Primăria Beclean a anunțat că, fiind îndeplinit nivelul standardelor de siguranță, fluență și integrare în DN 17, varianta de ocolire a orașului va fi deschisă circulației începând cu data de vineri 1 decembrie.
”Întrunită azi, 29.11.2023, Comisia de dare în circulație a obiectivului de investiții ”Varianta de ocolire a orașului Beclean, județul Bistrița-Năsăud” a confirmat, în urma întrunirii la fața locului, că s-a îndeplinit nivelul standardelor de siguranță, fluență și integrare a centurii rutiere în DN 17, prin sensul giratoriu – pod peste Someș și sensul giratoriu din DN 17D cu DN 17D, în conformitate cu indicatorii proiectului, și, prin urmare, se hotărăște deschiderea traficului rutier pe Varianta de ocolire a orașului Beclean, adică darea în circulație începând cu data de 1 decembrie 2023, mulțumindu-vă pentru înțelegerea disconfontului creat pe timpul lucrărilor la acest obiectiv deosebit de important pentru orașul Beclean – fiind un obiectiv de infrastructură rutieră mare. Orașul Beclean de azi se transformă dintr-un oraș aglomerat de mașini într-un oraș decongestionat pentru locuitori! Vă dorim drum bun!”, este comunicatul Primăriei Beclean.
Varianta de ocolire Beclean are o lungime de 1,195 km, cu parte carosabilă de 7 m și platformă de 10 m. Traseul variantei este în totalitate nou, se desprinde din DN 17 D la km 4+677 spre dreapta, traversează râul Someşul Mare şi se racordează la DN 17/ E 58 la km 27+505 spre stânga. Varianta are două benzi de circulație de 3,5 m fiecare și un acostament de 1,5 m, conform caracteristicilor pentru drumuri naționale europene de clasa tehnică III şi o viteză de 60-80 km/h. Pentru traversarea Someşului, între km 0+333,45 și 0+917,05 este realizat un pod pe grinzi cu 14 deschideri, în lungime de 583,60 m. La desprinderea din DN 17 D şi la racordarea variantei cu DN 17 sunt prevăzute sensuri giratorii. Constructor: asocierea CML.RO (lider de asociere) – Dacia Faber SRL – Îndemânarea Prodcom – Test Prima SRL – DP Project SRL.
Și se va închide maxim într o luna de zile……..
Te cam roade invidia că primarul tău din Bistrița nu are nicio o realizare şi centura Bistriței este tot la fază de hârtii.
Acolo e problema ,drumul din Beclenut care aluneca spre raul Someș, ….în rest mare minune un pod și 3 km de asfalt plus un sens……
Adevarul e ca la Beclean s-au facut multe lucruri bune in timp ce la Bistrita majoritatea proectelor sunt la faza de hartii, si asa vor ramane multa vreme. Becleanul a fost dat ca exemplu pozitiv si de cei de la PRO TV.
Depinde cat timp tine lucrarea. Speram sa nu vine vreun vant sau un fulger sa tranteasca podul in apa.
Pe bani poate fi laudat chiar si Becleanul. Cum a fost laudat recent judetul la Antena 3, tot pe bani, evident. Pe bani publici, platiti de noi. Noi platim, ei isi platesc laudatorii, noi ii credem si ii votam! Succes garantat!
Si daca ti-as plati cu ce ai putea lauda Bistrita? Cu o centura doar pe hartie, care daca e parte din autostrada atunci nici macar nu e a noastra? Cu o partie de ski nefunctionala, si prost proectata la care telescaunul o ia la vale? Cu un proiect asa numit ” mobilitate urbana” care inghite mii de locuri de parcare si creeaza ambuteaje in trafic? Singurul proect ok e sala polivalenta. Apropo de centura, stiai ca la Gura Humorului se incepe deja constructia autostrazii nordului iar noi nici macar nu stim pe unde o sa treaca?
cand se vor functiona semafoarele existente, dar nu functioneaza de ani de zile, iar cozile de masini au ramas !!!
Bravo autorităților implicate și constructorului.
Până una alta noi la Bistrița suntem mai avansați câțiva ani. Avem piste de biciclete, locuri de parcare aeriene, gropi ștranduri, un oraș verde de unde se taie săptămânal arbori că deeeh produc prea mult oxigen. Clădiri renovate , centru istoric tot recondiționat, ce sa mai. Suntem luati exemplu de marile orase, vin aia și se minunează, nu le vine să creadă, iau idei, își fac poze etc.
Cu alte cuvinte suntem că în Singapore și vorbim română datorita turcului toate acestea. Suntem în Caracal al Ardealului