Au fost anunțate primele rezultate ale Evaluării Naţionale pentru absolvenții clasei a VIII-a. 2.625 de elevi din Bistrița-Năsăud s-au înscris la examen. S-au obținut trei medii de 10 în județ.
Rezultatele au fost afişate cu anonimizarea numelui şi a prenumelui, pe baza unui cod unic alocat şi comunicat fiecărui candidat.
În Bistrița-Năsăud, trei elevi au obținut media 10: Mihai Fătu de la Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Bistrița, Lara Mureșan de la Colegiul Național ”Petru Rareș” Beclean și Sara Alessia Mureșan de la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” Bistrița. Ei au luat nota maximă la Limba și literatura română și Matematică.
1.981 de elevi din județ au luat minim media 5, 543 au obținut sub 5, iar 101 au absentat.
Rata de promovare în Bistrița-Năsăud este de 78,5%, la nivel național fiind de 76,2%.
Din cei 2.625 de candidați înscriși, la Română s-au prezentat 2.525, la Matematică – 2.523, iar la Limba maternă – 68.
542 de elevi au luat medii între 1 și 4,99 (21,5%), 216 între 5 și 5,49 (8,6%), 205 între 5,5 și 5,99 (8,1%), 197 între 6 și 6,49 (7,8%), 185 între 6,5 și 6,99 (7,3%), 172 între 7 și 7,49 (6,8%), 206 între 7,7 și 7,99 (8,2%), 252 între 8 și 8,49 (10%), 238 între 8,5 și 8,99 (9,4%), 215 între 9 și 9,49 (8,5%), 92 între 9,5 și 9,99 (3,6%), 3 cu media 10 (0,1%).
La Română s-au luat 13 note de 10, la Matematică – 30, iar la Limba maternă – 5.
Aici rezultatele obținute în Bistrița-Năsăud.
Contestaţiile pot fi depuse la centrele de examen sau transmise prin mijloace electronice, în zilele de 28 iunie (în intervalul orar 16.00 – 19.00) şi 29 iunie (în intervalul orar 08.00 – 12.00).
Candidaţii care depun sau transmit contestaţiile completează, semnează şi depun/transmit şi o declaraţie-tip în care se menţionează că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Documentele sunt semnate şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai candidaţilor minori.
Rezultatele finale vor fi afişate marţi 4 iulie.
Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, este media generală la Evaluarea Naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obţinute la probele din cadrul Evaluării Naţionale.
Printre cele mai slabe rezultate: Scoala Enea Grapini Sant
Limba romana multi sub nota 4! Acolo nu se iau masuri se iau gradații!
Copiii nu au nici o vina!
Lecturați, cu atenție pe isjbn.ro, criteriile de acordarea gradațiilor de merit si apoi să veniți cu un punct de vedere. Nu poți să faci „din coada câinelui, sită de mătase”.
👏🏻👏🏻👏🏻
Sara, te pupă Nucu când nu vrei, acuma vrei?
Felicitări, copil frumos și cuminte !!!
Slăbuț față de anul trecut…
În primul rând cei care au luat nota 10 și chiar și cei care au luat peste nota 9.50 sunt elevi autodidacți, meritul profesorilor este foarte mic, aproape de zero. Doar că unii profesori ipocriți continuă să se pozează cu elitele. Meritul unui profesor adevărat este să-i ridice pe cât mai mulți elevi peste medie.
DAR NOTA NU PREA CONTEAZĂ ÎN JUDEȚUL BN
În urmă cu 5-7 ani o fostă elevă pe care o cunosc a luat nota 10 la BAC. A mers la facultate unde a fost șefă de promoție. Acum este vânzătoare într-un magazin în județul BN. Fata provine dintr-o familie simplă și onestă, fără pile și alți carcalaci.
Așa că lăsați butaforia sistemică de BN că nota contează, în acest județ încă contează pe cine ai! Și asta fiindcă mariile corporații multinaționale care au putere financiară și care pot crea mii de joburi încă evită județul BN.
Județul BN cred că este singurul județ din țară unde s-a ajuns să-ți trebuiască pile și la privat!
Google translație:
1. Școala populară, în colaborare cu părinții, trebuie să ofere elevilor cunoștințe și abilități care: să-i pregătească pentru studii ulterioare și să-i facă să-și dorească să învețe mai multe, să-i familiarizeze cu cultura și istoria daneză, să le ofere înțelegerea altor țări și culturilor, contribuie la înțelegerea interacțiunii omului cu natura și promovează dezvoltarea integrală (Versatilă) a fiecarui elev.
2. Școala publică trebuie să dezvolte metode de lucru și să creeze un cadru de experiență, imersiune și dorință de muncă, astfel încât elevii să-și dezvolte cunoașterea și imaginația și să capete încredere în propriile posibilități și background pentru a lua atitudine și a acționa.
3. Școala publică trebuie să pregătească elevii pentru participare, co-responsabilitate, drepturi și îndatoriri în societate. Activitatea școlii trebuie, așadar, caracterizată prin libertate de spirit, egalitate și democrație.
–
In România se pune accentul pe note, examene, învățare pe de rost, etc.
Nu acesta este rolul Școlii Generale.
Rolul ei este sa iti stârnească curiozitatea, sa te navete sa socializezi, sa muncești in grup (nu egoist individual) să descoperi ce te atrage, de ce ești pasionat.
Ești pasionat de teatru, muzica, desen? Ce talente ai? Cum poți sa fii un prieten de nădejde.
Cum poți sa te descurci singur, să planifici o excursie, sau să fii tutor pentru elevii mai mici.
Ești angajat in viața comunității si a societății? Ai participat la dezbateri publice? Ai asistat la un proces la Judecătorie?
Școala Generală te face CETATEAN!
Notele la nu știu ce materie nu prea au relevantă!
Când mergi la Facultate si la Liceu, da, dar nu in Școala Generală.
Fiul meu a absolvit clasa a 12-a
A fost al 2-le-a din Liceu. (9 clase a12-a in fiecare clasa 28 elevi).
Nr 2 din 252.
Fără sa se forțeze, joaca fotbal, are prietenă si muncește și la Fitness si la Burger Bar.
Alo, Gloria 2018 Bistrița!
Aveti nevoie de un fotbalist, mijlocaș central? Nr 6 sau nr 8?
Sau fundaș stânga ?
Sau fundaș central?
–
Un coleg de-al fiului meu (Alexander Lyng) a fost transferat la Servette FC Geneva (nr 2 din Elveția).
–
Hai sa fim serioși!
Fiul meu are de ales între a studia medicina, la Universitatea din Copenhaga (Bursa pt toti studenții e de 4.400 lei brut) viața socială, traiul într-o metropolă, (prietena lui, Sara) si între viața de fotbalist la Glotria in Liga 3 / Liga 2 de anul viitor si traiul in Bistrița.
Nu cred că pot să îl conving, sa aleagă fotbalul!
Probabil ca o sa aleagă medicina, si salariul de 100.000 dkk ( 66.000 lei brut)
–
Dar daca vrea sa joace fotbal, nicio problema,
M-am uitat la rezultatele elevilor de la Generală nr.1 Bistrița
Școala din Șieu Odorhei
Școala din Dipsa. (Foarte multe note de 3 si de 4).
Ce e mai bine? Să desființezi școala din Dipsa sau sa trimiți elevii in Galați Bistriței ?
Orice măsura (aparent bună) are si efecte negative asupra societății!!!!!!
Ce se întâmpla cu cătunele, satele, județele, cu comunitățile in care odată era școala, grădinița, primărie, Dispensar, etc. si acum totul se muta “La Centru” in Galatiu Bistriței sau in Șieu Odorhei?
Asa mor satele, prin centralizare prin eficientizare.
Asa se depopularea satele!
Nimeni nu mai vrea sa locuiască in Dipsa sau in Șieu-Cristur, daca toate instituțiile se muta in Comuna.
Reforma Administrativă are efecte catastrofale asupra comunităților mici. Practic le distruge.
–
Prefer o Școala in Dipsa cu elevi de nota 4, decât desființarea școlii din Dipsa si o Școala in Galatii Bistriței cu elevi de nota 5!
o explicație d-lui Vasi,
Sara Alessia Mureșan, a făcut parte din echipa de înot a clubului sportiv Casa Ema antrenată de profesor Alex Gabor. Fiind mereu aproape de această echipă, la coborârea de pe podium, adresam deseori întrebarea din prima parte a comentariului meu la care faceți trimitere. Erau și atunci momente de bucurie pentru mine ca și acum la finalizarea gimnaziului de către Sara Alessia Mureșan. Felicitări Mihaela și Cristian Mureșan, sănătate multă Sara, întrucât pentru toate celelalte necesare vieții, dovedești de pe acum că ești pregătită.
Imi place optismul dumneavoastră că în 2024 Gloria 2018 va promova în Liga 2. Așa a fost și anul acesta, dar ne-a luat caimacul Corvinul. F. C. Bihor și încă 2-3 din seria 9 și 10 s-au pus pe treabă. Rămâne de văzut.
@ V și @ D:
Oscar Wilde: ,,Dă-i unui om o mască şi el îţi va arăta adevărata sa faţă.” Sau
„O mască este mai grăitoare decât un chip”
Un om își arată adevăratul caracter în anonimat. Caracterul este dobândit la naștere, el se poate cizela, ascunde în relațiile cu oamenii, dar în anonimat el apare nud, precum îl are omul. Adevăratul caracter mai apare la manie.