Actualitate

Undă verde pentru parkingul cu 387 de locuri de pe strada Bistricioarei. Cât va dura amenajarea

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea unui imobil cu destinația de parcare, în capătul parcelelor de pe strada Bistricioarei,cu deschidere spre Piața Petru Rareș, realizat de o firmă de arhitectură din Cluj-Napoca, a fost aprobat în ședința Consiliului Local Bistrița cu unanimitate de voturi, 21.

Firma Dico și Țigănaș, care a proiectat și Sala Polivalentă din Wonderland, anunță că proiectul parkingului ”se înscrie în studiile și proiectele anterioare ale zonei și poate să rezolve o problemă a parcajelor de pe latura estică a centrului istoric. În cadrul proiectului se studiază fluidizarea acceselor spre această parcare și modalitatea de integrare a noii clădiri în arhitectura destul de fragmentata a zonei”.

Despre acest proiect, primarul Ioan Turc a spus: ”PUZ-ul Parcare Bistricioarei, în prima discuție care a avut loc în Comisia tehnică de amenajarea teritoriului și urbanism a căzut, la următoarea ședință, în urma precizărilor și modificărilor pe care proiectantul le-a făcut, a fost adoptat. Avem mare nevoie de o parcare în zona centrală a orașului și nu doar de una. Cu privire la parcarea de pe Bistricioarei suntem în această etapă. Să nu uităm că este vorba despre un teren care a fost transmis de către Primăria Bistrița către CJ. Solicitarea mea – zic eu legitimă – este ca votul dumneavoastră să fie favorabil”.

Cu 21 de voturi ”pentru”, proiectul a fost adoptat.

Conform planului de acțiune în vederea implementării investițiilor propuse, termenul de realizare este de 18 luni.

Amplasamentul care a generat P.U.Z.-ul este un teren alcătuit din 8 parcele în suprafaţă totală de 8.015 mp. Parcările vor fi amenajate într-o clădire unde vor fi 387 locuri de parcare, iar terasa clădirii va fi verde.

Accesul în parcarea propusă se va realiza din strada Bistricioarei – stradă existentă cu două benzi cu sens unic aflată la intersecția Bd. G-ral Grigore Bălan/Str.Liviu Rebreanu, prin realizarea circulaţiei de incintă: drumul interior de distribuţie (2 benzi/3,0 m/sens) iar suplimentar se propune un acces auto (de descărcare) și pietonal spre B-dul G-ral Grigore Bălan. În interiorul parcelei studiate, drumul de distribuție va avea două benzi de circulație (3,0m/sens) pentru a permite accesul mijloacelor de stingere a incendiilor, precum și al echipajelor de salvare.

13 comentarii

  • Nu am inteles de ce trebuie sa fie parcarea in cladire. As putea crede (in lipsa unor precizari) ca va fi o parcare cu plata si cu paza permanenta. Dar ma intreb daca romanilor (cuvantul este din vocabularul ales al fostului prezident Base si se pronunta cu i scurt) le plac parcarile cu plata…si se vor „inghesui” la aceasta aplicatie. Sau poate „conceptul” sofisticat are in vedere utilizarea acesteia de catre turisti aflatori in centrul istoric , pentru a contribui si ei cu nitica poluare. Apropo , s-a stabilit ce partid (din coalitie) urmeaza s-o gestioneze ?

    • Draga Leo este lesne de inteles partidul care o sa o gestioneze, este vorba de partidul d-nului Balan, adica partidul asa zis verde, ai uitat ca berea in sticle verzi era la mare cautare pe vremea raposatului? acuma sunt curios daca in respectiva parcare o sa am acces cu carul…cu bere sa ascult hitul verii ‘Hai la Colibita’ face ce face nenea Balan si tot cum vrea dansul ies lucrurile, si ca sa-l citam si pe Base pe care l-ai pomenit mai sus ‘ce-mi plac glumele mele’ ce-i si cu politica asta.

  • Domnu Turc,
    Daca Sasarman asta e ca masa, nici nu are rist sa va obositi sa-i raspundeti. Atat a putut sa faca: ce face masa!

    • daca asa considerati ca se scrie cuvantul mama in jargou de smecher care s-a lipit de dosul cuiva…………….apoi mai bine aceasta tanara…Macar scrie corect in limba romana! masa= piesa de mobilier confectionata din diferite materiale…..daca vreti sa scrieti ce ganditi dar nu va iese….mai bine lasati-va pagubasi. Partidul stie ca sunteti alaturi si ii ajutati in politici de jigniri….

    • Autogara s-ar putea reloca fara probleme in zona de centura. S-ar decongestiona zona foarte mult. Si autobuzele vireaza/ circula greu in zona.
      In locul/ zona autogarii se poate face o statie generoasa, civilizata, iar autobuzele la final de cursa sau aflate in tranzit pot linistite sa parcheze/ gareze, in zona de centura unde se pot construi peroane generoase ca si in Madrid, Londra, etc.
      Toate aceste corelate cu trecerea subterana auto la calea ferata …
      Orasul se dezvolta, trebuie privit si in viitor.

    • @spune manole cunoscut în lumea galbenă sub nicknameul ” doctorul ” :o), tu ești ăla care are cabinete în autogară ?

  • Orice oraș european care își respectă patrimoniul trebuie să aibă la marginea centrului istoric cel puțin o parcare două- nu pentru „a încuraja” parcatul în zonă ci pentru a avea o alternativă dacă scoți mașinile din centru-cu precădere piața centrală. Dacă luăm exemplul Clujului acolo toată strada Universității plus str.Kogălniceanu plus alte câteva străzi pe care azi se parchează și se circulă se transformă în străzi pietonale. În consecință se face un parking pe str. Avram Iancu în imediata apropiere pentru a mai reduce din handicapul desființării a câtorva sute de locuri de parcare.
    Iar parcările din acest parking sau din altul pentru că unul singur nu poate goli centrul de mașini ar trebui să fie atribuit în primă fază în regim exclusiv locatarilor din zona centrală care dețin mașini si nu au posibilitatea de a le parca în curte, mașinilor veșnic parcate ca un zid de bodyguarzi în jurul Bisericii Evanghelice și celor de la primărie ca să mai facă mișcare vreo 500 de m să nu se simtă prea lejeri dându-se jos din mașină aproape în birou 🙂 .

  • Nope. nu sunt. Din partea mea sa le desfinteze/ relocheze si pe alea (la cabinete ma refer)!
    Dar ca veni vorba de lumea in culori, tu cum esti cunoscut in lumea rosie?

  • Alex, in Cluj trebuia facuta demult parcarea aceea… Cei care merg la Cimitir , unde sa parcheze? Oricum, e bine ca se face parcarea asta cu abonamente si cash, era prea mare aglomeratie! Poate, cu ocazia asta ,observa cineva si curtea Camerei de comert, care arata jalnic…

    • La Cluj, Parkingul se ridică tot pe locul unei foste parcări -care de bine de rău deservea nevoia celor care veneau la cimitir cu mașina. Se face acum tocmai pentru a înlocui cele peste 100 de locuri de parcare care vor dispărea în urma pietonalizării.

  • Prea underrated comentariul tau, pacat ca minusurile vin din partea carora nu vor sa mai faca miscare cei 500 de metri, dar nici miscare la nivelul mintii

  • sa se faca si parcari pentru biciclete!!!!!!!!!!!!! ca n-ai in oras unde sa o lasi sa o asiguri!!! noroc cu Cretu ca a facut in centrul vechi si a amplasat cateva astfel de standuri….dar in rest nimic. Poi daca vrem bicilete hai sa facem si standuri de parcare ptr ele!!!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.