Via Transilvanica, un adevărat brand de țară, construit din bani privați, riscă să fie compromis, spune Alin Ușeriu, președintele Asociației Tășuleasa Social. El atrage atenția că amenajarea de piste pentru cicliști asfaltate este ”cel mai rău lucru care se poate întâmpla”.
Într-o postare pe Facebook, Alin Ușeriu trage un semnal de alarmă: ”Opriți-vă, nebunilor!”. Iată postarea lui integrală:
”Marile tunuri pe care le dăm în România eu cred că sunt inspirate din modul de lucru al marilor branduri. Nu se încurcă un brand de haine să facă trei pantalonași și două hăinuțe specifice pentru locul unde se vor vinde. Întâi se face o analiză temeinică la ce i-ar bucura pe cei mulți când își îmbracă noile hăinuțe, apoi câteva case de modă duc atenția unde să fie mai largi și unde mai strâmte și apoi începe o analiză efectivă: ce fel de material, cât de gros sau de subțire, ce calitate și câte și mai câte. Dar atunci când se dă drumul la tambur și începe producția, purtăm și vara și iarna ciubote la modă, dacă trebuie. Nu mai este cale de întors.
Pe o nevoie reală de a ieși din mocirla noastră de veacuri, asfaltul a fost cea mai potrivită modă pe care să o consumăm, indiferent de prețul pe care îl vom plăti. Ni s-a făcut negru gudron în fața ochilor și autoritățile ar asfalta și pe lumea cealaltă pentru a primi respectul care i se cuvine unui adevărat învingător atent la nevoile comunității.
Și așa cum toți, în deciziile noastre importante, ne asumăm riscuri, și marile noastre tunuri se lasă cu câteva zile de închisoare și apoi poți să gătești liniștit.
PNDL-ul, de exemplu, a fost făcut exemplar. Toată țara s-a umplut de stații de asfaltare care puteau să toarne în două straturi și două lățimi diferite. Una mai groasă și mai lată pentru când sunt ai noștri și una mai subțirică pentru când nu sunt ai noștri. Și betonul e bun, că nu mai erau stații de asfalt disponibile de vânzare și timpul de așteptare era prea mare. Se duceau banii pe apa sâmbetei fără să treacă prin buzunarele lor întâi. Și a început marea asfaltare cu folos, dar mai ales fără folos.
Cel mai trist este că sub această mâzgăleală de asfalt a căzut victimă și peisajul nostru cultural. Era bunul nostru cel mai de preț, pe care îl găsești pe toate pliantele care ne laudă țara noastră. Drumuri agricole, drumuri prin pădure, drumuri care nu duc nicăieri și nu vin de nicăieri sunt asfaltate fără discernământ.
S-au terminat banii din programul național, dar și-au dat seama că rezerva țării de asfalt încă e prea mare și acum și stațiile erau încă cam noi, că erau multe. Când delegația care s-a întors de la Bruxelles și avea un plan de mobilitate plin de valori ca „mobilitate verde”, am și pus-o de un plan în care a dat strechea biciclistului în toate comunele din România și fiecare are de făcut 10 km de piste cu asfalt colorat, că-i acum la mare căutare. Stabilitate și dezvoltare rurală pe o singură conductă, să nu se mai încurce cu schimbat setările.
Blestemată fie ziua când eu, cu bună credință, am dus un plan de acțiune când se fabrica PNRR-ul. Desigur că erau sume rezonabile care făceau Via Transilvanica, știu sigur, unul din cele mai bune produse din Europa și din lume. Desigur că asta presupunea să rămână poteca înierbată, cu bandă de siguranță unde sunt drumurile cu trafic mare, cu poteci separate de drumurile forestiere, să ne putem face toți treaba sau să ne împlinim visul în pădure. Mai erau trecute și adăposturi inspirate din cultura populară și alte prostii ieftine care nu se potrivesc deloc cu viziunea de risipă grotească cu care ne dezvoltăm țara.
Desigur că autoritățile știau de la bun început că asfaltul este cel mai rău lucru care ni se poate întâmpla. Dar cine suntem noi să hotărâm ce este mai bine în județul și comuna lor? Așa că, după ce noi am construit-o, ei au turnat asfalt în multe locuri unde, înainte, se mergea foarte bine pe un plai sau un drum care îl foloseau oricum doar câteva văcuțe.
Așa că acum drumeții – că ei sunt cei care țin Via vie – se duc pe cărarea de pe lângă, făcută de văcuțe, că și ele merg greu pe asfaltul încins. Efortul pe un kilometru de asfalt fiind cât doi de cărare înierbată, unde puteau liniștite să meargă și bicicletele.
Nu avem cum să acoperim în vecii vecilor sustenabil toate pistele de biciclete. Nu-i de unde atâția bicicliști. Ba dimpotrivă, este greu să nu mai ai și câte un gip sau ateveu care îți pune viața în pericol la ce viteze merg. Ea nu va fi atractivă nici pentru toți bicicliștii din întreaga lume, deoarece, cu o bicicletă electrică, stai pe loc 12 ore la încărcare sau rogi tot satul să-și scoată frigiderele din priză. Nu au cum să-și aducă bicicletele, că transportul este foarte neprietenos și, în general, noi nu avem experiență cu aceste lucruri.
Dar drumeții din toată lumea deja își fac rucsacii, pentru că deja Via Transilvanica depășește toată România la știri pozitive în ziarele din toată lumea.
Erau foarte bune câteva intervenții punctuale cu macadam, da’ ce faci cu atâta amar de burdihan nesătul, care acolo are ascunși banii cei mai mulți, sub asfalt, cu acordul necondiționat al nostru. Rar vezi un trotuar, iar dacă vezi, este o cursă de obstacole într-un sat, și copiii lor toți i-au predat asfaltului, și când vin de la școală sunt în grija Bunuțului. În sfârșit, bătrânii noștri pot sta pe prispă, singuri 11 luni pe an, în fața caselor, fără să-i mai prăfuiască când trec mașinile cu copiii veniți acasă. E drept că viteza e cam mare și nu mai vezi exact cine e și „de-a cui îi”. Da’ așa-i cu dezvoltarea – e rapidă.
Ieri, județul Mureș a aprobat o pistă de bicicletă pe toată Via Transilvanica. 70,55 milioane lei pe 94,4 km. Alte cinci județe au pornit stațiile de asfaltare și vor face probabil același lucru. Nu ne-au consultat și se folosesc de Via Transilvanica, dade dade se va justifica cumva această nesăbuință să asfaltezi tot-tot.
Nu reiese și nu am fost înștiințați ce se va face acolo, dar la acest preț ar trebui să pună nisip aurifer pe toată lungimea, dacă nu-i asfalt.
Ca să înțelegeți: Via Transilvanica a consumat până acum, în ultimii 7 ani, doar banii pentru aproape 5 km de drum agricol asfaltat sau pistă de biciclete.
Dar asta nu-i prea bine. Opriți-vă, nebunilor. O stricați! Azi nu cer bani”, a scris Alin Ușeriu, președintele Asociației Tășuleasa Social pe Facebook.
Reamintim, Consiliul Județean Suceava a accesat 16 milioane de euro pentru amenajarea a aproximativ 193 km de piste de biciclete pe segmentul Via Transilvanica ce traversează județul. Se vor face piste ciclabile pe teren pietruit sau tasat, asfaltare sau betonare acolo unde va fi nevoie, amplasare de indicatoare, stații de odihnă, zone de reparație bicicletă. Proiectul este realizat în parteneriat cu județele Bistrița-Năsăud și Mureș.
În județul nostru, pistele vor traversa comunele Monor, Şieuţ, Şieu, Mărişelu, Dumitriţa, Cetate, Livezile, municipiul Bistriţa, Budacu de Jos, Bistriţa Bârgăului, Tiha Bârgăului, Leşu şi Lunca Ilvei. Traseul se suprapune și traverseaza urmatoarele categorii de drumuri: drumuri naționale: DN 17, drumuri județene: DJ 154B, DJ 173, DJ 154, DJ 173C, DJ 172G, DJ 173D, DJ 172D, DJ 154D și drumuri comunale: DC307, DC 15, DC 7C, DC 7, DC 5, DC 4E.
Prin proiect se propune realizarea a 208,288 km de trasee cicloturistice continue, 5 zone de refugiu și odihnă, respectiv 21 zone de odihnă. Proiectul se suprapune cu traseul Via Transilvanica pe 181.2 km din cei 208,288 km. Valoarea totală a investiției este de – 96.161.764,80 lei. Durata prognozata de realizare a investiției este de 9 luni, dar nu mai tarziu de 30.06.2026.
Corect spui Alin sunt străzi în mijlocul Bistriţei neasfaltate care aşteaptă asfaltul de zeci de ani şi nebuni asfaltează şi betonează străzi şi drumuri în pădure care distrug tot mediul natural.
https://timponline.ro/se-modernizeaza-strada-tabara-din-bistrita-ce-lucrari-se-executa/
Lăsați să se asfalteze strada Tabără până în Poieniţa din mijlocul Pădurii Codrişor deoarece acolo vrem să ţinem adunarea motocicliştilor din ţară cu invitaţi din toată Europa.
https://www.youtube.com/watch?v=zHBFXT9tD9I&pp=ygUKcGUgbW90b2FyZQ%3D%3D
O să vin şi eu sper că până atunci să se facă şi poteca din Parcu Mare până în poieniţă să pot urca cu ATV-ul meu.
Când vreodată în istoria recentă clasa politică și aici ma refer in special la clica Usel-ista a făcut fără constrângeri europene ceva in interesul comunității.Nu au făcut nimic înafara de a jefui și a distruge în interesul personal și al “partidului”. Mă gândesc acum la “Dăruiește Viața” un proiect la care și eu particip.Un proiect al societății civile care a reușit cu costuri mult mai mici să de-a peste bot statului hoț, căpușă.Si acesta a întâmpinat o grămadă de piedici din partea unui stat mafiot pentru care plătitorul de impozite este o vacă de muls;aici citez din tezele lui Grindeanu.Sunt convins că singura soluție ar fi că civismul de care am dat dovadă la ultimele alegeri să continue la un nivel mult mai înalt.
Doamne ferește! Nu știu cine a avut ideea asta…dar îi roade invidia față de minunatul proiect a fraților Ușeriu!! Sper să fie doar o idee proastă!
Marius de ce spui asta ?!
Păi în peri seculari voi nu aveţi asfalt, betoane şi garduri ?
Ar fi o greşeală strategjcă majoră amestecarea conceptului de piste ciclabile cu Via Transilvanica.
Alin are dreptate 100%.
Via Transilvanica trebuie să rămână un concept unitar adresat drumețiilor la picior în plină imersiune în natură.
Orice asfaltare, betonare distruge iremediabil prin impactul imediat.
Prima mărirea accesibilității pentru bizonii care distrug Natura cu motociclete, TAF-uri ATV.l-uri
Ăști se vor instala primii și folosi asfaltul destinat bicicletelor. Datorită zgomotului, deranjului..potențialul de atragere a turiștilor străini va scădea și probabil și sumele atrase de cei care vor să investească sustenabil.
Ce e mai rentabil dpdv al.cazării dezvoltării sutenabile și diversificate a miciloe comunități pe traseu un turist care petrece mai multe nopți pe piste sau unul care vine dimineața, parchează, zoomează și seara își reia mașina și pleacă să-și pună gaz și să cumpere la mall berea??
Sunt fan 100% bicicletă dar acestea au locul în alt tip de turism..cum se face că azi drumurile acelea de țară fac bucuria doar a câtorva pasionați supermotivați și devotați. Ar fi trebuit să asistăm pe drumurile agricole o explozie a ecoaistemului economic..dar nu se produce.
Pentru că Via Transilvanica conectează oameni și comunități.
Nu sportivi de o zi.
Piste ciclabile pe tip ecoturism se pot face în paralel.
Dar nu trebuie să se suprapună cu Via Transilvanica. Care se poate împrumuta de pasionați cu MTB sau bikepacking.
Via Transilvanica este despre efortul de a se regăsi pe sine în mișcare și meditație.
Nimic de a face cu viteza.
De aceea Via Transilvanica are un caracter unic.
Nu trebuie distrus.
Și o fac din perspectiva persoana care aici în comentarii, persoana care a sugerat operele de artă bornele sculptate pentru a marca caracterul unic..
Alin Dragă Asociaţia Tăşuleasa poate ajuta Bistriţa prin marcarea poteci până la Cetatea Bistriţei de pe Dealul Cetăţii locul de naştere a Bistriţei fiindcă Primăria Bistriţa sa dovedit că nu este în stare să facă acest lucru .
Pentru aceasta nu este nevoie de nici-un asfalt sau pavaj etc doar de marcarea distinctă a traseului poate nu este nevoie nici de borne dacă credeţi că sunt necesare şi borne cumpăr eu o bornă.
Acest traseu se poate conecta cu actualul traseu a Via Trasilvanica urmând din Piaţa Uniri străzile frumoase Crinilor, Slavici şi Subcetate ( care deja au piste de biciclete etc)
Vezi mai jos traseul făcut de elevi de la Colegiul Liviu Rebreanu.
https://chl.cnlr.ro/routes/4/la-antena
Ai dreptate, m-ai bine și-ar lua sicrie de bani ăia toți politicienii
Deci ,peri seculari, vizionând comentaŕiile,am ajuns la concluzia că tu și altii(bănuiesc cine) aveți ceva cu mine nu cu o situație pe care nu o cunoașteți!!(vezi ,comentariul pertinent al domnului cc!) Mă întreb ,cu ce v-am deranjat vreodată……Cu principiile mele,cu libertatea mea? Ciudat! Tare așa fi vrut,să nu vă ascundeți după porecle….Am închis dialogul!.
Daca tot am bita cum sa nu ma dau pe Via Trans, prin sate si orase pot asa ca astept cu viu interes si pe Via, cand e asfatata ma duc frumos lin nu-mi rup biticala. La cat mai multi kilometrii asfatati ma bucur ca actuala conducere se gandeste si la binel nostru.
Acum ai piste de biciclete făcute în oraş nu trebuie să mergi pe toate dealurile să te dai cu bicicleta.
Sau cheltui o groază de bani cu ele şi sa făcut tot oraşu praf timp de 4 ani pentru construcţia lor , acum de ce nu le folosiţi ?
Singurele piste bune din Bistriţa sunt cele de peste linie.
Vedeți mai jos pista de bicicletă bună şi utilă de pe strada Drumul Cetăţii care trebuie prelungită pe străzile Simion Mândrescu şi Calea Clujului pentru a face legătura cu localitățile componente Unirea şi Slătiniţa respectiv Sigmir şi Viişoara.
https://www.youtube.com/watch?v=3vIlG-zV8ZA
Pistele de biciclete făcute în Centru Bistriţei sunt o mizerie sunt practic inpracticabile sunt foarte înguste de doar 1m sunt pline de obstacole ba îţi sare în faţă un zăpăcit de pieton ba din senin îţi apare în faţă o masă de la vreo crâşmă etc…..
Pentru a fi conectate toate cartiere la pistele de biciclete urbane trebuie construită urgent pista de biciclete Lucian Blaga care să conecteze cartierele Aurel Vlaicu şi Simion Mândrescu de pista de biciclete de pe Calea Moldovei şi de acolo se face conectarea la tot oraşu.
Peri seculari,văd că nu te potolești cu prostiile .. Ți-am dat o idee: Să mergi la Primărie să te documentezi despre ce este vorba și după aceea, să ai o opinie ! Apoi stăm de vorbă! Și încă ceva….De ce, nu-ți dai numele? Te rușinezi? Să știu cu cine dialoghez!
D-le Pop, vă spun un banc:
Naște Măria un ficior. Ion o intreabă : dar cu cine seamănă ?
Măria îi raspunde : n-are rost să-ți zic, că nu îl cunosti !
Deci obsesia asta cu să-și dea fiecare numele cînd comentează mi se pare inutilă, pentru mine contează ce si cum se comentează.
Precizare: peri ( perii ) seculari nu sint comentariile mele…Doar mi-am spus părerea…
VT este deja ciclabil pe portiuni mari cu MTB si fara asfalt. Daca ma gindesc doar la acele trasee care o cunosc, asfaltul nu are ce cauta in locuri respective. Pe de alta parte unele zone deja sint asfaltate si la altele era prevazuta asfaltare deja cind VT nu era realizata. Clar este ca daca se asfalteaza zone prin natura, farmecul VT acollo se pierde 100%.
Singura speranta este ca asfaltul respectiv se va executa cu altceas calitate proasta ca si la majoritate de drumuri de asfalt inventate pentru sifonarea fondurilor si se va autodistruge in curs de 3-4 ani.
Un prost leneș e mult mai valoros decât un prost cu inițiativă. O dovedesc cu prisosință aleșii noștri.
La mai toate primariile din Romania sunt multi care nu gandesc si nu au nimic in comun cu NATURA.
Sunt doar niste neica nimeni niste marunti afaceristi pe banii statului fara nici o logica cheltuiesc, strica si fac doar prostii.Sunt inculti nu vad nu aud ca interactiunile omului strica profund planeta asta si tot raul vine tocmai din atacurile nejustificate pe ecosisteme.
Nu stiu zau cine-i poate trage la raspundere.
Nu avem legi clare si simple de MEDIU pe intelesul tuturor, toate sunt alambicate cu mari scapari si interpretari.
Tara minunata cu administratii neserioase.
Nu stiu cine va poate da minusuri la ce ati expus aici, dar kn cazul asta rezonam 100%
Zănaticii din Primăria Bistriţa vor să facă o parcare mare în Cartierul de Vile Goldiş unde oameni au curţi mari cu garaje şi îşi ţin maşinile în garaje nu pe stradă.
Atunci despre ce vorbim?! 😂
https://timponline.ro/doua-parcari-mari-vor-fi-facute-anul-acesta-cu-bani-din-vanzarea-vinietei-albastre/
Cei din primăria Bistriţa nu au deloc simțul orientări în spațiu şi încurcă totdeauna locaţile:
Vor să facă un bazin de înot în afara orașului la granița cu Livezile unde nu au cum să ajungă copiii, au plasat patioarul sintetic în Parcu Mare un cartier profund îmbătrânit plin de nomenclaturiști unde până şi Casa Ema şi Metropolis au dat faliment în loc să-l plaseze într-un cartier nou de blocuri unde sunt acum copiii şi lista este mare de locații proaste.
https://timponline.ro/ce-soarta-mai-au-proiectele-bistritei-in-baze-de-agrement-in-conditiile-noi-de-austeritate/
Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de pământ de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu bicicletele și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0h
Pt @MNP……Ai dreptate….,de ce m-ar interesa,la urma urmei ,niște nume…..Ce este interesant stimabile.. . e că, în loc să comentezi situațiă de față(Via Transilvanica), te legi de mine ,să spui bancuri! Nu pot decât să mă bucur,că, imi acorzi importanță!…..Am socotit mereu esențială comunicarea dintre oameni! De aici se naște progresul!La vârsta mea,nu mă mai ating nic miștourile ,nici jignirile și nici răutățile unora…..Sunt un om liber!i Să auzim numai de bine!
Asfaltaţi strada Codrişor că nu mai avem pe unde circula cu mașinile în oraşul . Acolo nu sunt probleme cadastrale fiindcă nu sunt proprietăți iar stația de asfalt este doar la o aruncătură de băţ !
https://www.youtube.com/watch?v=QnrnFK2oxHk&list=PLjA9lNX_fbYkVcf5oodOx6s5gxZsn37GI&index=9&pp=
În concluzie Bistriţa a devenit Buda Ardealului se asfaltează unde nu trebuie şi nu se asfaltează unde trebuie.
Stimate WALTER BORN.Contati pe implicarile mele de ECOLOGIST implicat si reactiile pe care le am in fata prostiei si a lacomiei si hotiei.
Minusurile vor curge tocmai de la cei pe care-i critic in comentariu, insa va asigur ca din cauza asta eu pot dormi foarte linistit.
Lor le spun insa sa isi bage undeva aceste minusuri.
Va doresc o zi excelenta !
Am remarcat că şi cu voturile de la alegeri faci lafel
Să nu vă aud că mai veniți vreodată cu scuza penibilă că nu asfaltaţi străzile din mijlocul Bistriţei că nu aveţi asfalt sau banii.