Compania Frasinul va turna un strat de asfalt cu o durată de viață mai mare cu 50% și costuri de întreținere mai mici cu 30% în comparație cu asfaltul tradițional. Compania va utiliza mixtură asfaltică BA16 rul 45/80-65 pe DJ 172 între Cociu și Mocod, respectiv Mocod și Zagra, tronsonul inovativ fiind realizat în urma unui parteneriat între firma condusă de Traian Larionesi și MOL Ungaria.
Reprezentanți ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR) vor fi prezenți în data de 15 septembrie a.c. în Bistrița-Năsăud pentru a vedea cum se lucrează la asfaltarea acestui tronson de drum inovativ, dar și pentru a asculta explicațiile cercetătorilor companiei maghiare.
Perolistii unguri scoliti la Ploiesti au invatat despre forarea oblica , tehnologie pe care nu au ezitat sa o aplice dupa ce au ajuns in tara vecina si „prietena”.Asa se face ca zacamantul de la Suplacul de Barcau a dat ceva titei si tarii vecine …Faptul ca asfaltul turnat de firma Frasinul este asa bun (inca inainte de a se „asterne”) imi aminteste despre franzela pufoasa si fara nici un gust adusa de sotia mea din Ungaria dupa prima si unica iesire in strainatate.Sunt mult prea „tanar” ca sa cred in minuni. Aplicati d-lor reteta romaneasca , dar respectati-o si nu aghezmuiti amestecul de mixturi asfaltice si o sa vedeti ca daca furati mai putin va tine si asfaltul traditional romanesc destul de mult incat sa va uimeasca. Nu sunt impotriva tehnologiilor inovative dar cred cu tarie ca daca se respecta tehnologia de realizare a mixturii si se pregateste drumul inainte de turnare (fundatie , amorsare etc) iar turnarea se realizeaza pe timp prielnic , nu poate sa iasa ceva rau. Citeam , cu putin timp in urma , ca in Suedia exista autostrazi realizate dinaintea razboiului mondial (al doilea). Ei , oare suedezii vor fi folosit metode clasice sau inovative ?