La Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud s-a semnat, vineri, contractul pentru asfaltarea a 6,5 kilometri din tronsonul doi al lotului I din Poarta Transilvaniei, lucrarea urmând să fie făcută de firma Dimex 2000 Company SRL în asociere cu alte două firme.
„Mă bucur foarte mult că pentru ultimul lot din proiectul Poarta Transilvaniei DJ 172 D, mai exact tronsonul 2 din lotul I, după o procedură de achiziţie prelungită, cu foarte multe contestaţii, în urma deciziei CNC, avem declarat un câştigător al licitaţiei, asocierea între Dimex 2000 Company SRL şi SC SRL-SC Electro-Ursa Servcom SRL. Este vorba de un drum de 6,5 km din Colibiţa, în stânga spre satul Miţa, până la capătul drumului judeţean, în intersecţie cu alte două drumuri forestiere. Avem un contract în valoare de 43,9 milioane de lei adică 9,4 milioane de euro. Termenul de execuţie este de 19 luni, din care două luni e proiectarea şi, din primăvară, vom începe efectiv lucrul la acest tronson. Sper eu ca până la finalul anului următor să avem toate loturile recepţionate”, a spus Radu Moldovan.
Potrivit preşedintelui CJ, sunt probleme acum cu lotul IV întrucât compania care a câştigat licitaţia nu îşi face treaba: „Din păcate se lucrează foarte încet spre deloc. Procedurile sunt foarte complicate. Colegii mei au avut repetate discuţii cu managementul companiei. Promit că vor lucra, dar, de fiecare dată nu fac mai nimic. Săptămâna trecută lucrau cu 4 sau 5 oameni la un zid de sprijin”.
„Noi am făcut eforturi majore să atragem fonduri şi sunt unele companii care nu îşi fac strategii. Mi-e foarte greu să înţeleg de ce un contract care are banii asiguraţi nu este onorat. De ce nu vrei să-ţi depui situaţie de lucrări şi să îţi iei banii, nu înţeleg. De ce ai mai participat la licitaţie?”, a spus Moldovan.
Preşedintele CJ a reamintit că tot Dimex 2000 Company a făcut primul tronson din acelaşi drum, iar spre bucuria lui, după un an şi jumătate de utilizare drumul respectiv arată foarte bine.
„Un lucru extrem de important pentru contractul pe care îl semnăm azi este că s-a oferit o perioadă de garanţie de 10 ani. Atât a oferit contructorul, o dovadă a seriozităţii abordării unui proiect. Nu îţi poţi permite să oferi garanţii şi să nu faci o lucrare de calitate. Lotul II şi III sunt ale aceluiaşi constructor în faze avansate de execuţie. Eu le mulţumesc pentru eforturile pe care le-au făcut. Ele vor fi finalizate înainte de termen, sper eu că în vara anului viitor. Sunt multe zone pe care deja s-a turnat asfalt, nici nu vreau să grăbim lucrările în detrimentul calităţii lor. Decizia le aparţine colegilor mei din CJ, specialiştilor, care, în discuţiile cu constructorul, au stabilit că sunt zone în care e bine să treacă iarna unde s-au făcut intervenţii foarte mari. Tare m-aş bucura dacă licitaţiile ar fi câştigate de companii din judeţul Bistriţa-Năsăud care, în şase ani de experienţă, mi-au dovedit nu doar că au capacitate, dar fac şi lucrările ca lumea. Din păcate, toate experienţele cu companii din afara judeţului au fost eşecuri, cu mici excepţii, din păcate. Mă bucur că sunt 5-6 companii în judeţ, cu specialitatea pe acest domeniu, care au capacitatea şi fac şi lucrări foarte bune şi asta e un mare avantaj pentru noi şi cei 62 de colegi primari”, a spus Radu Moldovan.
În ce priveşte lotul V de la Ilva Mare – Lunca Ilvei- Cabana Silhoasa, s-a terminat perioada de verificare, a fost depus proiectul şi este dat şi ordinul de începere a lucrărilor.
„În total, Poarta Transilvaniei e un proiect de circa 80 de km, împărţit în cinci loturi cu o finanţare în valoare de 45,1 milioane de euro, bani obţinuţi de CJ din fonduri europene şi prin PNDL, însă am depus pentru toate pentru finanţare retrospectivă şi, odată cu aprobarea, va rămâne finanţat integral din fonduri europene şi vom recupra pentru Guvernul României banii investiţi în drumurile judeţene din Bistriţa-Năsăud”, a mai spus Radu Moldovan.
Potrivit reprezentanţilor firmei Dimex, în prezent sunt realizate 55% din lucrările de pe lotul III şi 45% pentru lotul II.
Un contract care are bani nu este onorat pentru ca ati fugarit romanii din tara. Cine sa mai munceasca?
sigur ca da… astia care au castigat au o capacitate nemaipomenita… de retur
Daca sunt așa de competenți cum de nu mai termină lucrările contractate la Telciu?
Ma bucur, ca lucrarea a fost castigata de o companie din judetul nostru.
Dimex este o companie cu experienta.
Banii raman in judet.
corect!
banii ramân în buzunarele din judet, urmând apoi sa fie cheltuiti prin Austria, Germania si alte destinatii pe unde exista proprietati ale acestor buzunare.
Oare de ce nu ma mira nimic?
DIMEX firma de casa care castiga aproape TOT.
Vilutele din Tailanda si din alte parti trebuie terminate si intretinute.
Hai DIMEX hai Teldrum.
Bravo domnu Radu Moldovan cîrcotași si ofticati is cu nemiluita faptele se vad de povești is sătul FELICITARI
Bravo domnu Radu Moldovan cîrcotași si ofticati is cu nemiluita faptele se vad de povești is sătul FELICITARI sa va dea Dumnezeu sanatate sa mai faceti lucruri marete
No cum dracu sa nu castige Dimex-ul ,hotelul de 5 etaje de la Colibita inca nu e gata ,ti-ar a dracu de hoti .
Oare de lotul Ilva-Mica – Poiana Ilvei – Magura Ilvei din Poarta Transilvaniei mai stie cineva ceva ,s-au oprit lucrarile drumul arata jalnic ,trafic greu tranziteaza acel drum zilnic , de ce nu va interesati putin …..