Actualitate

Traseul drumului Dej – Bistrița, în consultare publică. Puteți completa un chestionar

CNAIR derulează un proces de consultare publică cu privire la traseul drumului de mare viteză (Autostrada Nordului) Baia Mare – Bistrița, Lot 2 Dej – Bistrița, care cuprinde și centura ocolitoare.

”Start consultării publice lansate de CNAIR, cu scopul stabilirii variantelor de traseu pentru drumul de mare viteză Dej – Bistrița. Acest proiect, denumit Autostrada Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița, cuprinde și centura Bistriței. Proiect prin care se va realiza cel mai important lucru, descongestionarea traficului rutier din municipiul Bistrița”, spune președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

Opiniile pot fi formulate accesând link-ul: https://cloud.andnet.ro/…/forms/s/WY2maNyEy3sGp7pJ9oo7bQjD

Puteți completa chestionarul până în data de 22.10.2023, ora 23:59.

Cele trei variante de traseu:

  • varianta roșie – 76,04 km
  • varianta verde – 79,23 km
  • varianta albastră – 78,10 km

Fotografia din chestionarul CNAIR cu alternativele de traseu:

Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița este împărțit în Lotul 1 Baia Mare – Dej și Lotul 2 Dej – Bistrița. Valoarea contractului de servicii (studii) pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2 este de 8.376.369,89 lei fără TVA.

În 27 martie s-a dat ordinul de începere a elaborării studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a municipiului Bistrița, parte din drumul de mare viteză Dej – Beclean – Bistrița (Lotul 2 din Baia Mare – Bistrița). Traseul propus pentru varianta de ocolire Bistrița este: Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.

În ceea ce privește Lotul 3 Bistrița – Vatra Dornei din Autostrada Nordului, sunt în desfășurare investigațiile de teren pentru realizarea studiului de fezabilitate. Tronsonul Bistrița – Vatra Dornei va fi autostradă, care ar urma să fie realizată în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. Pe raza acestor comune se fac studiile de teren.

30 comentarii

    • Nu poate fii un drum de mare viteză care trece prin localități el trebuie să treacă PE LÂNGĂ LOCALITĂȚI intr o gândire normală sa fie cat mai drept ! Altfel marea viteza este ca LUMINIȚA DE LA CAPĂTUL TUNELULUI! O ILUZIE !!!

      42
      26
    • Dacă și drumul se face după exprimarea ta, ne meritam soarta ca pe Șesul Jelnii și toată zona asta sa fie distrusă de proiectele mărețe ale lui Simionca.

      4
      21
  • Da??😃….
    Într-o zi din asta ….decid cei mari din G20 să se reunească la Colibița pentru discuțiile lor importante și doar atunci se vor pune furnicuțele noastre în acțiune și construiesc faimoasa infrastructura!!!….care nu pornește și nu a pornit fiindcă nu sa vrut.
    Când se vrea se vede iar când nu se vrea se vede și mai bine.
    Sunteți cu toții o adunătură de slăbănogi, toate fricile interioare le plasmați în societate și rezultatele sunt pe teren….un kanchi mare.
    Dacă nu e una e alta și alta și alta, doar ce trebuie să fie nu e😃
    🇪🇺

    20
    39
    • @levi

      😉…
      Le interpretezi așa cum dorești, în felul mediului în care trăiești.
      Păsărelele expuse cum că sunt păsărele de aur nu întotdeauna ajung să fie de aur.
      Ai grijă de tine bărbate.

      5
      20
  • Traseul Roșu este cel mai bum, cel mai scurt și rapid nu trece prin intavilanul Bistriței și este pe după dealuri scoate poluarea din mijlocul orașului,

    125
    11
  • Ce să zic grozavă consultare! E fix cum vor fi alegerile la anul: ce vreți PSD sau PNL? Asta după ce cele două găști s-au înțeles cum să-și împartă feudele.
    Varianta cea mai bună pentru ocolirea Bistriței: Șintereag-Livezile nu a fost studiată. De ce oare? Pentru că domnul de la PSD cu domnul de la PNL, doi mari specialiști în aranjat vesela și tacâmurile pe masă sau înțeles între ei. Să fie toată lumea mulțumită.
    Apoi „democratic” vezi Doamne mai fac o consultare de-a lela ca și aia pentru piatra naturală care ce să vezi e tot prefabricata din beton. Mai cheltuim, ne mai batem joc de oameni blocând orașul și județul și ne umplem de bani. Sau… poate vreți puțin aur pe băț?!

    41
    61
    • @ Alex, La timpul ei traseul peste dealurile din Nord a fost studiată şi abandonată atât pentru un Drum Rapid cât şi pentru Centura Bistriței sa dovedit inpracticabilă . Din nou vrei dezgropâm din nou cadavre şi nu facem nimic bun pentru Bistrițeni.

      58
      8
    • Nu mai spune! Uită-te și tu pe variantele propuse și ai să vezi varianta la Nord. Varianta Nord a ieșit a doua și în studiul făcut pe vremea primarului Crețu când a fost favorizata varianta pe malul Bistriței.
      Acum este favorizată tot politic varianta pe șesul Jelnei. Acum vezi Doamne iese din studii ca aia e cea mai bună când din studiile făcute pe vremea primarului Crețu reieșea că e cea mai proastă.
      Cine și ce te califică pe tine să spui că traseul e impracticabil? A văzut cineva cum arată traseul dinspre Livezile spre Ghinda? Păreri și propagandă în lipsa unor studii oneste făcute fără partis-pris-uri politice.
      De ce nu este între variantele propuse și un traseu Nord coerent și continuu? E evident pentru oricine că e mai scurt, mai ieftin (fară traversarea Somesului, Bistriței și a căii ferate) și servește mult mai bine zona industrială a Bistriței.

      14
      27
    • Sunt de aceeasi parere cu tine. Din pacate sunt prea putini oameni care au capacitatea de a privi obiectiv lucrurile si si mai putini cu spirit practic. Este evident ca varianta prin nord ar fi mai scurta si ar deranja mai putine localitati. Nu degeaba o prefera asa de multi din cei care merg dincolo de Bistrita dinspre Dej. Eu de exemplu la fiecare drum dus-intors economisesc 30 km mergand de la Dej prin Mica, Beclean, Sintereag, Blajeni, Sigmir si apoi pe centura de nord mai departe spre Unirea…. Consultarea publica are acelasi efect cu alegerile politice.

      2
      19
  • Dacă nu se face centura Dejului,drumul de mare viteza Dej-Bistrita va deveni un coșmar la tranzitarea municipiului Dej.

    16
    11
  • Va dati degeaba cu parerea !
    La final varianta aleasa va fi o combinație :
    Verde pana la Sintereag , rosu mai departe pana la Crainimat si iarasi verde pana la Livezile .
    Dupa parerea mea Sintereag -cursul pârâului Rosua -Dumitra -Livezile , ar fi fost cea mai buna dintre toate.
    Oricum “decreteii” nu mai apuca sa vada realizată niciuna din ele !

    26
    65
  • Curios, uitându-mă pe hartă, n-au ales varianta cea mai scurtă, adică de la ieșirea de pe la Șintereag spre Livezile, Dumbrava Strâmba, Josenii Bârgăului. Odată ce au au început prospecțiunile în teren pe o singură variantă, de ce le-au pus la consultare și pe celelalte?

    60
    76
  • Înțelege cineva ceva de pe desenul CNAIR?
    Cum să fie între varianta cea mai lungă și varianta cea mai scurtă de traseu dintre Dej și Bistrița diferență de doar 3 kilometri? Simplu a făcut șeful de sală ședință cu colegii și a combinat varianta cea mai scurtă de la Dej la Șintereag cu cea mai lungă variantă de ocolire a Bistriței ca să le iasă lor bine.
    Dacă aduci drumul de la Dej la Bistrița până la Blăjeni pe la Nord de drumul național nu are nici un sens să-l mai cobori la Sărățel, să-l treci peste apă și calea ferată, sa-l mai lungești cu 20 de kilometri.
    Cum să alegi varianta de centura a Bistriței combinată cu varianta de la Beclean la Dej. Ce-are una cu alta?
    Ce consultare publică e asta?
    Fix ca alegerile de la anul!

    26
    49
  • Comentacii de partid sunt la datorie, sa se asigure ca minusurile si plusurile se duc unde trebe ca sa iasa bine pana la capat piesa de tratru.

    17
    22
    • Hai mă Radu că acum ai băgat pe toți în ceață care comentaci de partid ? Ca toate partidele vor traseul pe lângă Budac: Liberali, Pesedişti, Ecologişti, PMP ul şi ceilalții precum şi cetățenii şi companiile mari din Bistrița.

      47
      4
    • @Florin Cine ți-a spus ție că toți cetățenii și companiile mari vor traseu pe la Budac. De ce ar dori asta Leoni ce cei 6000 de angajați cand traseul albastru îi varsă în poartă fluxurile de aprovizionare, desfacere și personal? Sau Rombatul, sau Comelful? Ce treabă au ei cu Budacul. Prioritizarea Budacului n-are nici o treabă cu prioritățile economice, de mobilitate și ale cetățenilor doar cu impresiile unor băieți ocupați cu loisirul, vânătoarea și pescuitul.

      20
      36
    • @ alex , Nodul rutier de ieşire de pe Autostradă nu are cum să fie în oraş pentru ele traseul prin Nord nu le ajută deloc aşa că companiile mari au tot interesul ca traseul Autostrăzii să fie pe lângă Budac astfel le rămâne mai mult teren în zonă unde se pot dez olta.

      39
      5
  • Petru cei care nu au remarcat.
    Intre Livezile si Saratel traseul rosu se suprapune cu cel verde.
    Intre Dej si Saratel traseul rosu se suprapune cu cel albastru.
    Daca vreti sa distingeti detaliile astea intrati pe linkul din articol si deschideti poza de 17MB.

    8
    1
  • Nu va fi nici un drum de mare viteza Bistrita-Dej. Doar centura Bistriței. Care e bine sa fie făcută pe unde vrea Radu Moldovan.
    Sectorul de drum Bistrita-Dej nu se va construi pentru ca nu mai are continuare de la Dej din cauza ca nu se va construi nici sectorul Dej-Baia Mare (nu are trafic de autostrada) și nici autostrada Turda-Cluj-Dej.
    Centura Bistriței poate fi construita intr-un timp rezonabil și datorita poziționării sudice ar putea fi legata mai lesne la o viitoare autostrada Bistrita-Reghin-Tg. Mureș.

    22
    17
  • Varianta Nord – albastră – e ideală pentru descărcarea zonei industriale care, ce să vezi, e la nord de Bistrița. Traseul albastru propus pe lângă Bistrița ar servi aprovizionării și transportului forței de muncă firmelor și în primul rând Leoni.
    E ideală din punct de vedere al accesului și pentru bistrițeni. Ghinion însă! Nu trece pe la crama Jelna.

    Ca s-o compromită definitiv, s-o facă de râs în târg o bagă după ce trece de Bistrița la sud de DN17. Deci varianta Nord devine varianta Sud ca să nu mai înțeleagă nimeni nimic. Circul de pe lume!
    E fix ca „Peluza albastră” care ce să vezi, are treningurile roșii și scrie pe ele că sunt albastre.

    Ca să înțelegeți:
    Centura Nord Bistrița – e varianta albastră
    Centura Sud Bistrița – e varianta roșie
    Traseul Nord Dej – Bistrița – e varianta verde
    Traseul Sud Dej – Bistrița – e varianta roșie

    Ca să iasă pasiența clubului de la crama Jelna au suprapus ca variante de traseu Centura Nord peste Traseul Sud și Traseul Nord peste Centura Sud. Și uite așa ajunge varianta roșie – varianta aleasă de la bun început de către clubul de la crama Jelna cea mai scurtă variantă de traseu.
    Măi băieți… mai răsfirați! Chiar așa? Varianta roșie?!

    17
    47
  • @Andrei Sunt și eu de acord cu tine până la un punct. Varianta Verde de la Dej la Bistrița. Doar că varianta verde devine varianta roșie la Sud de Bistrița. Zona de Sud a Bistriței e întra-adevăr zona cu un potențial turistic cel mai important. Potențialul turistic nu îl dezvolți cu autostradă și drum rapid. Dimpotrivă, trebuie să protejezi zona de acestea. Autostrada e pentru tranzit pe distanțe mari, pentru industrie, comerț și trafic greu nu pentru loisir.
    Prin suprapunerea variantelor, așa cum s-a făcut s-a urmărit compromiterea oricărei alte variante în afara celei roșii. Opțiunea ta, care e argumentată și sunt de acord cu ea până la un punct a e în mod clar defavorizată de faptul că e cea mai lungă. În mod absurd și desigur intenționat. Băieții ăștia au trișat când au împărțit cărțile.
    Dacă se dorea o consultare corectă nu o nouă mascaradă electorală erau fie 2 variante: una coerentă nord și una continua sud fie 4 variante cu combinațiile celor 2. Așa cum au făcut ei, fix cea mai scurtă și cea mai ieftină (făra 4 poduri peste Bistrița și peste CF) nu există.

    12
    37
  • @ alex , Gata am înțeles pe unde vrei tu să treacă cu tot dinadinsul Centura Bistriție. Mai poate scrie şi altcineva în afară de tine ?!
    Dacă te-ai fi uitat pe traseul ai fi văzut că Varianta Nord pentru care bați tu oala trece ANACRONIC chiar prin oraşul Bistrița deci este nefastă pentru oraş şi cu asta basta sa terminat orice discuție !

    35
    13
  • De la bun început, cel mai bun traseu pentru lotul 2 Dej-Bistrița al drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava este cel reprezentat de varianta ROSIE (V1), care include varianta de ocolire a orasului Bistrița pe la Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile cu un nod rutier la iesirea spre Rusu Bârgăului. Termenul „drum de mare viteză” se referă atât la autostrăzi cât si la drumuri expres.
    Lotul 3 Bistrița – Vatra Dornei va fi în regim de autostradă, de unde s-ar putea intelege că lotul 2 Dej-Bistrița, va fi drum expres.
    Prin definitie, notiunea de „drum expres” numit si drum rapid se referă la drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. Aceste drumuri sunt construite în zonele unde normele de autostradă nu pot fi indeplinite.
    Drumul expres este o cale de transport rutier destinată exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depăseste 50 km/oră, iar oprirea si stationarea pe partea carosabilă sunt interzise. Organizarea de santier si lucrările de constructii pentru drumurile expres sunt mai putin costisitoare decat pentru autostrăzi. In plus, spre deosebire de autostrăzi, pe drumurile expres sunt permise încrucisări la nivel cu alte drumuri de circulatie. Reglementarea traficului la astfel de intersectii se va face prin semaforizare sau prin amenajarea de sensuri giratorii.
    Diferentele dintre autostrăzi si drumuri expres sunt minore. Important este să se facă.

    35
    3
  • Stați liniștiți că nu se va face absolut nimic, cel puțin nu în următorii 50 de ani. Urmează un an electoral, așa că s-a aruncat momeala, să ne certăm pe traseul închipuit, care nici măcar pe hartă nu au fost în stare să-l traseze. Au tras niște linii la întâmplare și noi acum ne certăm pentru nimic.

    14
    15
  • As prefera varianta VERDE cu legatura mai apoi spre ALBASTRU. Ar fi traseul cel mai accesibil din oras si zona de fabrici si totodată ar fi varianta cea mai rapida si scurta.

    E vorba sa scurtam drumul nu sa facem legaturi cu fiecare sat …

    1
    15
  • Varianta roșie. Dar nu era mai scurt pe traseul Dej-Nires-Unguras-Sieu Magherus -Budacu de Jos? Dacă merge aproximativ pe același traseu că DN17 cu ce este mai deosebit? Tot aceleași ocoliri…,doar că apare o centură a Bistriței.

    11
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.