Profesoara de 10, Iulia Cristina Ani, absolventă a Facultăţii de Istorie şi Filosofie a UBB Cluj, a obţinut degeaba cea mai mare medie la examenul de titularizare din acest an fiindcă nu există, în judeţ, nicio catedră vacantă pe o durată mai mare de patru ani pe care să o poată ocupa. Ar fi existat una la Colegiul Tehnic InfoEl Bistriţa, dar ea a fost ocupată în perioada transferurilor.
Un singur cadru didactic din judeţ a reuşit să obţină nota 10 la examenul de titularizare. Este vorba de profesoara de istorie Iulia Cristina Ani care a predat anul trecut şi la Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu”. Ea deţine gradul întâi, pe care l-a luat cu notă maximă, iar la inspecţia şcolară a obţinut, de asemenea, zece. În ultimii ani, s-a prezentat la toate concursurile de titularizare, iar anul acesta a absolvit şi Facultatea de Geografie a UBB Cluj cu media 9,49. Deşi a obţinut 10 la Titularizarea din 2016, tot nu va putea ocupa o catedră pe durată nedeterminată, deşi a câştigat-o cu multă trudă şi cu ani grei de muncă.
Am aflat lucrul acesta de la Iuliana Chilom, inspector de resurse umane, pe care am întrebat-o dacă există vreo catedră de Istorie vacantă pe o perioadă mai mare de 4 ani.
„Anul acesta nu există niciun post titularizabil la disciplina Istorie. Profesoara care a obţinut nota 10 poate să ia un post de suplinitor dintre cele rezervate pe un an. De exemplu dacă ia un post vacant pe un an, când se face, în iarnă, proiectul de încadrare se vede puţin dacă viabilitatea postului poate fi de 4 ani. Se face o statistică cu numărul de elevi şi atunci s-ar putea să se titularizeze pe articolul 2.53. Anul acesta a existat un post titularizabil la Colegiul InfoEl, dar a fost ocupat în perioada de pretransferur. În judeţ sunt însă două posturi netitularizabile, adică valabile un an, la liceul Teaca pentru istorie-geografie şi mai sunt 16 ore la Liceul Agricol Bistriţa care au rămas în urma pretransferului din primăvară, dar poate lua 16 ore, iar după aceea, dacă Liceul Agricol consideră că orele pot fi valabile patru ani, în ianuarie când se face proiectul de încadrare se poate da postul pe 4 ani, iar cu opţional sau cu altceva, se pot face 18 ore”, a spus Iuliana Chilom.
Inspectorul de resurse umane a admis că e nedrept ca un profesor de nota 10 să nu aibă post pe care să se poată fixa.
„E o situaţie paradoxală ca pentru un profesor de nota 10 să nu avem post titularizabil. Numărul de copii e în scădere şi atunci scade automat şi numărul de ore. Să vedem şi cu noile programe. Nu se ştie ce va fi cu disciplinele umaniste, cu Istoria, cu Geografia. Anul trecut, de exemplu, a fost un singur post titularizabil la istorie la Prundu Bârgăului şi l-a luat cine a avut cea mai mare notă”, a declarat Chilom pentru Timp Online.
În ce priveşte metoda de ocupare a posturilor prin pretransfer, Iuliana Chilom a spus că au dreptul să beneficieze de ea, potrivit legii, cadrele didactice care au dat concursul de titularizare în urmă cu mai mulţi ani şi care au obţinut note mari.
Cea mai mare catastrofa din istoria invatamantului romanesc: titularizarea. Cum adica sa nu te intrebe nimeni de sanatate pana la pensie? Cum adica sa nu aiba loc tineri capabili? Ne laudam ca avem un invatamant performant, care scoate olimpici. 1%. Restul? Dezastru. Suntem pe ultimul loc in statisticile europene, numarul de absolventi de Bac scade de la an la an. Asa ca, dragi dascali cu mentalitati invechite (ca sa ma exprim elegant), tineti-o tot asa si perpetuati sistemul, sa vedem ce-o iesi. Imi cer scuze pt cei 10% profesori care isi fac profi meseria (in conditiile unor venituri jignitor de mici), dar pentru restul de 90% CARE NU AU CE CAUTA in invatamant si care isi bat joc de copii… trebuie perpetuat sistemul, nu? Trece luna, leafa vine, mai o meditatie (oricum nu inteleg aia micii tonele de materie inutila scrisa dupa dictare)… Daca mai si calculam cat castigati/ora muncita efectiv si mai punem si banii negri si cadourile si concediile de 4 luni, cum e sistemul? Misto, nu?
Esti pe dinafara . Un profesor munceste mai mult decat poti tu sa intelegi . Dar cui sa-i explici ca pe langa orele de la clasa , trebuie sa te mai documentezi , trebuie sa mai corectezi lucrari si multe multe alte , care de dinafara nu se vad si nu se stiu de foarte multa lume . . Stii din cate comisii face parte un profesor si ce responsabilitati are pe langa catedra ? Iti spun eu ca nu stii , atunci te rog sa te abtii de la comentarii aiurea. Referitor la TITULARIZARE , dupa mintiuca ta cam cum ar trebui sa fie ? in fecare an sa stai la inspectorat sa ce ? Celor tineri o sa le vina randu daca au rabdare . Daca nu sunt posturi pe materie musai sa fie ca cineva a luat 10 . CAti nu sunt de 10 in alte domenii si stau pe dinafara ca nu sunt posturi . Pe domeniul economiei sa zicem . DAr ma rog lucrurile asea sunt greu de inteles .
Poate verificati cum fosta directoare a CCDD ului, Loredana Zbanca s- a titulatizat la CNLR in urma cu 2 ani pentru disciplinele socio umane, pe o catedra ce ani buni a figurat ca si catedra pe limba germana, pentru sectia germana iar peste noapte aproape i s a schimbat destinatia pentru aceasta doamna.
Alta porcarie marca Costica Rus & Inspectoratul Scolar, in care sunt titularizati cotizanti sau oameni ai partidului pe posturi alocate sectiei germane. Apoi, explica parintilor elevilor de la sectia germana, ce eforturi a facut pentru a atrage profesori vorbitori de limba germana.
Catedrele de la sectia germana au fost de multe ori ,,usa din dos” prin care au fost introdusi in CNLR ,,apropiatii”.
Oare cat se mai fac ca nu vad miscarile dlui Rus cei din conducerea ISJ, CJ, Primaria Bistrita.
Transferul presupune lăsarea unui post. Cel care a luat singurul post titularizabil l-a luat la reducere de activitate, doar in acest caz nu rămâne niciun post. Verificati informatiile inainte de a le expune. In acest mod nu veti dezinforma populatia.
Si cei care se transfera au fost la concurs si au obtinut note bune pentru a se titulariza. Fiecare isi doreste sa acceada la ceva mai bun. …chiar si in sistemul de invatamant.Acest lucru este valabil si in mediul privat. Un profesor de nota 10 la examen nu este neaparat un profesor excelent.
Un profesor excelent este doar cel care vă linge în fund și răspunde la comenzile venite din partidul vostru de lingăi cu doctorate… Este singura competență care contează acum în școala bistrițeană.
Eu m-aș documenta înainte să emit păreri , la modul general poate un profesor care ia 10 nu este unul excelent . Aici vorbim de un profesor cu nume și prenume . Dacă te uiți la notele de la bac de la Lic. De Muzică , ai putea înțelege că nu este o întâmplare această notă de 10 . Și daaaa , mobilitatea este pentru voi cei titulari care sunteți exceptionali !
Această este opinia oficială a inspectoratului. Accesul la posturi se face pe criterii politice.
Pai e ca-n primaria lu Cretu unde nu se scot posturi la concurs numai se avanseaza pe functii. De aia merge asa bine treaba, ca-s foarte competenti oamenii lu Cretu. Amu i-o aranjat si la Avram un loc caldut de administrator in loc sa faca un concurs la care sa poata participa tineri competenti, de nota 10, ca si doamna profesoara.
Andrei Pleșu a făcut o observație: mulți profesori universitari de astăzi nu se ridică nici măcar la nivelul unor profesori de liceu din perioada interbelică. Mergeți la Memorialul Durerii de la Sighetul Marmației ca să vedeți unde zace o parte din elita acestei țări. Mircea Eliade, spre exemplu, a fost nevoit ca să țină cursuri la universități din Franța și din America deoarece în România nu avea catedră. Luați cazul Blaga etc. O să ajungem și la momentul în care învățământul românesc n-o să mai poată fi recuperat, cum nu mai pot fi recuperate „pietrele” lui Brâncuși, oferite cândva statului român pe gratis. Așa că tot înainte, tovarăși!
Teatrul absurdului are deja recunoaștere internațională și s-a născut în Carpați, într-un teritoriul pe care scriitorul Dorin Tudoran îl numește recent Absurdistan. Să fie cumva vorba de Județul BN, având în vedere că nepotul lui Tănase își are rădăcinile la Bichigiu?
Din moment ce copiii sunt mai puțini de la an la an iar clasele și numărul de ore se reduc mereu, de unde să apară posturi titularizabile? Mai ales la materii cu o oră/două pe săptămână (religie, geografie, istorie, muzică, desen, etc). Să fim realiști. Iar dacă cineva s-a transferat pe acel post a fost dreptul lui ca titular în învățământul de stat (și el a participat cândva la același examen). Când ești în sistem e una, până nu faci parte din el, spor la învățat la examene! Titularul are dreptul lui să se mute dintr-o școală în alta, mai aproape de casă dacă e navetist, de exemplu, care e problema? În plus, faptul că acel post a fost ocupat în perioada pretransferurilor s-a aflat cu mult înainte de examenul de titularizare, deci persoana care a luat 10 știa că nu se va putea titulariza din primăvară. Cât despre cei care nu fac parte din sistem și comentează de pe margine, mai bine nu faceți articole de genul acesta dacă nu știți despre ce vorbiți, dați doar cu bâta-n baltă prostește. Faceți mai mulți copii, și atunci vor fi și posturi în învățământ, până atunci, construim biserici 😉 Doamne ajută!
Bianca, fiecare avem dreptul la opinie personală – mă refer aici atât la persoanele fără de partid, cât și la cele care nu fac parte din sistem – așadar articolele de felul acesta vor fi mereu binevenite. Despre tabăra de vară și realizările ISJ BN o să scrie cu siguranță gazetele bine orientate, așa că tu nu ieși deloc în pagubă. Cât despre bâta cu care neștine dă în baltă, trebuie să fie neapărat din tei pentru a se potrivi cu: Bianca, află că din leagăn Domnul este al tău mire… La cât mai multe mănăstiri și bisericuțe în școala bistrițeană.
D-na Iuliana,cred ca dvs.nu faceti diferenta intre un prof.exceptional si nota 10.va cred ca nu aveti notiunile elementare de bun simt intrucat eu,apreciez ca sunteti „o baba coclita pe care o cauta …… si sunteti tot la catedra”lasati tinerii exceptionali cu care ne mandrim care au luat nota10 si nu au post,asta-intrebarea????????e permis asa ceva,cu astfel de note sa nu se poata titulariza,si sa mearga pentru o catedra de 18 ore in „cuca macaii”alaturi de alte asa zise „doamne prof.exceptionale de nota 3″ca dumneata.RUSINE!!!!!!!!!
Doamna, cele cu nota 3 predau la oras… Sunt foarte multi profesori care au luat note mari si predau in mediul rural.
tot nu inteleg…daca nu a fost scos post titularizabil anul acesta e foarte corect … ca cel care a dat examen chiar daca a luat nota 21,36 ( atat e ora acum) sa i se inventeze un post!!!!!!…
DACA ERAU 5 DE ZECE TREBUIAU INVENTATE 5 POSTURI PENTRU EI?????
Ioane, profesorii de 10, profesorii excelenți, în sensul propriu al acestui cuvânt, doar încurcă sistemul. Sistemul are nevoie de supuși fără idei personale, care să facă sluj în fața stăpânilor, să voteze de exemplu cum li se dictează. Școala românească nu mai este de mult a elitelor iar învățământul politizat este centrat pe orice, numai pe învățătură nu. Ai vreo problemă? Dă un telefon la cineva care să dea un telefon știe el cui. Totuși, noi trebuie să mimăm normalitatea, chit că este vorba aici strict de învățământul bistrițean.
Dupa gandirea unora de pe aici se pare ca da .
V-ați întrebat vreodată ce mesaj transmite cubul de sticlă în care este adăpostit acum Inspectoratul Școlar al Județului BN. Ei bine, vă explic eu: zarafii pedagogici bistrițeni, plasați de partid înăuntru, joacă la zaruri destinele muritorilor din învățământ. Mesajul este cât se poate de clar, nu?
Stimate tov BOPU, oi fi eu pe dinafara, dar 2 situatii sunt evidente:
– Sistemul de invatamant merge din ce in ce mai prost, scoate someri pe banda iar rezultatele la examene si nivelul de cunostinte al elevilor ne plaseaza la coada statisticilor europene. By the way, Bac-ul e din ce in ce mai usor si il iau tot mai putini!
– Daca profesorul este titular, sta acolo pana la pensie, nu este evaluat macar o data la 5 ani, nu poate fi promovat sau retrogradat, atunci ce motivatie are de a creste valoric in meserie? Nu exista criterii valorice de diferentiere a dascalilor, nu exista posibilitatea de a „recruta” profesori buni (vezi sistemul occidental) si de a le oferi un pachet salarial motivational.
La noi e totul politic, sistemul profesoral e Pile Cunostinte Relatii, iar rezultatele se vad de la an la an. Din ce in ce mai catastrofale, copiii nu invata mai nimic in scoala, meditatiile pe bani grei fac diferenta si rezolva problema memorarii de poezii, teoreme si lectii care, la 5 min dupa examen, au disparut din mintea copilului. Si ce mai ramane… Nimic… La mare, la soare si apoi la capsuni in Germania!