Firma austriacă Strabag a asfaltat anul trecut vechea şosea de centură a oraşului Bistriţa pentru suma de 1,7 milioane de lei aşa cum Timp Online a scris aici. Aceeaşi companie a reabilitat şi o parte dintre străzile aflate în centrul istoric al oraşului în cadrul unui proiect cu finanţare europeană, dar a lucrat şi la reabilitartea DN 15 A între Sărăţel şi Mureş.
În 2014, şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Alexandru Slavita, estima că lucrările de asfaltare a vechii centuri vor dura două săptămâni. În final au durat luni întregi din cauza a tot soiul de probleme birocratice legate de gurile de canalizare. Instituţiile statului au pasat de la una la alta responsabilitatea şi au tergiversat execuţia drumului până în toamnă. Cu chiu cu vai, drumul a fost aşadar modernizat. Mai mult, între sensul giratoriu care duce spre cartierul Subcetate şi strada Tărpiului a fost turnat asfalt şi pe o parte a drumului, folosită drept parcare de angajaţii care lucrează în zona industrială.
Bucuria şoferilor a ţinut mai puţin de şase luni. Asfaltarea de 1,7 milioane de lei a început să dea primele semne de oboseală. În dreptul firmei Iproeb (aşa cum se poate vedea din fotografii) au apărut primele gropi, dovadă că nu trăim încă în „România lucrului bine făcut” nici măcar de străini, ci într-o ţară în care cuvântul „mântuială” ar putea fi folosit ca slogan naţional. S-a ajuns într-un asemenea hal încât asfaltul crapă la mai puţin de un an după ce a fost turnat cu multă, extrem de multă chinuială. Trist, dar adevărat!
Vă reamintim că actuala centură este administrată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Pe de altă parte, în Strategia de dezvoltare a municipiului Bistriţa până în anul 2030, scrie că transformarea actualei şosele de centură, Drumul Cetăţii, în stradă urbană de clasă tehnică II şi lărgirea ei la patru benzi, precum şi prelungirea acesteia în drum de ocolire a cartierului Unirea până în comuna Livezile cu scopul de a fluidiza traficul acumulat din localităţile componente, este prevăzută a se realiza abia în anul 2025, suma estimată că ar urma să fie cheltuită pentru această investiţie fiind de 23 de milioane de lei.
Stati linistita! e doar inceputul catastrofei !
Din pacate ai dreptate. Teoretic ar trebui sa fie in garantie, dar tot teoretic, un lucru nou nu ar trebui sa fie reparat asa repede.