Trei asocieri de firme și un antreprenor unic au depus, pe loturi, oferte pentru contractul destinat elaborării studiului de fezabilitate pentru cele două loturi ale drumului de mare viteză Baia Mare – Bistrița.
Pentru Lotul 1, Baia Mare – Dej, au depus oferte:
- Asocierea S.C. D P CONSULT S.A. (lider de asociere) – S.C. EXPLAN S.R.L. – SCA TEAHA & FÜZESI
- İNPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ (ofertant unic)
- Asocierea QUADRANTE VIAPONTE SI CONSULTANTA S.R.L. (lider de asociere) – S.C. METROUL S.A. – CAPITAL VISION S.R.L.
Pentru Lotul 2, Dej – Bistrița, au depus oferte:
- İNPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ (ofertant unic)
- Asocierea QUADRANTE VIAPONTE SI CONSULTANTA S.R.L. (lider de asociere) – S.C. METROUL S.A. – CAPITAL VISION S.R.L.
- Asocierea S.C. EXPLAN S.R.L. (lider de asociere) – S.C. D P CONSULT S.A. – SCA TEAHA & FÜZESI
Valoarea estimată a întregului contract este de 21.573.573,47 lei fără TVA, din care valoarea Lotului 1 este de 13.172.534,68 lei, fără TVA, iar cea a Lotului 2 este de 8.401.038,79 lei, fără TVA.
Pentru fiecare lot în parte, durata contractului este de 18 luni de la data începerii acestuia..
Pentru studiul de fezabilitate sunt alocate 14 luni, iar 4 luni sunt alocate pentru elaborarea documentației necesare licitării ulterioare a contractului de execuție a lucrărilor și pentru depunerea aplicației necesare finanțării din fonduri europene nerambursabile.
Ofertele vor intra în analiza Comisiei de evaluare, în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice, a anunțat CNAIR.
Contractele având ca obiect elaborarea studiului de fezabilitate pentru Lotul Bistriţa – Vatra Dornei şi Lotul Vatra Dornei – Suceava s-au semnat în martie.
Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului Bistriţa – Vatra Dornei este SC EXPLAN SRL, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.
Studiul de fezabilitate pentru Lotul Vatra Dornei – Suceava va fi elaborat de asocierea SC BEST CONSULTING & DESIGN SRL – INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA, valoarea contractului fiind de 14.475.000,00 lei fără TVA.
Si extraordinar de multi bani pentru niste lucrari care nu necesita resurse materiale (foarte putine resurse materiale – combustibil hartii tonnere si citeva pixuri si creioane si cazare multa).
Pai na….. partidele din ce sa traiasca si ele……. ca sigur nu ramane firma respectiva cu toti banii, mare parte se intorc la partid…. probabil 80-90% din sumă. Asta se întâmplă si la contracte mici cu instituțiile statului, vrei sa prinzi contractul, pompezi preturile la servicii sau produse sa ai de unde cotiza si la seful bugetar si apoi te miri ca un kil de cuie e 100 euro.
Suntem tara studiilor de fezabilitate si tara fara drumuri bune. Aceste studii ar trebui interzise prin lege pentru ca in sine reprezinta risipa clasica de bani. Dar ne incapatanam sa incurajam risipa. De ce nu se liciteaza impreuna cu proiectul tehnic al respectivului drum? Nu permite legea ? Nu am inteles din articol cum se prezinta lucrurile .Dupa mintea mea (multa , putina) cineva (poate Consiliul Judetean impreuna cu unele consilii locale) ar trebui sa indice un traseu cat de cat posibil tehnic care sa ocoleasca localitatile (ca altfel drumul nu poate fi de mare viteza…). Nu cred ca acest lucru ar trebui lasat pe mana ofertantilor. Si o ultima intrebare (pusa in numele d-lui Simionca): Cum ramane domnilor cu Soseaua Nordului , ca vorba aia , este lege si „este termene”!
TITI AUR expert auto spunea.
Modernizarea exagerata a drumurilor de viteza nu este o solutie in a opri macelul de pe sosele. Romanul cand scapa la drum ca curaua baga piciorul in pedala si se sinucide.
baiul ne e la el ci la altii care cad ca nevinovati in imprejurari triste. Baiul este si la necuvantatoare pisici, caini, arici, caprioare, ursi etc care sunt tocanite cu sutele.
Ce scapa de vanatori nu mai scapa de inconstientii aflati la volan.
Nu uitati ca si modernizarile s-au intors demult impotriva omului pe toate palierele.
Personal aleg drumurile laterale judetene in detrimentul celor de viteza, europene si mai ales autostrazi . Condusul pt. mine este o relaxare cu multa admiratie fata de ce imi ofera Natura si traseul mult mai liber si nestresant.
Unde va grabiti dragilor cand sunteti la volan ? DOAMNE ajuta !
Tie ti-ar placea cu volga partidului si cu pobeda seku.Pentru alea sunt bune si araturile.
Balane, drumurile nu sunt folosite doar de pensionari care au vreme sa o lalaie 2 ore pe 60 de kilometri.
Sunt oameni care au termene de livrare de respectat. Si care isi irosesc ore intregi zilnic stand la cozi prin toate intersectiile. Orele alea inseamna bani pierduti si nervi tocati.
Toata economia depinde de viteza cu care poti misca marfa (materia prima si produsele finite). De viteza cu care se pot deplasa oamenii pana la munca si inapoi. Tu stii ca sunt oameni care se trezesc in fiecare zi la 3-4 dimineata, pt ca autobuzul pana la munca face 60 km in 2 ore? Dupaia te superi pe ei ca isi iau masini.
O gramada de fabrici nu s-au construit in Romania pentru ca dureaza prea mult transportul.
Diferenta de dezvoltare intre Moldova saraca din est si toata zona de Vest a Romanie, plina de fabrici, e data in principal de accesul la autostrazi si viteza cu care se pot livra produsele catre Vest.
Oamenii mai au si de lucru, Balane, n-o pot freca toata ziua prin padure, visand la vremurile de mai demult.
Daca vrei sa protejezi fauna, propune niste solutii constructive (niste garduri de protectie pe langa drumuri sau ceva constructiv), nu te tot pune cu curu in drum in fata progresului.
Militeaza pentru modernizarea infrastructurii feroviare si pentru un program feroviar mai rational, nu ne tot bloca sansele la o viata civilizata doar ca tie ti-a trecut vremea.
FA , cum ai constat ca eu am fost la secu fraiero ?De unde ai tu asemenea informatii inventate ? ai citit de la alti comentaci nevertebrati o bazaconie inventata de sustinatorii ciumei rosii .
Sigur ca da…cateva hartii,pixuri,creioane ,puterea lui Țepeș si cu ,,Plumb” prin cimitir inainte mars.Mergi si noaptea?
ADI draga ! Tu imi raspunzi aici acuzator oarecum de gandesti ca eu am fost seful tuturor guvernelor post decembriste si eu am oprit dezvoltarea si asfaltarea in aceasta tara.
Imi vine sa rad cu gura pana la urechi cit de greu intelegeti voi carcotasii ca o parere strict personala este a omului si nu trebuie sa raspunzi la ea decat sa o ignori sau sa nu o citesti.
Ce facem noi toti aici care ne afisam fi sigur ca este doar pierdere de vreme asa ca sa treaca timpul
Daca mie mi-a trecut timpul, apoi sa fi sigur ca nici pe tine nu te asculta nimeni si mai ales factorii decidenti.
Hai Noroc !