Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a comandat, la o valoare estimată de 100.000 de lei făra TVA, expertiză tehnică pentru lucrări de completare și remedieri pe cel mai lung drum județean, în urma degradărilor apărute în ultimii ani: DJ 151 Bistrița – lim. jud. Mureș.
CJ vrea să știe exact starea tehnică a drumului și a lucrărilor de artă (defecțiuni și degradări) și să primească soluții de remediere (lucrări de întreținere și reparații pentru aducerea la starea corespunzătoare cerințelor de trafic.
”Din cauza traficului greu, a condițiilor meteo, a unor zone cu posibile alunecări de teren și a apelor subterane care creează zone de instabilitate a terenului, pe DJ 151 au apărut degradări: cedări de platformă, fisuri longitudinale și transversale, denivelări ale carosabilului, etc. Drept urmare, lucrările de întreținere și reparații trebuie stabilite în urma unei expertize tehnice, care să propună soluții cu un fundament real prin studii geotehnice”, motivează CJ.
Recepţia lucrărilor la DJ 151 a avut loc în 7 august 2012. Valoarea totală a proiectului de reabilitare a DJ 151, km 45+810 – 126+712, limită judeţ Mureş – Bistriţa, a fost de 126,6 de milioane de lei, acesta fiind cel mai lung drum judeţean. El traversează 16 localităţi din cinci comune şi municipiul Bistriţa: Sigmir – Blăjenii de Sus – Blăjenii de Jos – Şintereag – Şieu Odorhei – Coasta – Şirioara – Chiraleş – Lechinţa – Vermeş – Sângeorzu Nou – Sânmihaiu de Câmpie – Zoreni – Budeşti – Budeşti Fânaţe – Ţagu până la limita cu judeţul Mureş. Prin modernizarea drumului s-a dorit şi descongestionarea traficului pe drumurile naţionale DN 1C şi DN 17. Valoarea lucrărilor executate a fost de 79.839.027 lei, fără TVA. Lucrările de reabilitare şi modernizare au fost realizate de firma Romstrade.
Unele dintre lucrări nu au fost terminate, altele nu au fost executate, iar CJ a executat scrisoarea de garanţie de 7,4 milioane lei a Romstrade pentru finalizarea lor.
În reabilitare au intrat 77,2 km cu o suprafaţă carosabilă de 510,365 mp, 32 de podeţe şi 9.950 metri de parapet. Totodată, s-au consolidat 561 m de terasamente, s-a realizat un viaduct peste zona de alunecare, 14.443 m de şanţuri pereate, 1.440 m de rigolă carosabilă, 102.813 m de şanţ neprotejat şi s-au reparat 10 poduri. De asemenea, au fost prevăzute marcaje longitudinale şi transversale pe 3.508 m, 300 de indicatoare pentru semnalizare, 78 de borne kilometrice şi 702 borne hectometrice.
Adaugă comentariu