Puntea pietonală veche de peste râul Bistrița din dreptul Spitalului TBC, cea care face legătura între străzile Tudor Vladimirescu și Valea Ghinzii, va fi demolată, urmând ca în locul ei să fie construită una nouă, cu bani de la Guvern prin Ministerul Lucrărilor Publice și din bugetul local al municipiului.
Consiliul Local Bistrița aprobă în 28 ianuarie documentația tehnico-economică și cea de avizare a lucrărilor.
În urma expertizei tehnice, s-a propus demolarea punții pietonale existente și construirea unei punți pietonale noi. Sunt prevăzute lucrări de desfacere a punții existente și de execuție a unui punți noi, care să asigure condiții minime necesare de siguranță pentru desfășurarea circulației pietonale și rutiere (numai a vehiculelor de servicii).
Valoarea estimată a investiției se ridică la 2,3 milioane lei (1,9 milioane lei de la Guvern și restul din bugetul local). 8 luni este durata prevăzută pentru terminarea lucrărilor.
Date tehnice:
- Suprastructură: Arce cu tirant și rețea de cabluri cu calea jos
- Infrastructuri: Culei înecate din b.a. fundate direct
- Lungime pod: 51,70 m
- Lățime pod: 6,60 m
- Deschidere pod: 1 x 40 m
- Înălțime totală suprastructură: 7,20 m
- Parte carosabilă: 1 x 5 m
- Durata de viață: 100 de ani
În urma ploilor abundente din primăvara anului 2019, comisia numită prin ordin de prefect a constatat că, în urma depășirii capacității de transport a albiei, una din fundațiile pilei a fost subspălată prin afluire. În iulie același an, în urma unor fenomene hidrometeorologice extreme, comisia a concluzionat că puntea este într-o stare de degradare accentuată, care pune în pericol siguranța circulației pietonale pe pod, astfel că puntea a fost trecută de Guvernul de la vremea respectivă pe lista obiectivelor calamitate pentru care s-au alocat bani de refacere.
O lucrare identica e necesara si la puntea suspendata de pe strada Petru Maior.
subscriu, e cel putin la fel de utilizata
Încetuc, cu treabă bună,
mai vrea un mandat că nu a apucat să facă nimic în primi patru ani.
Despre suma nu comentez dar latimea reala e de 5 metri, cred ca optimum necesar.
Nu o sa-l mai pupe!
Da, ce să zic, prioritatea priorităților! Nu trece nimeni de ea, nici n-am știut că există. Încă 100 de ani mai statea în picioare fara reparatii.
Cornel, daca nu esti bistritean, nu ai de unde sa stii de acea punte…:)))
Lățimea e OK, mai ales daca se face și pista de biciclete . Cât despre țăranii de oraș care au uitat mersul pe jos sau cu bicicleta, ei sunt întotdeauna nemulțumiți că nu li se face parcare la jeep in centru sau nu încape cu mașina pe punte
În 2019 prefectul pus de Răducu inventa calamitați pentru îndestularea firmelor de casă. Un rol esențial în manoperă la avut și calamitatea de ministru al apelor și pădurilor, pus tot de Răducu. Sume importante s-au mutat atunci din bugetul de stat către firmele pregătite, din toate punctele de vedere să facă față „calamităților” pesediste. Un exemplu în acest sens este transformarea unui râu al județului în canal.
https://timponline.ro/betonarea-vaii-dipsei-camuflata-cu-bucati-de-piatra-ca-sa-para-totul-natural-foto/
O treaba buna insa perioada de folosinta mi se pare destul de scurta. Sa ne amintim ce zice
istoria si ce lucrari au facut stramosii.
1.Anul 103-105 s-a construit la ordinul imparatului roman TRAIAN podul de la Drobeta peste Dunare care lega castrul PONTE(Serbia) de DROBETA (DACIA)Dio Cassius nota in scrierile sale ca avea 20 de picioare din piatra dura 18.m deasupra apei si o impletitura perfecta de grinzi de stejar si o latime de 12. Arhitectul podului a fost Apolodor din Damasc cel care a proiectat Columna lui Traian.
2.
S-au implinit 121 de ani cand la 14 sept. 1895 inginerul ANGHEL SALIGNY construia o bijuterie de pod al doilea ca dimensiuni din Europa si unul din cele mai frumoase poduri metalice din lume. Facea legatura intre Fetesti si Cernavoda peste Dunare si era cocotat la 30 m deasupra apei cu o deschidere totala de 4087m. Este grozav si in prezent se circula pe el cu putina restrictie de viteza.
3. Cu cat inaintam inspre o lume moderna constatam ca garantiile si folosinta unei structuri de drumuri, case, constuctii de toate felurile cu materiale noi si scule moderne , culmea scade perioada de folosinta in loc sa creasca. Concluzionez ca dragostea de meserie si pregatirea, calificarea in aceste meserii lipseste cu desavarsire. Ma asteptam la o garantie de 100 de ani si la o folosinta dubla.Asta ar arata un lucru serios asumat de constructor .
Si cu conducta de gaz ce se intampla ? Pare ca se sprijina pe structura puntii si cred ca e functionala. Se demoleaza , o data cu puntea ? Nu mai e necesara ? Oare o fi uitat proiectantul de „dansa” ?
conducta?
normal ca se da jos atata timp cat se lateste
dar nu trebuie sa ti faci probeleme ca ramai fara gaz!
gazul ramane conectat doar….wirelles
Am văzut că domnul primar Turc discuta cu domnul consilier Ciobanica săptămâna trecută în zona ștrandului Codrisor gesticulând spre pădure. Oare ne pregătesc o surpriză plăcută, se începe amenajarea pădurii pentru a fi o zonă de relaxare?
si am vaut in zona unul care dadea din mana
era tot cioban dar avea un magar si niste oi
crezi ca ne pregateste o mamaliga cu branza si smanatana?
D-le #Alex, vedeti bine , din comentariul d-lui Balan , ca si in Antichitate erau „firme de casa” , altfel cum se explica faptul ca marele imperator Traianus a facut lucrarile numai cu Apolodor din Damansc , care este cunoscut ca cel mai mare arhitect al Antichitatii , desi evident nu absolvise Facultatea de Drumuri si Poduri si nici Facultatea de Arhitectura.A fost o glumita , desigur… D-lui Balan i-as spune ca traim in asa numita „economie de piata” care prin definitie nu agreaza lucrurile care tin mult iar asta e un adevar , chiar daca uneori nu ne convine.
LEO ai perfecta dreptate, insa un POD nu este o pereche de nadragi nici un caput facut in graba la un croitor. Constructia si folosinta indelungata al unui POD demonstreaza gradul de eficienta, seriozitate si maturitate al administratiei si al executantului.Stramosii nostri au fost cu mult peste noi la acest capitol .
Puntea tbc a fost construita in urma cu mai bine de 100 de ani (1930 era) ,nu mai bine ar intra intr-o restaurare totala si ar mai tine 100 de ani , asta noua sigur o sa rugineasca in 2-3 ani.
Propun ca solutie, pentru a scurta durata de executie sa fie doua firme care sa inceapa fiecare de pe un mal, conform desen!
Doar asa vom avea doua benzi!
SI DACA CELE DOUA fFIRME , NU SE INTALNESC ?
ai picat testul leo!
stai jos 4
in desen e o banda….si am scris ca vom avea doua benzi!!!!!!!
D-le #miclovan , sunt total de acord cu D-vs , ca doar rauletul nostru drag nu-i vreun mare fluviu , dar vezi dumneata banii trebuie musai cheltuiti „cu cap”. Este un exemplu clasic de „ASA NU !” si totusi vor fi cheltuiti .Dar nu stim ce se intampla cu conducta de gaz…In periada demolarii puntii , oare gazul va trece raul , wireless ?
Sub puntea respectiva se afla si se afla(?) conducta de apa potabila care venea si vine (?) de la Cusma
care turc?
eu stiu de prima documentatie facuta pentru punte in 1995
acum i-a venit randul….nu are nici o vina turcul
D-le Stan , constat ca proiectantul a aflat azi multe despre punte , de la istoric , la ce se afla pe ea si la ce se afla sub ea.PRESUPUN CA O SA-I FOLOSEASCA !
tareeeeee luci!
10 acum si cu patru de mai sus treci clasa ca pe punte!
vorba aia…te faci frate cu dracu până treci puntea!