit și poluarea. De asemenea, mă bucur că avem un telescaun și un bikepark și cred că ideea saniei de vară este excelentă, va da ÎNCĂ o utilitate telescaunului. Sunt convins că majoritatea covârșitoare a bistrițenilor sunt de acord cu mine, procentual cei câțiva comentatori gică-contra înseamnă 0,001%.
Tu si Bălan cat la suta reprezentati din populatie ?
După cum se vede ares și Bălan reprezintă zero.
Bălan oficial reprezintă zero din poluație. El a făcut zgomot mult ca șef prin două partide însă cu tot efortul lui nu la votat nimeni niciodată ba din contră a reușit performanța să distrugă ambele partide. ares pe cine să reprezinte el că el este plecat pe dealuri
ares ar cam trebui să-ți schimbi nickname-ul că ai început să fi asociat cu Bălan și asta nu este tocmai plăcut bine nici asocierea ta cu Turc nu este plăcută însă tocmai cu Bălan mai jos nu ai unde să fi
@ ares cum spui tu ” Sunt convins că majoritatea covârșitoare a bistrițenilor sunt de acord cu mine ” rămâi așa convins cu ești , nimeni nu vrea să-ți știrbească convingerea, au mai oameni care au spus că sunt Napoleon.