FOTO La nici un un an de când firma austriacă Strabag a refăcut cu două milioane de lei asfaltul de pe vechea centură a Bistriţei, drumul este spart din nou. În zona industrială se amenajează de zor trotuare, iar muncitorii reuşesc să îngusteze carosabilul sau să-l crape în aşa hal încât drumul se va surpa în dreptul spaţiilor de promenadă.
Ca şi cum nu a fost de ajuns că în primăvară au apărut primele gropi în asfaltul de 2 milioane de lei, dovadă că lucrările au fost de proastă calitate, mai nou şoferii văd cum partea carosabilă se îngustrează sau crapă în zona în care o firmă angajată de Primăria Bistriţa lucrează să amenajeze trotuare. Utilajele cu care se sapă gropi pentru fixarea bordurilor au făcut praf şi pulbere marginile şoselei, iar acolo unde lucrările sunt gata se vede că, în gropile formate, s-a pus doar nisip şi pietriş.
Mai mult, în dreptul podului de la Rombat, şoseaua a crăpat aproape pe toată banda, existând riscul ca fisurile să treacă şi pe partea cealaltă. E cea mai bună dovadă că operaţiunea „trotuarul” va scurta şi mai mult viaţa şoselei de care şoferii nu au apucat să se bucure decât un an.
Reamintim că aşa-zisa varianta ocolitoare a oraşului Bistriţa pe care în 2014 a fost aplicat un covor asfaltic se întinde pe 6,9 km. Şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Alexandru Slavita, a spus că aceasta nu a fost reabilitare, covorul asfaltic având doar rolul de a aduce îmbunătăţiri la suprafaţa de rulare.
Înainte ca drumul să fie asfaltat, s-a făcut reţeaua de canalizare pe acest sector, dar nu şi trotuarele, deşi Primăria Bistriţa, proprietara terenului de lângă şosea, putea foarte bine să le amenajeze înainte să se toarne asfalt. S-a pus, din nou, carul înaintea boilor, iar rezultatul este unul dezastruos pentru şoferi care nu văd rostul unor trotuare late într-o zonă în care circulă foarte puţini pietoni.
Centura de nord, care trece prin zona industrială, a fost cedată de Primăria Bistriţa Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Administraţia o vrea însă înapoi ca să o transforme în stradă întrucât intenţionează să amenajeze o variantă ocolitoare prin zona de sud care să se desprindă din DN 17 înainte de localitatea Viişoara, să treacă prin sudul municipiului Bistriţa, prin zona intravilană, să traverseze Dealul Codrişor, un drum judeţean şi altul comunal şi apoi să reintre în DN 17 în localitatea Livezile.
Consiliul Local Bistriţa a respins luna trecută propunerea primarului Ovidiu Creţu ca sectorul de Drum Național – Varianta de ocolire a municipiului Bistrița, km 0+000-6+900, să revină în proprietatea Primăriei Bistriţa.
Nu vă mai potoliţi odată cu varianta sud, domnule primar ? Vedeţi de ce lucrări sunt capabili cei care le construiesc! Ne mai trebuie un pericol de alunecări ale dealului Codrişor, fiindcă sunt convins că nu vor fi în stare să facă lucrări de calitate, nu vor respecta proiectul, materialele. Ar fi bine ca la aprobarea unor astfel de proiecte, să existe o clauză de responsabilitate atât materială cât şi penală. Să vedem, atunci primarul mai are fantezii!
Doi incarca, doi descarca! Treaba romaneasca, intai asfaltezi si apoi spargi asfaltul ca sa introduci o teava sau un cablu si nu invers. La fel s-a intamplat si cu asfaltarea de pe Drumul Cetatii. In loc sa fi pus la inceput cel putin bordurile care sa delimiteze partea carosabila de trotuare, ei s-au apucat direct de asfaltat si acum sparg de zor asfaltul pentru a croi trotuarele. Si asta nu e totul. Mai urmeaza construirea sensului giratoriu de la intersectia cu strada Tarpiului despre care se discuta de atata vreme, care va bulversa si mai mult circulatia, cand la fel de bine acesta putea fi conturat inainte de turnarea asfaltului. Vorba romaneasca: de ce sa fie bine cand poate sa fie rau.
CINEVA AR TREBUI SA PLATEASCA. CURTEA de CONTURI se aude ? MAI EXISTI ???
In primul rand, e pericol pentru circulatie. Duminica seara, venind de la concert, ma uitam stupefiat cum treceau camioanele la cativa cm de gropile NESEMNALIZATE. Cateva fiind destul de adanci, ramane roata acolo daca ai ghinionul sa intri in groapa!
Nici o problema, dupa ce o sa fie gata o sa sparga si trotuarul ca sa bage niste tevi sau ceva si tot asa… La noi nu exista notiunea de VIZIUNE, facem lucrurile cu ochii inchisi dar pana si aia cu ochii inchisi o mai nimeresc din cand in cand. Noi, in plus, parca suntem si blestemati…
Pai e necesar. Cum sa faca fetele „trotuarul” daca acesta este inexistent ?