Podul Berăriei, investiție de 4,8 milioane lei din bugetul local şi din împrumutul contractat de municipalitate, este aproape gata, termenul de finalizare a lucrărilor de construcție și amenajare fiind sfârșitul lunii noiembrie.
Podul a fost ridicat, iar sensul giratoriu din zona intrării pe pod este și el conturat. Deși inițial era prevăzut ca până la finalizarea podului să se amenajeze și strada Faleză, lucrările vor începe la anul, ofertele pentru contractul de execuție fiind acum în analiză. 1,4 milioane lei s-au alocat pentru amenajarea acestei străzi.
Execuția Podului Berăriei a început în luna martie 2015, constructor fiind SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Termenul de realizare inițial era de 18 luni (septembrie 2016). Anul acesta, au fost alocate 2.194.000 de lei de la bugetul local și 1.480.000 de lei din împrumut, în total 3.674.000 lei. În 2015 s-au făcut lucrări de 1,5 milioane lei.
”Este un pod chiar special, grinzile sunt speciale. Sigur că aș fi preferat să fie gata peste noapte, precum podul din Povestea porcului, dar nu se poate. Lucrările durează, sunt complexe, complicate. Am ales varianta mai spectaculoasă, arhitectural arată foarte bine, aceste elemente nu sunt doar de circulat pe ele, un pod poate fi și o operă de artă. Haideți să ne uităm la podurile celebre vechi din Europa, podurile noi parcă n-au nimic din frumusețea și romantismul podurilor vechi. Nu ne putem întoarce la perioada medievală, dar suntem obligați să alegem și lucruri frumoase, nu numai utile”, spunea primarul Ovidiu Crețu în primăvară, când s-au reluat lucrările după o perioadă de stagnare.
Proiectul prevede: Pod cu o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.
Strada Faleză situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița. Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății.
Lucrările cuprinse în cadrul proiectului constau în realizarea sistemului rutier la partea carosabilă, amenajarea unui sistem de canalizare pluvială și menajeră, realizarea racordului dintre stradă și Podul Berăriei prin intermediul unui zid de sprijin, iluminat public. Strada va păstra traseul existent, alcătuit din succesiuni de aliniamente și curbe, ținându-se cont de amenajarea și racordarea străzii cu accesele în curțile riveranilor și intersecția cu străzile laterale. Partea carosabilă are două benzi de 3 m fiecare, un trotuar pe partea stângă de 1-1,5 m adiacent părții carosabile și un trotuar pe partea dreaptă de 1,5 m dispus pe coronamentul digului.
Dirijarea, colectarea și evacuarea apelor se va face gravitațional – prin asigurarea pantelor atât longitudinale cât și transversal ale căii spre 9 guri de scurgere. Rețeaua de colectare și evacuare a apei menajere pornește de la începutul proiectului și continuă până în punctul cel mai de jos al traseului unde se realizează o stație de pompare care va conduce apele printr-o conductă pe sub râul Bistrița până în căminul cel mai apropiat de pe strada Petru Maior. Având în vedere diferența de cotă dintre Podul Berăriei și nivelul actual al străzii, se va face un zid de sprijin pentru susținerea rambleului.
La amenajarea străzii Faleză s-a prevăzut atât iluminat stradal cât și iluminat pietonal. Pe 75 m de la începutul proiectului se vor monta stâlpi cu console pentru iluminatul stradal, iar pe restul proiectului se vor monta stâlpi care vor susține console atât pentru iluminat stradal cât și pentru iluminatul pietonal.
O catastrofa! Pe când o poza si din partea cealalta. Podul urca in panta usoara spre malul stang. Acolo ajunge cam pe „la streasina casei” si drumul e la cinci metri mai in jos. O sa treaca pe pod biciclistii cu mountain bike-uri. Cu autoturismul n-are rost sa te chinui. Camioane, never!
Era, imi cer scuze. Foto 1 e edificatoare. Rampa de lansare (cum spune cetateanul) spre cer cu aterizare in papusoi pentru vehicule de zburat mai grele decat aerul. Sunt curios, dupa punerea in functiune, la ce o sa fie folosit. De gata vedem ca-i gata, da’, la ce-i bun?
Cred că nu vor avea curajul să-l deschidă. pentru că predispune la accidente. Cine va răspunde dacă un automobil va plonja în neantul gândirii inginerești! Căci ce altceva este iesirea spre strada Falezei. În mod normal trebuie circulat înainte. Dar înainte înseamnă în gol sau cădere în bot. Poate de explică primarul cumu-i treaba.
Alexandru, ultima întrebare e de top în Bistrița şi în ultimii ani cred că a fost rostită de mii de bistrițeni după terminarea multor lucrări…Curând o s-o folosim din nou, atunci când va fi gata pârtia…
In proiect arata altfel ca si cum vor sa ridica toate zona Zavoie cu 3M Mai in sus. Totusi ar fi cazul de explicatii din partea responzabilul. Poate ca doar nu intelegem ceva.
Aici link catre ceva detalii:
http://www.timponline.ro/podul-berariei-finalizat-odata-cu-reabilitarea-strazii-falezei-cretu-aceasta-este-solutia/
Autostradă suspendată, asta e viziunea!
”E un pod mai special, l-am ales cu o arhitectură deosebită care creează și probleme mai mari în execuție. Ele sunt rezolvate, la Aiud unde se toarnă grinzile, și vom reuși să ne înscriem în termenul contractat, a doua parte a anului. Va fi nu numai un pod bun, ci și un pod frumos…”
asa graia primul inginer al urbei acum jumatate de an.
din ce vad eu in poza, la final a iesit un pod obisnuit, cu o arhitectura desenata de orice copil de grupa mare.
dar e explicabil: dupa ce ai iesit din noroaie acum 40 de ani orice pod ti se pare fenomenal.
Carcotasii de serviciu si- au inceput munca dis de dimineata 🙂
uita-te bine la poza si o sa vezi ca sta apa…. unde sta apa va fi gheata si restul e stire de la spital sau cimitir..unde sta apa acolo betonul si asflatul lucreaza alfel pe timpul iernii…adica se va forma o groapa… in rest e timp sa gasim si altele din care va rezulta ca ..pe bani foarte multi fiece prost poate face un pod!!!!!
uitati-va la prima poza de la titlu: pentru ca stalpii metalici sa aiba pe ce sa-i prinda…au fost luati la bucata din piata de vechituri… s-au gandit sa toarne niste blocuri de fundatie sub fiecare stalp…o uratenie din grajd de la vaci…solutia? .. trebuie sa se continue cu bordura de la pod, formandu-se si o protectie!!!!!!!
sudurile de la balustrada sunt oribile…
la poza 3 si 5 se vede foarte bine cat de prost se lucreaza in romania…BALUSTRADA METALICA NU E CONTINUA SI NU PREZINTA CURBE ERGONOIMICE DE RACORDARE
bordura de pe pod nu are continuitate si nici curba adecvata de racordare cu bordurile trotuarelor…pisatul boului e perfectiune pe langa uratenia asta!!!
daca acest pod se facea putin mai inalt aveai azi ocazia de pe el sa vezi….zapada de pe pietrosu!!!!!
am fost si am vazut de aproape aceasta uratenie
CONCLUZIE PERTINENTA SI…
la fiecare metru se vede nepriceperea sau lucrul facut de mantuiala!!!!
plecand de la sens unde se vede ca acele placi superioare au unghiuri pentru un sens mai mare si pana la borduri ciobite…carpite …adopatandu-se solutii de compromis specifice…..romanilor…care se ghideaza ca LAS’CA MERGE SI ASA… PENTRU CA PODUL E ACHITAT!!!!
la cum arata lucrarile daca avea culeele si pilele in apa in cativa ani asta ar fi fost un pod …plutitor!
Chiar daca a durat un an jumate constructia, tot ca PORCU arata. Ala din Povestea porcului era mai fain. Da no, daca-i pe gustu primarului, ce poti sa mai zici? Decat ca-i ca porcu…
Desi constructia Podului Berariei a durat asa de mult ca in timpul respectiv se putea face un pod peste Dunare, el nu va pute fi dat in folosinta din cauza ca mai dureaza racordarea lui la circulatia pe malul stang al raului Bistrita. Si asta pentru ca primarul Cretu a optat pentru cea mai proasta legatura intre Podul Berariei si zona Zavoaie, urmand ca aceasta sa sa se faca pe strada Faleza care este practic paralelă cu strada Petru Maior, numai ca se afla pe malul srang al râului Bistrita. Ba mai mult, strada Faleza este si foarte ingusta ca sa permita amenajarea corespunzatoare a doua sensuri de circulatie. De aceea, o solutie mai rationala pentru racordarea Podului Berariei cu zona Zavoaie este pe strada Malinului care se desprinde din strada Falezei in apropierea podului. Astfel ca pe o mica portiune din strada Falezei ar putea fi amenajata o rampa prin care sa se faca racordarea dintre strada Malinului si Podul Berariei care se afla ridicat la nivelul digului.
Se pare ca primarul Cretu nu a inteles ca functia cea mai importanta a Podului Berariei este legatura directa cu strada Zavoaie deoarece aceasta asigura atat accesul spre Podul Budacului pentru locuitorii din stanga raului Bistrita dar mai ales legatura spre Parcul Industrial Sarata, pe drumul comunal DC-8G, evitand aglomeratia auto din Viisoara .
Cretu are mintea blocata. Cu toate ca Podul Berariei este gata, el vrea sa tina blocata circulatia peste pod pana cand va fi amenajata Strada Faleză la care lucrarile vor incepe abia anul viitor. De aceea, sugestia lui Ionut, de a deschide circulatia peste podul Berariei prin strada Mălinului, ar trebui liata in considerare, cel putin pana la terminarea lucrarilor de modernizare a strazii Faleză si chiar si dupa aceea.
Functia cea mai importanta a podului este ca a fost realizat. De ce ? De aia.
e un pod,, imobiliar,,. asa il denumesc eu. caci ptr asta s-a facut.
Faci un pod nou in 2016, fara piste de biciclete. Super !
Pistele sunt doar in mintea lu Cretu… Virtuale! :))
Asta-i o punte mai acatarii.
Jignim adevăratele poduri, numindu-l astfel.
E sărăcăcios, umil, s-a născut greu şi încă nu-i gata, şi nu foloseşte nimănui.
Ca Creţu, de altfel.
Exact așa o punte betonată și îngustă… O bătaie de joc și încă o minciună a primarului…
Seamănă mai degrabă cu o trambulină auto, sau o rampă de lansare…poate spre noi orizonturi…
surse din primarie confirma faptul ca in prelungirea podului va fi realizata o pasarela spre nicaieri care va trece peste casele fraierilor din zona care nu vor nici in ruptul capului sa doneze pamant tovarasului primar in vederea realizarii unei strazi care sa justifice milionul de euro ingropat in buzunarele unor smecheri care nu se pricep la facut poduri.
Nu ati prezentat corect situatia si cititorii au sesizat asta 🙂
V ati gandit ca poate doar atat se poate face in zona? nu vad ce vina are domnul primar pt asta
avem şi noi podul mincinoşilor, că tot îl au alţii pe cel al minciunilor !
UNDE ESTE PISTA DE BICICLETE?
S-AU PUS BORDURI DE TROTUAR. APA BALTEȘTE PE ASFALT. PODUL CA SA FIE UTIL TREBUIE SA SE ASFALTEZE ZONA STRAND CODRISOR-PODUL JELNEI. ALTFEL ESTE TRAMBULINA… PENTRU PARTIA LA SOARE A ACELUIASI.
Orice se face in Bistrita nu e bun pentru unii. Sunteti niste frustrati. Eu tot cu PSD-ul o sa votez. Sunt singurii care au facut lucruri bune pentru judetul ăsta.
Chiar ma gandesc la domnul primar care a fost director la COMELF si stie cum arata o balustrada metalica racordata la puncte fixe……
DOMNULE PRIMAR…. VA ROG SA MERGETI LA PODUL ALA SI SA LE SPUNETI MUNCITORILOR SA DE-A JOS BALUSTRADA SI IN DREPTUL FIECARUI STALP UNDE EI AU FACUT SUDURA CAP LA CAP A TEVII SA INTERCALEZE PARTI DI CURBE SUDABILE PENTRU FIECARE UNGHI IN PARTE….
Sunt de acord. Dar cate proaste ?
Orasul arata mai bine pe zi ce trece,asta in ciuda carcotasilor.hai sa nu mai facem nici o investitie ca sa nu suparam pe anumiti caratori de pahare ciolosisti.ca vorba aia…ei au platforma:))))
sa vezi ce lucru de mantuiala s-a facut
dupa aceea da pe google si te uita la alt pod
http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/noul-pod-cibin-deschis-traficului-vechiul-pod-se-intoarce-in-oras-foto-video-112283.html
CLIENTII PARTIDULUI SUNT MULTUMITI ORICUM….CA DOAR PRIMESC SI EI…..?
Primarul a facut reclama la acest pod…si a acceptat prelungirea termenului pe motiv ca sunt „grinzi speciale” .
Ce motiv a avut el sa tina cu ursu’ sau mai europeneste…sa faca lobbbbbby?
Un pod stramb care nu duce nicaieri!Sa faci pod de 1 milion euro dar sa n-ai drum care sa deserveasca podul!
Care este motivul/scopul/motivarea ridicarii cotei de nivel a podului ,pe malul stang al raului (aia cu „sa nu stea apa” nu-i valabila,dupa cum se vede balti sunt deja)?
Când a început șantierul , s-a specificat că acest pod este construit pentru a ajuta la dezvoltarea zonei zăvoaie. Orice s-ar face , se găsesc mereu oameni la care nu le convine nimic sau nu le place nimic. Pai domnilor, mutativa la Cluj , ca tot îl lăudați atâta, dacă tot nu va convine la Bistrița. Dacă va credeți buni puneti umărul la dezvoltarea și la creșterea orașului în loc să vă tot plângeți
Eu platesc impozite pentru astfel de investitii dar se vede ca platesc salarii degeaba pentru cei ce trebuie sa aprobe si sa supravegheze astfel de lucrari!
Daca as fi vrut sa ma fac primar mergeam la o facultate de actorie, vreo doi ani la jilava si urmam in pararle cursuri de mimica actoriceasca ca sa fac fata la astfel de situatii!
De asta nu merge bine nimic in romania…astia confunda politica cu fotbalul! Prima oara se fac politicieni si dupa aceea Jilava! Corect ar fi invers!!!
Sau gandit sa fac un pod in scara , dar au incurcat cotele.
Prostalaii de executanti au tinut planul cu capul in jos .In fapt panta trebuia sa fie invers, -2% pentru malul stang((zavoaie ) ! ! !
@Rares ,tu nu sti scrie,papagalule! „Mutativa „tu ,de unde ai venit,analfabetule!
Cat despre dezvoltarea orasului,la cati oameni dai tu de lucru?Cati angajati ai?Cate impozite platesti tu la bugetul local?
Taca-ti fleanca!
asta-i o parte din marile proiecte ale romaniei :))). un pod care duce …. nicaieri.:)))))
Podul il avem…dar Beraria?? Asta e un fel de Pod spre Nicaieri…s-ar putea scrie o carte despre podul asta…o carte de joc, desigur. :))
Nici eu nu înțeleg de ce podul are cădere către oraș, când logic era să fie taman invers. Plus că nu duce nicăieri. Dacă faci o treabă, fă-o până la capăt. Întâi trebuiau expropriați toți proprietarii din calea drumului și trebuia făcută o legătură ca la carte cu str. Zăvoaie: dreaptă, lată, trotuare, piste de biciclete. Numai la noi pot să stea în calea dezvoltării cotețele țăranilor mutați la Bistrița.
ce cumperi mai inati boii sau carul?
@tiniking,nu contează,atât timp cât prostii plătesc!
„Aici sunt banii vostrii” Din invataturile inaintasilor nostrii corupti.
Musai că orașul se ” înfrumusețează ” pe zi ce trece…după Cârnațiul Stropitor din P-ta P Rareș avem acum și Puntea cu Bucluc. Aferim Crețule, nici amu’ nu bagi de seamă că cheltui bani publici anapoda pe tot felul de hâzenii și orori urbanistice?
Ma bucur cand vad cati specialisti in poduri avem. Stiu ei ca podul se putea face pe celalalt mal fara inaltare. Pe urma ar fi cantat „… a venit apa si l-a luat …”.
Stimabile, nu trebuie să fii specialist în poduri ca să-ți dai seama că respectiva construcție nu-i altceva decât un morman de beton azvârlit cu lehamite între două maluri. Ceva în genul podurilor sovietice din Uzbekistan ori Kârgâzstan . Ori, podurile din orașele și orășelele Europei civilizate au și alte atribute pe lângă cel strict funcțional : cultural , turistic , social, istoric, etc. O să vezi d-ta îndrăgostiți de toate vârstele făcându-și selphie-uri sau punând lacăte pe lateralele acestui podeț ? Artiști plastici pictând trecători sau peisajul? Nici vorbă…ciurda și turmele de oi poate că da, o să le vezi.
Deci, cine critică nu o face de dorul lelii. O face pentru că pe acest primar nu-l duce capul și cu atât mai puțin norocul în ce privește gospodărirea acestui oraș. Un zero barat ca primar , asta e Crețu , degeaba îl ungeți și cosmetizați.
Abia in alegerile locale din 2020 o sa se deschida traficul. In cei 4 ani, imperiul roman construia acest de pod cu tehnologia de acum 2000 de ani si amenaja toate drumurile din oras incat si acum erau bune.
Peste 50 de comenatrii si nici macar unul favorabil „podului”.
Asta ar trebui sa-i dea de gabdit dl.primar.
Adevarul este ca, podul e inca un lucru facut prost, care nu are finalizare, pe care s-au cheltuit mai multi bani decat ar fi fost normal, executat intr-un timp mult mai lung decat era normal.
Un pod prost gandit, fara piste de bicicleta, fara o arhitectura deosebita.
Podul este doar o sursa de cheltuit banii cetatenilor.
Cum sa-i dea de gandit daca omu nu gandeste? :))))
Toata lumea are ceva de comentat…ba ca nu e de calitate.. ba ca arata rau… Dar la urma urmei important este ca s-a realizat ceva in orasul nostru…sa lasam carcotasii sa comenteze pt ca asta este meseria lor…
Draga Adelina, podul nu e functional. E ca un teren de fotbal in panta ca sa intelegi mai bine despre ce e vorba. Sau un bazin de inot care nu tine apa. Decat asa realizari mai bine investeam banii cetatenilor in pitici de gradina care sa pazeasca merele si sa mane strutii.
Adelina,
podul asta este nefunctional, prost executat si scump.
E ca si cum ti-ai cumpara o poseta urata, care are o toarta rupta, dar pe care cineva te-a obligat sa o cumperi cu 10 000 de lei si pe care nu o poti purta nicaieri. O ai si tu acolo in dulap. Bine ca o ai, bine ca te-ai imprumut din banca ca sa o cumperi, si mai rad si prietenele de tine de ce uratenie ti-ai putut lua.
Cam asa e si cu podul.
Ohohoo cati constructori de poduri si critici de arta in Bistrita! Vai vai ca nimic nu va convine SPECIALISTILOR!
Mariana, sa nu zici ca esti inginera de CFDP?
Sa nu zici ca ai studiat arhitectura la Universitate din Tyumen?
Binenteles ca nu.
Acuma o sa intrebi daca CFDP nu inseamna ceva porcos. Pentru tine poate.