Actualitate

Vor fi amenajate piste pentru cicliști și în centrul istoric, unde se face un coridor verde de mobilitate

Primăria Bistrița intenționează să extindă pistele pentru cicliști și în zona centrului istoric al orașului, să îngroape toate cablurile de pe pietonal, să schimbe sistemul de colectare a apelor pluviale și să introducă, printre altele, un sistem video de monitorizare.

Prin proiectul de investiții ”Coridor verde de mobilitate urbană în Centrul istoric al Municipiului Bistrița” se vrea dezvoltarea infrastructurii de transport nemotorizat și realizarea de soluții alternative pentru reducerea numărului de parcări publice în zona de acțiune, reducerea emisiilor de CO2, reducerea poluării aerului și a poluării fonice, creșterea atractivității și amenajării spațiilor urbane din jurul Bisericii Evanghelice, cât și a centrului istoric al Municipiului.

În fapt, se dorește realizarea unui nou coridor verde de mobilitate durabilă destinat bicicletelor și pietonilor în Centrul istoric – zona de acțiune delimitată de: Bulevardul Republicii, Piața Petru Rareș, Strada Bistricioarei, Strada Constantin Roman Vivu, Strada Vasile Conta, Strada Parcului, Strada Ioan Rațiu, Strada Alexandru Odobescu, și Strada Gării.

Astfel, în cadrul investiției se vor realiza următoarele:

  • Zone pietonale nou create/modernizate, inclusiv spații verzi;
  • Piste de cicliști corelate cu rețeaua nou creată;
  • Infrastructura pentru alimentarea cu combustibili alternativi (puncte de alimentare/reîncărcare);
  • Sistem de colectare și evacuare a apelor prin rețea de canalizare pluvială separată de cea menajeră;
  • Sisteme de monitorizare video pentru siguranța și protecția cetățenilor;
  • Sisteme de canalizație pentru rețelele electrice și cele de telecomunicații;
  • Introducerea cablurilor aeriene în subteran;
  • Iluminat public inteligent pietonal/ciclist;
  • Managementul inteligent al traficului;
  • Măsuri de siguranță a traficului pentru bicicliști și pietoni;
  • Mobilier urban smart și istoric

Serviciile de elaborare a documentațiilor tehnico-economice pentru acest proiect au fost scoase la licitație pentrru suma de un milion de lei. Ofertele pot fi depuse până la începutul lunii septembrie.

Câștigătorul licitației va avea la dispoziție 9 luni să-și ducă la îndeplinire contractul.

15 comentarii

  • Proiectele suna frumos, dar apoi detaliile și soluțiile sunt cu probleme, execuția alta problema. Practic implementarea care depinde strict de Primărie , in calitate de beneficiar este marea problema , datorită lipsei de specialiști, de viziune și coordonate din faza temei de proiectare. Ce s-a întâmplat cu Proiectele anterioare, a verificat cineva eficientă lor, a tras la răspundere pe cei care au lucrat? Nimic din toate astea, toți au luat salarii și alte beneficii și nu au nici o răspundere fata de contribuabilii care de fapt susțin Bugetul local. Incompetenta permanenta!

    • @ Gigi Contra, Proiectul nu sună deloc frumos va adânci deriva actuală a centrului vechi.

  • Motto:
    „Nu pot încăpea două săbii în aceeasi teacă”
    (Din întelepciunea populară)
    Amenajarea „Coridorului verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița”, ce prevede amenajarea pistelor de biciclete și a zonelor pietonale întâmpină dificultăti legate de lătimea prea îngustă a străzilor. Singura solutie este amnajarea străzilor de tip „shared-space” (spațiul comun), ceea ce presupune eliminarea unor caracteristici rutiere precum borduri , marcaje , semne de circulație și chiar semafoare.
    Oricum, in oras circulatia auto nu poate fi eliminată total chiar si pe străzile numai cu functie de locuit din zonele rezidențiale.
    De aceea, străzile de tip shared-space crează un sentiment mai mare de nesigurantă, fiind neclar cine are prioritate, șoferii își vor reduce viteza, reducând astfel dominația vehiculelor, odată cu rata accidentelor rutiere și îmbunătățind siguranța pentru alți utilizatori ai drumului.
    Oricum, pentru cei care vor să se apropie de centrul istoric este nevoie și de un inel central de circulatie. In cazul orasului Bistrita inelul central, poate fi realizat pe străzile deja existente. Mai corect este vorba despre închiderea inelului central de circulatie pentru centru istoric sau oraşul vechi alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-Roman C.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului.
    Pentru asta ar fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si apoi construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Bulevardele și străzile mai largi care converg spre inelul central vor putea rămâne cu două sensuri de circulatie, în timp ce pe străzile mai înguste se va introduce sens unic. Parctic se vor grupa câte doi străzi, una cu sens unic într-o direcție, iar cealaltă cu sens unic în direcția opusă.

    12
  • Mă voi sunteți normali unde vreți să faceți piste de biciclete pe străzile înguste din Centru ?!!!!!!!!!

    15
    0
  • Penibil, Pistele de biciclete din centru vor fi mai aiurea decât cele de pe Împăratul Traian sau Victor Onișor și vor enerva pe toată lumea pe pietoni, pe șofer și inclusiv pe bicicliști. Dar asta se întâmplă când ești aiurit și folosești bicicleta doar în campanie electorală ( în pantofi și ținută de interlop ).

    12
  • Singura parte valoroasă a Bistriței este Zidul Cetății. Este necesar să fie interzis accesul auto pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutarul și să fie permis doar pietonilor și bicicliștilor iar Zidul restaurat și pus în valoare.

    13
  • Sunt tare curios ce fel de pavaj vor avea pistele de biciclete din centru ? Dacă pistele vor fi așa cum se prezintă acum cele de pe Colibiței sau de pe dig eșecul este garantat.

    14
  • Sparge-ți din nou străzile bune pentru mofturi inutile. Când totuși vă apucați să asfaltați cele peste 100 de străzi de pământ din oraș ?

    19
    • Spargeți*
      Nu sunt mofturi inutile, de un centru modernizat vom beneficia toți locuitorii orașului, pe când de asfaltarea drumurilor de pe coclauri vor beneficia doar câțiva care ți-au luat țeapă mutându-se din oraș pe dealuri, sub păduri, în noroaie. Pe de altă parte, marea majoritate a drumurilor de care vorbesc sunt private și proprietarii nu vor să doneze drumul primăriei, deci este evident că primăria nu poate amenaja spații private, cum la fel nu poate pava curtea mea privată.

      16
    • @ P….ulista, De aceste străzile din Centru Vechi nu vor beneficia mulți Bistrițeni fiindcă acolo nu locuiesc mulți Bistrițeni, cine ar fi nebun să locuiască acolo unde nu sunt locuri de parcate. Iar despre partea comercială care a fost cândva în centru au avut grijă cei din primărie să o omoare. Prin urmare de străzile din centru nu beneficiază nimeni doar bețivi și primarul. Mă gândesc o fi și primarul bețiv de îi place să locuiască acolo, știu că nu lipsește de la nicio chermeză ?

      15
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.