În cursul acestei săptămâni vor fi turnate grinzile de susținere și vor fi montate cele transversale la pasajul pietonal subteran din zona Pieței Decebal, așa încât să poată fi ulterior turnat asfalt și redeschisă circulația pe Bd. Decebal pe axa vest-est.
”Lucrările la pasaj avansează chiar bine în ultima perioadă. Am avut o serie de probleme de natură tehnică. Cineva a făcut o plângere la Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) cu trimitere la soluția tehnică de realizare a pasajului. Pentru edificarea pasajului, prin soluția tehnică, erau prevăzuți 250 de piloți forați. În urma sesizării, am fost obligați, printr-o decizie a ISC, să facem o revizie a proiectului tehnic pentru realizarea pasajului. Ținând cont că în Transilvania există un singur expert, iar în România vreo 3 probabil care fac asemenea expertizei, timpul de realizare a fost unul lung, dar, când expertiza a fost gata, ne-am apucat din nou de treabă. Toată vara am așteptat să vină expertiza, din păcate.
Probleme, și nu puține, am avut și cu devierea de rețele pentru că în acel perimetru este un păienjeniș de rețele de apă, canalizare, curent și gaz. Etapa aceea a fost parcursă, dar ne-am blocat la expertiză. A venit expertul, a prezentat concluziile care au mers la proiectanți, iar ei au refăcut proiectul tehnic. Cea mai importantă modificare constă în faptul că am fost obligați să turnăm un număr suplimentar de piloți forați, încă 200. Pentru unul din pasajele rutiere subterane care se face la Oradea au fost turnați 80 de piloți forați, noi avem 450. Este o muncă laborioasă. Oricât de mult te-ai strădui, forajul se face ținând cont de rigori care depind de sol, de compoziția lui, de performanța utilajului cu care se forează. Am avut chiar și trei foreze la un moment dat”, a spus primarul Ioan Turc într-o emisiune la AS TV.
După finalizarea turnării piloților forați, s-a trecut la ridicarea pământului la cotă și la pregătiri pentru turnarea radierului.
”După ce s-a cofrat și s-a turnat armătura, s-a turnat radierul, iar acum se lucrează pentru punerea armăturii pentru a se turna betonul pe pereții interiori și pentru grinzile de susținere pe care ulterior se vor pune grinzile transversale. Se va întâmpla în curând, cel mai probabil săptămâna aceasta. Vor fi turnate așadar grinzile de susținere și vom începe să punem grinzile transversale. Urmează alte lucrări de pregătire. Va fi turnată placa și va trebui să așteptăm un număr de zile, după care urmează să așternem straturile de asfalt. Vreau să fiu cât se poate de limpede: într-o primă fază vom deschide circulația pe axul de la vest la est, adică pe drumul mare. Pe relația dinspre piață spre strada Ursului va mai dura, dar nu mult. Important e să deschidem circulația pe tronsonul principal. Ne străduim să facem acest lucru oricât ar fi de complicat, doar o înăsprire a vremii ar fi de natură să ne întârzie în turnarea plăcii și a asfaltului”, a completat Ioan Turc.
Potrivit primarului, lucrările în subteran vor mai dura până în primul semestru al anului 2024.
”Că vom finaliza în aprilie, în luna mai sau la începutul lunii iunie 2024 e o chestiune de detaliu. Important este că acest pasaj va fi dotat cu lifturi în primul rând pentru persoane cu dizabilități, dar nu numai. Oricine va avea acces. Vor fi instalate lifturi la toate cele 4 guri de acces. În mod suplimentar am cerut scări rulante pe componenta de urcare pe toate cele patru guri de acces. E important să separăm traficul de mașini de cel de pietoni fiindcă astfel nu vom mai avea accidente. Transportul în comun va câștiga în mobilitate, mașinile nu vor mai sta la semafor și nu vor mai polua atât“, a completat primarul.
Edilul a reamintit că municipalitatea are și un proiect de modernizare a Pieței Decebal, inclusiv prin mutarea aici a comercianților de pe Calea Moldovei, ceea ce va duce la un aflux și mai mare de oameni în zonă, moment în care utilitatea pasajului subteran va fi cu atât mai evidentă.
O vom vedea gata și pe asta și ne vom mira cum am putut înainte fără. Succes!
No comment 🤣😂🤣😂🤣
https://timponline.ro/cum-merg-lucrarile-la-pasajul-decebal-orasul-asteapta-acest-lucru/
Adio fonduri europene! Singura motivație a primarului în susținerea acestei investiții complet inutile și absolut monstruoase a fost finanțarea ei din fonduri europene. Vezi Doamne, spunea primarul, nu se putea să le refuzăm. Ei bine, acum această gaură neagră din mijlocul orașului este cert că va fi și una bugetară și va fi finanțată din credite la care vor plăti și nepoții noștri. Rămâne să aprecieze bistrițenii dacă merită. Anul viitor. Eu o să mă deranjez. Dacă Keke, fratele lui Costan, candidează cu Keke votez. Mai mizerabil decât acum nu are cum să fie. Plus că Keke o să dea destinația potrivită pentru gaura aceea inutilă: palat pentru toți home-lessi Bistriței.
daaaa, ei pot….si pe inghet si cu floie si cu tik tok!!! pot dara ca pot!!!! ca nu va fi de calitate….cui ii pasa?? va dati seama ce pericol prezinta constuctia asta facuta pe o atat de mare graba??????????????????? mai bina dam findurile inapoi decat sa moara acolo oameni …..cand vezi cum se face te apuca groaza!!!!!!!!!!!! si nu va raspunde nimeni normal!
Mama ei de limbă grea …
PILONII fac parte din structura de rezistenta, nu piloții.
https://dexonline.ro/definitie/pilot
Analfabetii functionali posteaza ineptii, insa se vor da si de trei ori pe zi pe benzile rulante ca numai asta pot.
Adevarul e ca “s-a lucrat f bine, sistematic” ati spart orasul de 3 ani si v-ati apucat de lucru asta vara… Ati implementat niste proiecte pt firmele de casa nu pentru cetateni!!! Parcari pe cand? ca ati eliminat 3000 si n-aveti inceputa nici una… cu lavabila iaras stati bine,ce marcati azi maine acoperiti!