Start lucrărilor la trotuarele de pe traseul Liniei Verzi, proiect cu bani europeni derulat de Primăria Bistrița. Lucrările se vor desfășura în etape succesive.
Compania M.I.S. Grup a anunțat:
”Având în vedere semnarea contractului pentru începerea execuției lucrărilor la trotuarele de pe Linia Verde, au început lucrările pe Calea Moldovei, str. General Grigore Bălan și Bd. Independenței.
Ulterior, vor începe lucrările la trotuarele de pe străzile din centrul istoric, respectiv străzile Bistricioarei, Petru Rareș, Piața Unirii, Dornei, Piața Centrală și Gheorghe Șincai.
Aceste lucrări se vor realiza în etape succesive, ulterior lucrărilor de terasament, de iluminat public nou și de canalizație a fibrei optice”.
Ulterior, constructorul a precizat:
”Se lucrează pe:
𝐬𝐭𝐫. 𝐂𝐚𝐥𝐞𝐚 𝐌𝐨𝐥𝐝𝐨𝐯𝐞𝐢 – lucrări trotuare, pistă biciclete, iluminat nou și canalizație fibră optică. 𝐈𝐦𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐧𝐭: circulație deschisă, cu restricții pe prima bandă de mers.
la intersecția străzilor 𝐆𝐞𝐧𝐞𝐫𝐚𝐥 𝐆𝐫𝐢𝐠𝐨𝐫𝐞 𝐁𝐚̆𝐥𝐚𝐧, 𝐀𝐯𝐫𝐚𝐦 𝐈𝐚𝐧𝐜𝐮 𝐬̦𝐢 𝐂𝐚𝐥𝐞𝐚 𝐌𝐨𝐥𝐝𝐨𝐯𝐞𝐢. Lucrări de amenajare a sensului giratoriu. 𝐈𝐦𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐧𝐭: circulație deschisă.
bd. 𝐈𝐧𝐝𝐞𝐩𝐞𝐧𝐝𝐞𝐧𝐭̦𝐞𝐢, se lucrează la fundațiile stațiilor de autobuz. 𝐈𝐦𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐧𝐭: circulație deschisă.
Echipele noastre sunt angrenate pe șantierele deschise, pentru a finaliza lucrarile și pentru a restabili circulația în cel mai scurt timp posibil. Vă rugăm să fiți atenți la semnalizarea rutieră pentru a nu întâmpina situații neprevăzute”.
Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea/DN 17 – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara/DN 17) operat cu vehicule electrice, proiectul cu fonduri europene ”Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid cu normă de poluare redusă” (88,9 milioane de lei, peste 18 milioane de euro) prevede modernizarea părții carosabile pe anumite tronsoane şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale. Constructor este M.I.S. Grup.
Blocajele continua!
Sunt strazi care au fost blocate de 6 ori pentru aceeasi lucrare! Astia nu stiu ce e ala respect…BLOCHEZI? TERMINI LUCRAREA SI NU TE MAI INTORCI!!!
astia?
Blocaj 1- scot bordurile si fug cu ele
Blocaj2- sparg trotuarul si fug 4 saptamani
Blocaj3- baga fibra si fug
Blocaj4- baga apa
Blocaj5- fac legatura la fibra
Blocaj ….de ce sa le numar ca mi se raceste cafeaua…numaratile voi
Un oras de ptosti! Mai ales noi ca suportam
Nu am vazut nicaieri un haos ca asta!
atata timp cat inca se poate circula intr-un oras cu multe santiere deschise, eu zic ca e bine, ba chiar ca va trebui sa ramanem in Bistrita pentru ca vom avea infrastructura noua cand toate sunt gata
Le sparge!
Era la figurat…muta te!
Sunt de acord ca trebuie sa se faca ceva….DAR NU ASA …cu Doreli!
Propun sa va luati o masina si parcati langa un santier: atunci iti trec prin minte toti banii tai platiti moka statului roman/ue!
Pistele de biciclete sunt subdimensionate(un biciclist corpolent nu incape pe un sens)
Deocamdata, parca suntem figuranti intr-un film cu prosti.Si aici ma refer la etapele de executie lucrari.Spargi, introduci conducte apa, canal, sau ce-o fi ca nu se stie, acoperi, iarasi sapi ca ti-ai uitat ceva in canal, acoperi iarasi si ce urmeaza ?
…vizita spitalui pe somesului
Schimbarea pavajelor de pe totuarele adiacente traseului „Linia verde” cu piatră naturală, dupa ce, cu aproximativ 10 ani in urmă acestea au fost amenajate cu dale de beton si sunt in stare perfectă, este o risipă inutilă de resurse. Ce rost are să pui piatră naturală pe trotuarele din fata blocurilor de pe bulevardul Independentei sau de pe Strada Grigore Bălan, când in cadrul proiectului cu bani europeni ”Regenerarea urbană a centrului istoric Bistriţa” din exercitiul financiar 2014-2020 s-a făcut modernizarea acestora strazilor din centrul istoric, inclusiv a trotuarelor. Eventual ar putea fi luate in considerare doar strazile Bistricioarei, Petru Rareș, Piața Unirii, Dornei, Piața Centrală și Gheorghe Șincai unde trotuarele au fost pavate cu dale de beton colorate, după gusturile fostului edil.
Aici a trebui intervenit cu inlocuirea pavajelor din beton, cu piatră naturală, si mai cu seamă in Piata Unirii unde se află Biserica Minoritilor, cel mai vechi monument de arhitectură medievală din oras. Tot in Piata Unirii ar trebui ridicat un monument simbol, evocator al Marii Uniri din 1 Decembrie 1918 , după ce in anul 2012, un primar incult a mutat bustul lui Cuza de la IJP fără să stie că numele pietei se revendică de la Marea Unire din 1 Decembrie 1918 si nu are nimic comun cu Mica Unire. Bustul lui Cuza din Piata Unirii trebuie sa fie mutat inapoi la IJP, unde se mai află incă soclul de marmură de pe care a fost dislocat in 2012 de către fostul primar Ovidiu Cretu. De altfel, bustul lui Cuza a fost dezvelit in 2004 la IJP Bistrita-Năsăud pentru că Alexandru Ioan Cuza a pus bazele Poliţiei moderne în România, dar avea intre altele si rolul de a pune in valoare sediul politiei, o cladire fara personalitate, care seamănă mai degrabă cu un bloc de garsoniere construit in stil comunist.