Economie

Află ce trebuie făcut pentru eşalonarea la plată a datoriilor bugetare

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud informează contribuabilii că Ministerul Finanţelor Publice a publicat în Monitorul Oficial procedura de acordare a eşalonărilor la plată a datoriilor bugetare neplătite la scadenţă

Obiectul înlesnirilor la plată:

a) eşalonarea la plată, la cererea contribuabilului, a obligaţiilor fiscale, cu excepţia penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale eşalonate la plată;
 b) amânarea la plată, în condiţiile legii, a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale eşalonate la plată, în vederea anulării, până la ultimul termen de plată din eşalonarea la plată acordată.
 Înlesnirile la plată se acordă pentru toate obligaţiile fiscale administrate, potrivit legii, de Agenţia Naţionala de Administrare Fiscală, înscrise în certificatul de atestare fiscală.

Etape:

1.Depunerea cererii de eşalonare la plată, însoţită de documente justificative;

2.Eliberarea certificatului de atestare fiscală;

3.Emiterea acordului de principiu pentru eşalonare de către autoritatea fiscală;

4.Constituirea garanţiilor, pentru sumele ce se vor eşalona

5.Emiterea deciziei de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale şi a deciziei de amânare la plată a penalităţilor de întârziere.

Termenul de finalizare a procedurii este de cel mult 60 de zile de la înregistrarea cererii. Procedura este valabilă atât pentru persoanele juridice cât şi pentru persoanele fizice.

Organul fiscal emite decizia de eşalonare la plată, care se poate acorda pentru maxim 5 ani. Plata sumelor eşalonate se face în data de15 alunii următoare, începând cu luna următoare celei în care s-a emis decizia de eşalonare.

Obligaţii fiscale definiţie :

 Prin obligaţii fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se înţelege obligaţii fiscale principale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat, precum şi obligaţii fiscale accesorii, datorate şi neachitate.
 Obligaţiile fiscale principale sunt cele stabilite prin declaraţii fiscale şi/sau decizii emise de organele fiscale competente, comunicate conform art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 Obligaţiile fiscale accesorii sunt cele stabilite de organele fiscale competente prin decizii comunicate conform art. 44 din Codul de procedură fiscală. Eşalonarea la plată se acordă pentru obligaţiile fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu excepţia penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale eşalonate la plată, pentru care se acordă amânare la plată în vederea anulării, în condiţiile legii. Procedura este valabilă  pentru persoanele juridice şi pentru persoanele fizice, care au datorii la stat.

Cererea trebuie să cuprindă:

– datele de identificare ale contribuabilului,

– sumele pentru care se solicita acordarea eşalonării,

– perioada  pentru care se solicită eşalonarea,

– justificarea stării de dificultate generate de lipsa temporară  de disponibilităţi băneşti şi cauzele acesteia,

– menţiuni referitoare la înlesnirilela platăacordate în temeiul OUG nr.29/2011.

– data şi semnătura contribuabilului, precum şi ştampila, dacă este cazul.

Cererea contribuabilului se soluţionează, în termen de 60 de zile de la data înregistrării acesteia, de către organul fiscal competent,  prin emiterea unei decizii de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale şi a unei decizii de amânare la plată a penalităţilor de întârziere sau a unei decizii de respingere a cererii. La cererea vor fi anexate , următoarele:

1.În cazul persoanelor juridice:
a) declaraţia contribuabilului că nu este în procedura de insolvenţă ;
b) documente sau informaţii relevante în susţinerea cererii;
c) copia ultimei situaţii financiare depuse la registrul comerţului/organul fiscal competent, după caz;
d) situaţia încasărilor din ultimele 6 luni ( anexa 4);
e) copia ultimei balanţe de verificare;
f) program de redresare financiara;
g) situaţia unor indicatori financiari şi alte informaţii (anexa 8);

2.În cazul persoanelor fizice:

a)registru jurnal de încasări şi plăţi, acte prin care se dovedesc veniturile pe ultimele 6 luni:

b)programul de redresare financiară .

Atenţie: ACORDUL DE PRINCIPIU!

Criteriile avute în vedere la emiterea acordului de principiu:
a) Contribuabilul are depuse toate declaraţiile;
b) Din documentele depuse rezultă o lipsă a finanţării, concretizată prin prezentarea încasărilor din ultimele 6 luni;
c) Societatea prezintă un program sustenabil de redresare şi ameliorare a situaţiei financiare;
d) Din documente rezultă tendinţa evoluţiei pozitive a capacitaţii de plată în perioada eşalonării etc.
 În termen de 30 de zile de la comunicarea acordului de principiu contribuabilul trebuie să constituie garanţii pentru eşalonarea la plată a sumelor, la 132% din datorie, în total, din sumele eşalonate la plată, raportat la perioada de eşalonare la plată:
a) pentru eşalonări de la 13 la 24 de luni, procentul este de 8%;
b) pentru eşalonări de la 25 la 36 de luni, procentul este de 16%;
c) pentru eşalonări de la 37 la 48 de luni, procentul este de 24%;
d) pentru eşalonări de la 49 la 60 de luni, procentul este de 32%
Garanţiile pot fi:

1. Sume în numerar ;

2. Scrisori de garanţie bancară;

3. Sechestru asiguratoriu ;

4. Gaj sau ipotecă asupra unor active evaluate.

Baza legală: Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată, cu modificările şi completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200/2011; Ordonanţa Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 627/2011; Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 2.677/2011 pentru modificarea anexei la Ordinulministrului Finanţelor Publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 764/2011.

Director executiv, Dorina Cicioc

Etichete

1 comentariu

  • Daca cereti garantii in bani la valoarea debitului atunci daca am acesti bani de ce nu platesc datoria? daca vreti garantii in obiecte care trebuie evaluate si platim evaluator , atunci nu mai cerem esalonare Vedeti de ce intra firmele datornice in ionsolventa sau faliment ? Scoateti garantiile . ca ANAF nu este Banca si veti vedea cum toate firmele se revigoreaza , prin esalonarea platilor , printr-un program de esalonare individual De exemplu , firma mea are de achitat la stat 20000 lei Facun program de esalonare, fara sa inchid firma, ea continuind sa functioneze , pe o perioada de 3 ani deci 36 de luni deci aproximativ 500 lei pe luna si m-ati relaxat fiscal si ANAF colecteaza aceste sume DECE nu gindeit domnilor de la ANAF La ce va foloseste garantia , eu nu imi explic Instituirea garantieie este tocmai pentru a inchide firmele

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS