TeraPlast, compania-mamă a Grupului TeraPlast, anunță vânzarea liniei de business Profile de tâmplărie către Dynamic Selling Group, producător și distribuitor de profile pentru tâmplărie termoizolantă.
Decizia vine ca urmare a strategiei companiei TeraPlast de a-și dezvolta business-ul în alte zone de activitate. Transferul va fi realizat după obținerea avizului Consiliului Concurenței, anunță compania.
TeraPlast s-a aflat în discuții cu două companii – liderul mondial în domeniu și producătorul român Dynamic Selling Group. În urma negocierilor, tranzacția s-a concretizat cu grupul românesc, la o valoare de aproximativ 4,5 milioane de euro, care va fi ajustată la momentul transferului în funcție de nivelul capitalului de lucru.
Business-ul de profile era singurul business din cadrul Grupului în care nu eram între primii doi jucători din piață. Strategia noastră a fost și rămâne să fim locul 1 sau 2 în oricare din piețele în care suntem prezenți. Cu partenerii noștri de la Dynamic Selling Group am analizat trei variante: achiziția business-ului, fuziunea lor cu divizia noastră de profile de tâmplărie sau vânzarea acesteia către ei. Pe coordonate financiare similare, am luat decizia de a vinde business-ul de profile de tâmplărie către producătorul numărul 1 din România. Astfel, Dynamic Selling Group își poate consolida poziția de piață, contribuind la diminuarea importurilor care, în domeniul profilelor de tâmplărie, reprezintă o cotă semnificativă din consum. Echipa Dynamic Selling Group demonstrează, de 25 de ani, seriozitate, implicare și profesionalism, fiind cel mai mare producător de profile de tâmplărie din România. Suntem convinși că în urma acestei investiții vor deveni lider pe o piață cu peste 20 de concurenți, majoritatea fiind producători puternici din străinătate. Noi am ales să ne concentrăm pe dezvoltarea altor zone ale business-ului TeraPlast. Obiectivul nostru este ca în orice afacere intrăm să reducem importurile pe care le face România și să producem la același nivel tehnic cu marii producători internaționali”, spune Alexandru Stânean, CEO TeraPlast.
În primele nouă luni din 2020, Grupul TeraPlast a înregistrat o creștere de 14% a cifrei de afaceri, până la 167 milioane de euro, și o creștere de 46% a EBITDA, până la 20 milioane de euro.
Profilele de tâmplărie au reprezentat 9 milioane de euro din cifra de afaceri a TeraPlast în primele nouă luni din 2020. Rețeaua de distribuție a acestei linii de business include peste 200 de clienți, producători de tâmplărie termoizolantă precum și compania TeraPlast Ungaria.
Pentru 2020, Grupul TeraPlast estimează un profit net de 9 milioane de euro pentru divizia de mase plastice – de 4 ori mai mare decât în 2019. Tot pentru această divizie, Grupul are în curs de implementare proiecte de investiții de peste 32 milioane de euro.
Despre Grupul TeraPlast
Cu o tradiție de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcții. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Recycling și TeraPlast Ungaria. Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele de referință al Bursei de Valori București – BET – și, din septembrie 2020, în indicii TotalCap și MicroCap ai FTSE Russell. În cadrul evaluării Vektor în baza a 15 criterii de comunicare în relația cu investitorii, efectuată de ARIR, TeraPlast a obținut nota maximă, 10.
Daca vinde luna de luna cate-o linie , cu ce mai ramane?
Bine ca are ce vinde ! Alții ciordesc tot si le bagă in faliment . Si-apoi o viata are omu’ , vine o vreme cand te saturi de afaceri , te mai gândești si la tine .
Spera sa dea lovitura cu ambalajele biodegradabile si vand „gaina cu oua de aur”.
Dau vrabia din mana pentru cioara de pe gard.