Terasa ”Corrida En Sol” și Restaurantul ”Crama Veche”, administrate de o firmă patronată de Dumitru Găvan, și-au prelungit cu un an contractul cu Primăria Bistrița, al 21-lea din relația de colaborare pe care acesta o are cu administrația locală, deși managerul a solicitat o prelungire pe încă 15 ani motivând că a făcut investiții de peste 142.000 de euro și că asigură 35 de locuri de muncă.
Decizia a fost luată cu 18 voturi ”pentru” și două abțineri de Consiliul Local Bistrița, înainte de vot existând și o opinie legată de cât de profitabil este acest contract pentru bugetul local.
”Îmi doresc ca, de la anul, să avem contracte mult mai profitabile pentru Primăria Bistrița pentru că acesta categoric nu a fost un contract profitabil pentru bugetul local” – Ștefania Stere (PMP):
Reamintim, Consiliul Local Bistrița s-a asociat încă din aprilie 2001 cu S.C Ducato Rom Implex S.R.L Bistrița (actual Flamenco H&R S.R.L Bistrița), pentru ca aceasta din urmă să amenajeze un spațiu de alimentație publică-bucătărie rapidă, în părculețul din preajma Casei Municipale de „George Coșbuc” Bistriţa pe un teren în suprafață de 1.440 mp aflat în administrarea casei de cultură. Ca urmare, a fost încheiat contractul de asociere în participațiune nr.860/04.05.2001, pentru o perioadă de 20 de ani, contract a cărui durată a încetat în 09.05.2021.
Conform clauzelor contractuale și raportat la Planul Urbanistic de Detaliu aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Bistrița nr.64/30.04.2001, societatea a amenajat un spațiu de alimentație publică – bucătărie rapidă cu dotările și utilitățile aferente, care cuprinde 15 insule a câte 4 mese, bucătărie, bar, vestiare pentru personal, birou, atelier de întreținere, toalete pentru clienți, fântână arteziană, loc de joacă pentru copii, efectuând pavarea întregii suprafețe și împrejmuirea cu gard de fier și soclu de beton pavat cu piatră. Conform art.10, pct.10.1. din contract, la încetarea contractului de asociere societatea trebuie să predea CL Bistrița investițiile realizate pe terenul adus în asociere, mai puțin dotările specifice spațiilor de alimentație publică.
Prin adresa nr.5574/05.03.2021, înregistrată la Primăria municipiului Bistrița cu nr.18980/04.03.2021, Dumitru Găvan, administratorul societății FLAMENCO H&R S.R.L, raportat la investițiile realizate în valoare de aproximativ 142.000 euro, la faptul că de-a lungul timpului a respectat clauzele contractuale, că asigură aproximativ 35 de locuri de muncă, a solicitat aprobarea prelungirii contractului pentru o perioadă de 15 ani.
Întrucât în prezent, terenul respectiv nu este identificat și înscris în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, el figurând în proprietatea Statului Român, cu drept de administrare și folosință operativă a Casei de Cultură din Bistrița, pe aceleași numere topografice cu casa de cultură și terenul aferent acesteia, în prezent nu poate fi valorificat prin licitație publică, conform prevederilor Codului Administrativ.
Ca urmare, Primăria a prepus prelungirea duratei contractului până la reglementarea situației juridice a terenului și organizarea procedurii de valorificare prin licitație publică, dar nu mai mult de 1 an, cu condiția achitarii sumei 1.200 euro/lună pentru lunile iunie, iulie, august, a sumei de 800 euro/lună pentru lunile mai, septembrie și octombrie, respectiv a sumei de 100 euro/lună pentru perioada noiembrie – aprilie.
După reglementarea situației juridice a terenului și înscrierea acestuia în evidențele de carte funciară, urmează a fi aprobată prin hotărâre a Consiliului local modalitatea de valorificare și organizată procedura de licitație publică aferentă, conform prevederilor Codului Administrativ, fiind aprobate și celelalte condiții specifice valorificării, procedură la care actuala societate va putea participa.
Adaugă comentariu