Parlamentul European a adoptat un raport ce prevede că UE trebuie să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale şi să promoveze utilizarea aşa-numitelor „alcolocks” (dispozitive care detectează şoferii care au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz) pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri.
Eurodeputaţii cer elaborarea în regim de urgenţă a unui nou plan de acţiune pentru siguranţa rutieră şi recomandă armonizarea reglementărilor privind traficul rutier, a semnelor de circulaţie, a testelor de inspecţie tehnică şi a limitelor admise de alcool prezent în sânge.
Raportul propune, pentru intervalul 2010-2020, reducerea la jumătate a numărului deceselor, cu 40% a numărului răniţilor grav şi cu 60% a numărului deceselor în rândul copiilor.
Documentul mai ”solicită depunerea unor eforturi susţinute pentru armonizarea indicatoarelor rutiere şi a normelor de circulaţie până în 2013”. Eurodeputaţii vor de asemenea o uniformizare a limitei de alcool în sânge la nivelul UE.
Propunerile votate prevăd şi ”introducerea unei interdicţii la nivelul UE cu privire la fabricarea, importarea şi distribuirea de sisteme care avertizează şoferii cu privire la controalele în trafic (de exemplu, dispozitivele de avertizare cu privire la radare şi dispozitivele de bruiaj cu laser, sau sisteme de navigaţie care semnalează automat controalele rutiere)”.
În plus, Comisia Europeană ar trebui să elaboreze, în doi ani, ”o propunere legislativă pentru o abordare armonizată cu privire la anvelopele de iarnă pentru autoturismele de pasageri, autobuze şi camioane în regiunile UE, luând în considerare condiţiile meteorologice din fiecare stat membru” şi o altă propunere, până în 2013, ”menită să asigure că fiecare nou vehicul este echipat standard cu un sistem îmbunătăţit de avertizare pentru cuplarea centurii de siguranţă pentru scaunele din faţă şi din spate, care oferă atât avertismente sonore, cât şi vizuale”.
Executivul european este totodată invitat să evalueze utilitatea instalării de sisteme de avertizare împotriva oboselii şi impunerea obligativităţii acestora, dacă este cazul.
Raportul mai cere ca statele membre „să elaboreze şi să actualizeze periodic o hartă a celor mai periculoase puncte negre din reţelele lor rutiere, care ar trebui să fie pusă la dispoziţia publicului şi să fie accesibilă prin intermediul sistemelor auto de navigaţie”. În acelaşi timp, şoferii de camioane nu vor mai putea să efectueze depăşiri pe tronsoanele periculoase ale autostrăzilor.
Sursa: Agerpres
Adaugă comentariu