Actualitate

Stația de mixturi asfaltice, funcțională. ”O abordare nouă”

Noua stație de producere a mixturilor afaltice din Bistrița a fost pusă în funcțiune. Ea va produce 60 de tone de asfalt pe oră.

”Acum stația este o realitate. A fost montată, s-au făcut toate probele și este perfect funcțională. Avem obligația și ne dorim mult să acoperim o nevoie elementară a orașului, aceea de a avea drumuri bune. Și mă refer la drumurile asfaltate dar care periodic trebuie să intre într-un proces de reparații, dar și la sutele de drumuri de piatră și de pământ pe care le avem. În pofida tuturor problemelor pe care le-am întâmpinat, și mă refer la întârzierile mari ale constructorului în livrarea componentelor, întârzieri cauzate de criza de metal pe fondul războiului din Ucraina, problemele de natură tehnică, dificultățile de natură procedurală, stația este funcțională. A băga la nesfârșit bani în piatră pentru drumurile de piatră este o gaură neagră pentru buget, plus că este o soluție total anacronică pentru că tot un drum de piatră rămâne, ploaia îl spală, se deteriorează și te trezești la un moment dat că ai cheltuit sume astronomice pentru o problemă rămasă nerezolvată”, a declarat primarul Ioan Turc.

Stația actuală o înlocuiește pe cea veche, produsă și montată în 1968, când producția era de 8-10 tone pe oră, însă în ultimii ani nu putea produce mai mult de 2 tone pe oră. Noua stație, model 2022, produce 60 de tone de asfalt pe oră.

Ea este o instalație prevăzută cu filtrare autmoată cu saci, funcționarea încadrându-se în parametrii minimi de plouare, a precizat primarul, astfel că nu vor rezulta reziduuri excedentare care poluează mediul. Stația este complet computerizată. Bitumul va fi adus în cisterne speciale și va fi descărcat prin conducte etanșe. Gospodăria de bitum este închisă într-o incintă de beton. Perioada de funcționare a stației va fi în lunile în care temperatura exterioară va fi de minim 5 grade. Stația nu produce zgomot peste limita admisă, fiind acționată de motoare electrice. Pe latura dinspre stradă urmează să fie amenajată o perdea vegetală cu vegetație înaltă, pentru a proteja perimetrul exterior de zgomot și noxe.

Stația cuprinde: predozator agregate, transportor cu bandă, uscător agregate, filtru de praf, tun de malaxare, gospodăria de bitum, instalație de dozat aditivi, gospodăria de fier, gospodăria de praf, instalație pneumatică, cabină de comandă cu accesorii.

Cele 60 de tone de mixturi asfaltice pe oră se produc la o umiditate de 3-4%. Malaxorul procesează 1.000 kg de material/șarjă, iar timpul de elaborare a unei șarje este de 45 de secunde. Gospodăria de bitum este cu încălzire cu ulei diatermic, pentru a ține materialul la o temperatură optimă o perioadă mai lungă de timp. Puterea instalată este de 192 kW. Stația poate fi operată și automat, și manual.

Valoarea achiziției este de 4,2 milioane lei.

Pentru ca stația să fie valorificată, municipalitatea a dotat-o cu o serie de utilaje performante: excavator pe roți Volvo (1 milion lei), încărcător frontal Volvo (1 milion lei), autocisternă de 7.000 litri (650.000 lei), cilindru vibrocompactor (680.000 lei), două mașini multifuncționale dotate cu lamă și sărăriță (500.000 lei), autobasculantă (730.000 lei), mașină multifuncțională dotată cu bazin de vidanjare, instalație de spălare, lamă de deszăpezire (428.000 lei), cilindru compactor (141.000 lei), finisor de asfalt cu capacitate de așternere de 700 de tone pe oră, cu care se va putea asfalta un drum integral (1,7 milioane lei), freză de asfalt (1,9 milioane lei), remorcă de 3,5 tone (45.000 lei), motostivuitor de 3 tone (185.000 lei), autoutilitară de 3,5 tone (200.000 lei).

”Urmează să mai facem câteva achiziții pentru ca stația împreună cu logistica să ofere tot ce trebuie pentru a lucra așa cum oamenii așteaptă. Stația de asfaltare cu toate dotările însemană circa 18 milioane de lei. În urma acestui efort financiar uriaș, suntem pregătiți să abordăm orașul într-o manieră nouă. Deja am asfaltat câteva străzi în Unirea, în Ghinda și vom începe să asfaltăm străzi deteriorate din municipiu. Într-o perioadă de timp rezonabilă, mă refer la anul acesta, anul viitor, situația străzilor se va schimba fundamental în bine. Este o abordare nouă și cred că orașul merită acest gen de abordare”, a afirmat Ioan Turc.

12 comentarii

  • Asa da ! Service-urile sunt pline de masini stricate de drumurile din oras ! Turistii si prietenii din alte orase tin minte doar drumurile rele de la noi din oras. E nevoie de o asfaltare completa a orasului dar pentru a mentine starea buna, este nevoie de inlocuirea nisipului si a sarurilor care se folosesc la deszapezire ! Sunt cancerul soselelor ! Exista alte solutii pentru deszapezirea strazilor cu diferite substante care nu afecteaza asfaltul. Daca se continua in acelasi mod de operare iarna, este nevoie de investitii anuale in drumurile orasului. Vezi cazuri precum Drumul Dumitrei Vechi, ”centura” si altele. Calitatea asfaltului lasa de dorit, au aparut gropi la doar cateva luni de la asfaltare. Apropo, ati vazut cum arata strada Andrei Muresanu proaspat asfaltata? Asta e calitatea asfaltului? mai sus de casa memoriala deja e GROAPA ! Astea sunt calitatile folosite de firmele de casa?

    29
    1
    • De fapt pe Andr.Muresanu sunt doua gropi proaspete una destul de mare SI un pui la doimetri cu creștere rapida care asigura se astupa din primavara va o groapa mare uriasa care va face pui,dar Turcu plateste SI are grija de ele ,intram in an electoral SI vom ,vom vom etc🤗😁

      20
      2
    • 60 de tone inseamna 6 masini…ei au una la carat!
      60 tone pe ora trebuie oameni
      ..ei au 2
      60 de tone pe ora trebuie masini sa imprastie…ei au una!
      60 tone pe ora inseamna materie prima de 18000lei…ei nu au decat ceva pe fund rest ce raman de la salarii!
      Ei au capacitate de pregatire ptr turnare de o ora de functionare a statiei pe saptamana!!!!!!!!
      Repet, nu va imbatati!. Aceasta statie e ca o banca fara capital!

      22
      4
  • Ma aștept ca dl Primar sa decidă ca prima strada asfaltata pe sistemul provizoriu sa fie Zavoaie.
    Motive:
    1.Intr-o ședința publica alături se dansul dl Hangan a promis
    2.Strada e prima strada de asfalt de lângă Stația noua
    3.Zona Zavoaie e prima poluata de noua stație
    4.Praful care se ridica la trecerea mașinilor se vede de pe celălat mal al Bistriței

    10
    1
  • Am avut un coleg care venea
    doar la examene, cu masina si acum e in top 300! Fara sa fie prezent la vreun curs sau seminar!!
    Intr un intwrviu a spus ca e inginer si a terminat in acelasi an cu mine!
    E sau nu facultate la fara frecventa?
    Asta sa l ajut pe Mihai ca poate e la o bere…

  • Nu exista asa ceva in romania!!!
    Sa vina politia sa de a amenda la primarie ca nu amenajeaza spatiu de trecere dupa ce sparg trotuarele si pe stanga si pe dreapta ?????
    Nooooooo!!!
    In bistrita e fix ca in jungla!!!
    …si asta nu ca pot ei ci ca suntem noi….PROSTI!!
    am vazut i faza cum stateau in statia de autobuz de pe calea moldovei doi batranei pe o gramada de pietris!!!!

    10
    2
  • Drumarule, cunosteam din prima ce zici tu ,insa odata ce institutia statului numita APM a dat unda verde de instalare nu mai adaugam nimic.

    3
    8
    • Acuma am încredere în instituțiile de mediu??? Pui bata te sa te bate cu apari după ploaie că ciuperca, și când te simți cu musca pe căciulă stai că r a h a t u in iarba.
      Când ne explici cum e cu autorizația ta? Sunt unii ce și-ar face lucrarea de licență pe asemenea speră încâlcită!!!

      3
      1
  • Pe Dragos-Voda langa fosta gradinita s au taiat vreo 20 de arbori maturi.Unii aveau 7-8 inaltime,ecologistule.Lasa limbile si fa activism daca tot râgăi despre ecologie.

    5
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.