Actualitate

Varianta de centură 2 sud, de 14,4 km lungime, este considerată cea mai avantajoasă

Traseul de centură ocolitoare a municipiului Bistriţa, în valoare de aproximativ 170 de milioane de euro şi aprobat de Consiliul Local este singurul fezabil, a declarat primarul Ovidiu Teodor Creţu.

Traseul II Sud aprobat de Consiliul Local al municipiului Bistriţa este singurul fezabil, a declarat Ovidiu Teodor Creţu într-o conferinţă de presă. Încă din anul 2006, prin Planul de Amenajare a Teritoriului iniţiat de Consiliul Judeţean, au fost studiate mai multe variante.

Edilul a enumerat câteva dintre variantele unei centuri ocolitoare a municipiului Bistriţa, studiate în cursul timpului: o autostradă care să treacă prin Tărpiu – Dumitra; o centură care să facă ocolul prin Blăjenii de Sus şi apoi să facă, printr-un tunel, joncţiunea la Dumitra; o variantă care să pornească din zona Şieu Măgheruş, să ocolească localitatea Sigmir şi să facă joncţiunea în zona Livezile; o variantă care să se despartă din DN 17 în zona Sărăţel şi care să parcurgă traseul acum cunoscut; o autostradă care să se desprindă din DN 17, zona Sărăţel, şi care să treacă prin Simioneşti, Budacul de Jos, Jelna, iar după o străpungere prin tunel a Dealului Ghinzii, într-o variantă să facă joncţiunea cu DN 17 după Livezile, într-o altă variantă după Tiha Bârgăului.

„Nu sunt variante noi cele discutate, au fost luate în calcul de IPTANA, iar varianta 2 Sud, de 14,4 km lungime şi în valoare de circa 170 milioane de euro, este considerată cea mai avantajoasă”, a spus primarul Bistriţei.

Proiectantul va efectua o modificare a proiectului centurii de sud, în sensul că joncţiunea în zona Livezile va fi mutată cu 30 de metri, în aşa fel încât traseul şoselei ocolitoare să rămână pe teritoriul municipiului Bistriţa.

Lucrarea de cadastru general al municipiului Bistriţa va securiza 100% tranzacţiile imobiliare de pe raza acestuia, a asigurat Creţu. El a reamintit faptul că, în anul 2004, a fost începută o asemenea lucrare, dar doi ani mai târziu a fost abandonată din cauza complexităţii pe care o incumbă. La fel s-a întâmplat şi în alte municipii din ţară, precum Piteşti şi Iaşi, însă Primăria municipiului Bistriţa a ţinut la acest proiect şi lucrarea este desfăşurată acum de specialiştii unei alte firme: S.C. BLOOM România.

În anul 2009 a fost încheiat şi un protocol cu Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Bistriţa-Năsăud, iar în prezent s-au încheiat lucrările de cadastru în Sigmir, pe 1363 hectare, 100 de hectare în Viişoara, 4.700 hectare de păşuni şi păduri ale municipiului, circa 700 de hectare în municipiu, însumându-se un total de aproximativ 6.700 de hectare (40%).

În ce priveşte colaborarea cu bistriţenii a specialiştilor care efectuează lucrarea, edilul a avut doar cuvinte de laudă, prin deschiderea manifestată, concetăţenii dând dovada faptului că înţeleg pe deplin importanţa lucrărilor pentru cadastrul general, care s-ar putea prelungi până în anul 2013.

Lucrările la blocurile de locuinţe sociale continuă, acesta fiind un subiect de foarte mare interes pentru sute de familii. Creţu a făcut  o trecere în revistă a acestor obiective de investiţii care se derulează în Bistriţa, iar datele generale sunt următoarele:

– blocul nr. 10 din Subcetate, ce are în compunere 40 de unităţi locative, a fost finalizat; valoarea contractată a acestuia, în anul 2008, a fost de 4.953.000 lei, la care contribuţia guvernului a fost de 1.728.000 lei;

– blocurile nr. 11 şi 12 din Subcetate, cu un total de 80 de apartamente, vor fi finalizate în noiembrie 2011; 5.117.000 lei este valoarea contractată prin licitaţie, iar 2.580.000 lei este contribuţia guvernului:

– blocurile nr. 8 şi 9 din Viişoara conţin 60 de apartamente şi vor fi finalizate anul acesta; valoarea contractată prin licitaţie se ridică la 4.581.000 lei, iar contribuţia guvernului este de 2.534 lei;

– tot în acest an este de aşteptat şi finalizarea lucrărilor la blocul nr. 7 din Viişoara, cu 30 de apartamente, valoarea contractată fiind de 2.764.000 lei, iar contribuţia guvernului este de 1.898.000 lei.

În perioada 2012 – 2013 se doreşte finalizarea lucrărilor la blocurile nr. 2, 3 şi 4 din Viişoara, ce totalizează 60 de apartamente, respectiv blocurile nr. 5 şi 6, care au în compunere 30 de apartamente.

În ce priveşte sumele de la bugetul de stat, primarul Bistriţei a menţionat lobby-ul puternic făcut de deputatul Ioan Oltean.

În aceeaşi ordine de idei, Ovidiu Teodor Creţu a anunţat că, pentru a soluţiona o parte din cele aproape 400 de cereri de locuinţe sociale, primăria ar putea cumpăra 60 de apartamente de pe piaţa liberă, neexcluzând ofertele dezvoltatorilor, se arată într-un comunicat publicat pe ziarul online al primăriei.

În ce priveşte locuinţele modulare – proiect iniţiat de viceprimarul Andrei Rusu şi pe care edilul îl sprijină – acestea ar putea soluţiona situaţiile în care toţi locatarii unei scări au de suferit din cauza celor care nu îşi mai permit să plătească furnizorii.

Primăria municipiului Bistriţa va continua asfaltarea drumurilor din piatră şi pământ. Câteva străzi au fost finalizate şi se speră ca, în circa patru ani, să fie asfaltate toate aceste străzi.

În altă ordine de idei, în luna aceasta încep şi o serie de lucrări de pavare a trotuarelor, ieri au fost finalizate marcajele longitudinale, iar săptămâna viitoare va începe amenajarea Pieţei Sfânta Ana (lângă BIG), lucrare ce se bazează pe un proiect al primăriei, iniţiat în urma observaţiilor cetăţenilor care s-au plâns de numărul mare al maşinilor parcate în zona Bisericii Sfînta Ana.

Planul Urbanistic General al municipiului Bistriţa este afişat în holul primăriei. Cetăţenii care doresc să consulte uriaşul plan sau au propuneri de îmbunătăţire a acestuia, mai au timp la dispoziţie până spre sfîrşitul lunii septembrie, când va intra în dezbaterea Consiliului Local al municipiului Bistriţa. Pentru elaborarea P.U.G.-ului a fost estimată valoarea de 350.000 lei, lucrarea fiind executată de o divizie a firmei care execută lucrarea de cadastru general al municipiului Bistriţa.

5 comentarii

  • Vai de capul nostru;nu stiu daca vom apuca vreunul dintre noi sa vedem acele drumuri de centura cu tuneluri ,cu autostrazi…nu stiu,parca inclin sa cred ca aceste ,,proiecte” fac parte din domeniul fantasticului.Macar drumurile astea ,,care este” si pe care circulam asa cum stim cu totii ,sa fie cat de cat.Ca de vorbe cu vom face,vom drege,avem proiecte ne am cam saturat .Parca ,nu stiu,oare se apropie cumva o noua campanie electorala?!?Aaaaa,da …Atunci inteleg.Votati fratilor cu cine vreti ca ne va fi bineeeeeeeeee.

  • Primarul Cretu, preocupat orbeste de interesele lui personale (o crestere substantiala a valorii terenului pe care îl deţine în Zona Zăvoaie pe unde va trece noul drum de Centură şi unde deţine 45 de ari de teren, aşa cum reiese din declaraţia sa de avere postată pe site-ul Primăriei Bistriţa) nu mai tine seama de nimic ar fi in stare s-o vanda si pe maica-sa . Pentru el nu conteaza ca ar distruge o mare suprafata din padurea Codrisor si ar polua cea mai pitoreasca zona din oras . Acum pentru a fi sigur de rezolvarea intereselor lui meschine vrea sa schimbe chia traseul pentru a nu ajunge pe teritoriul comunei livezile, deoarece consiliul judetean respinge aceasta solutie tampita, Numai o minte bolnava poate gandi un drum “ocolitor” destinat traficului greu care dupa ce ocoleste satul Viisoara intra in oras si nu pe oriunde ci chiar pe langa parc, stadion, spitalul TBC,Pentru el nu mai conteaza nici parerile locuitorilor orasului, mai ales a celor din zona afectata, parca Bistrita ar fi mosia lui. Lasa mai nenorocitule orasul in pace nu-l mutila ireversibil. Varianta pe la Sarata-Monariu-Budacul de jos-Jelna-Ghinda-Livezile, desi este ceva mai lunga rezolva complect problema ocolirii orasului iar varianta Nord, pe la Statiunea Pomicola prezinta avantajul ca preia si traficul greu de pe DN 17 C inainte de intrarea in oras.

  • Intr-adevar e o magarie fara margini sa introduci traficul greu in oras sacrificand cea mai pitoreasca zona numai pentru satisfacerea unor interese personale. Mai trebuie subliniat faptul ca dealul Codrisor este predispus alunecarilor de teren si numai padurea il protejeaza. Defrisarea padurii asociata cu vibratiile produse de traficul greu si de zgomot favorizeaza declansarea alunecarilor, astfel ca in loc de o padure superba sa apara o rapa fara vegetatie vizibila din orice parte a orasului. Pe de alta parte acest individ bolnav la minte si certat cu natura care cu orice pret vrea sa-si puna in practica planul diabolic prin schimbarea traseului pentru a nu mai ajunge pe teritoriul comunei Livezile a uitat probabil ca Hotararea de Consiliu Local care aproba traseul in varianta “sud” este atacata in Contencios Administrativ de catre locuitorii afectati, actiunea a fost admisa, iar pana la solutionarea cauzei, aceasta hotarare este suspendata.

  • […] UPDATE: 20 august 2011 Varianta de centura 2 sud, de 14,4 km lungime, este considerata cea mai avantajoasa. Traseul de centură ocolitoare a municipiului Bistriţa, în valoare de aproximativ 170 de milioane de euro şi aprobat de Consiliul Local este singurul fezabil, a declarat primarul Ovidiu Teodor Creţu. Traseul II Sud aprobat de Consiliul Local al municipiului Bistriţa este singurul fezabil, a declarat Ovidiu Teodor Creţu într-o conferinţă de presă. Încă din anul 2006, prin Planul de Amenajare a Teritoriului iniţiat de Consiliul Judeţean, au fost studiate mai multe variante. Proiectantul va efectua o modificare a proiectului centurii de sud, în sensul că joncţiunea în zona Livezile va fi mutată cu 30 de metri, în aşa fel încât traseul şoselei ocolitoare să rămână pe teritoriul municipiului Bistriţa. (Timp Online) […]

  • Centura …
    intrebari :
    1.ce rol are Primaria in aceasta investitie ?
    Raspuns : niciuna deoarece nu plateste nimic iar beneficiarul investitiei este CNADR …..proiectantul este Iptana S.A.
    2. De ce se baga atunci ? – din interes….. el este convins ca legile nu se aplica in Romania si pana se definitiveaza sentinta ….. incepe lucrarea….adica aplica sloganul ” cainii latra ……caravana trece „…..ca asa-i la noi…mai ales ca Goia ( patronul S.C. Teraplast S.A ) detine terenuri ….langa lacul MHC ….iar chinezii vor sa se apuce de amenajarea zonei de distractie… ca TIR-urile pline cu fetite din asa zisa zona industriala din Saratel sa ajunga la o bere si doi mici la Wonderland…
    3. De ce este arogant ?…..- pai stie ca n-are contracandidat…..pe cine sa aleaga bistritenii ?…..pe bibilica ….Botis ?……nu prea cred….
    4. Cum vrea sa-si rezolve smecheria numita „centura”? …..- simplu modifica PUG-ul …..si gata o trece cu liberalii prin Consiliul Local ….iese hotararea ….si gata….a rezolvat problema…iar bistritenii sa ramana CU BUZA UMFLATA..
    5. Ce a uitat …totusi ?….a uitat ca cetatenii au dat in judecata …Consiliul Local …. pentru anularea HCL nr.151/2011, deci NU PRIMARIA …..si atunci ne intrebam : are mandat ca sa reprezinte in instanta Consiliul Local -Bistrita ?….- NU …deci este PERDANT……
    6. Daca iese hotararea minarita de alesii C.L-Bistrita cu privire la PUG-ul cetatenii o vor ataca in instanta ….si iar, vor suspenda aplicarea si vor obtine anularea ei .
    7. CERINTELE DRUMULUI OCOLITOR al Bistritei :
    – sa ocoleasca orasul deci sa fie amplasata in extravilanul orasului.
    – sa desparta traficul greu rutier de traficul usor pentru a decongestiona circulatia.
    – sa diminueze poluarea din oras.
    – sa se incadreze in costuri : investitia specifica sa se incadreze in 3,5 milioane de euro/km , iar raportul cost/beneficiu sa fie de 5%.
    sa respecte regimul de autostrada : de la axul drumului sa nu fie amplasate cladiri la o distanta de minim 50 m , iar alte categorii de drumuri la o distanta de 30m.
    varianta 2 SUD …manarita de primar nu respecta nici o cerinta …mai mult acest drum ” ocolitor ” este amplasat pri curtea Spitalului TBC !!!…asa ca amaratii de bolnavi vor inhala parfumul TIR-urilor ….cadou de la primar…
    Daca impartim investitia estimata de primar :170 milioane la 14,5 km de autostrada rezulta o investitie specifica de …11,7 milioane/ km… de trei ori mai mare decat cea impusa de Fondurile Europene…!!!
    Dar estimarea este gresita caci pe varianta dorita de el este nevoie de : exproprieri cu demolari de case (!!!), constructii de arta ca viaducte , poduri si consolidari de dealuri…. etc…
    Noi credem ca in ochii primarului …suntem niste …prosti …..iar cei de la Fondurile Europene Structurale si de Coeziune …..niste tampiti ….care arunca banii…pe aiurelile unor ticalosi……gresit !…..baietii sunt informati ….de noi…
    CE TARA …..FRUMOASA !

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.