”Se va circula greu doi, trei ani de zile, mai greu decât se circulă azi. De aceea, am luat decizia ca, în perioada imediat următoare, Autogara Bistrița să fie mutată de pe amplasamentul pe care se află acum pe un alt amplasament proprietate a operatorului autogării”, a declarat primarul Ioan Turc în ședința Consiliului Local de joi, răspunzând întrebării unui consilier legată de circulația autobuzelor.
”Știm că orașul va fi extraordinar de înghesuit în perioada care urmează. Sunt șantiere deschise, urmează să se deschidă și altele. Se va circula greu doi, trei ani de zile, mai greu decât se circulă azi. De aceea, am luat decizia ca, în perioada imediat următoare, Autogara Bistrița să fie mutată de pe amplasamentul pe care se află acum pe un alt amplasament proprietate a operatorului Autogării”, a spus Turc.
Primarul nu a menționat care va fi acel amplasament.
În ce privește întrebarea consilierului Ștefania Stere (PMP) care a vrut să știe dacă se va prelungi cu 2 km traseul liniei de transport public între Bistrița și Slătinița, primarul a răspuns: ”În momentul de față, există un autobuz care face legătura între localitatea Slătinița și municipiul Bistrița, dar oamenii doresc un număr mai mare de curse și încă o stație de autobuz. Am transmis acest lucru și către DSP, și către Transmixt”.
Legat de suplimentarea numărului de autobuze, edilul a precizat că aceasta se va face în urma unui studiu care este în derulare în acest moment.
”Nu doresc să abordăm problema pe bucățele. Sunt mai multe zone din oraș care nu sunt acoperite suficient de transportul în comun – și mă refer la zonele noi – și pentru toate aceste zone noi, inclusiv pentru Slătinița, studiul aflat în derulare va da răspunsuri care se bazează pe cerere, valori de trafic, componenta economică de asemenea este importantă pentru că trebuie să reținem faptul că noi subvenționăm transportul în comun. Nu am o problemă cu faptul cu subvenționăm pentru că transportul în comun trebuie dezvoltat ca o alternativă la automobil, pentru decongestionare. De asemenea, pot să fac trimitere la proiectul pilot la care lucrăm, al transportului gratuit al copiilor de la domiciliu către școli în Bistrița. Pentru anumite localități componente avem cursă specială, dar e total insuficient. Sunt mai multe măsuri pe care le-am luat și intenționăm să le luăm în continuare pentru ca transportul public în Bistrița să fie mai bun decât în momentul de față”, a precizat primarul.
Anul trecut, primarul Ioan Turc a declarat că administrația locală vrea să amenajeze o autogară pe șoseaua de centură, deoarece nu este normal să vină zeci de autobuze în zona centrală.
Era gata intermodalul, daca nu se renunta la el. Acum isi dovedea utilitatea.
Internodalul era o monstruzitate inutilă așa cum este și pasajul subteran a lui Turc.
@alex, Spre exemplu de Oxford și Cambridge ai auzit dacă nici acelea nu sunt orașe acolo unde creierele au cea mai mare densitate pe metru pătrat, află că autogările de acolo sunt fix în centru. Apropo și de aceea au și o grămadă de turiști în schimb la Bistrița /0/.
Pentru a scoate centru din faliment autogara trebuie mutată în Piața Centrală lângă Primărie așa cum sunt în majoritatea orașelor din Europa. Autogara a mai fost în Centru Bistritei lângă clădirea fostei Prefecturi numai că comuniști au muta-o lângă Gară și au demolat și Prefectura.
Ce minte slabă poate cere autogara in centrul unui oraș cu iz medieval, căruia trebuie să i se redea farmecul acela, nu să devină zona de cel mai scăzut nivel urban pe care o conferă o autogară oriunde în lume????
@oarecare, Și la Londra la palatul reginei Buckingham este cel mai scăzut nivel urban din lume ?!
Află că chiar acolo este Autogara Victoria unde vin autobuzele National Express.
Printre alte despre Bruxeless și Strasburg ce zici și acolo este nivelul urban cel mai de jos din lume, la fel în Roma și Berlin ?!
Dacă mutați autogara la Cuca Măcăi cum vor mai putea ajunge copii navetiști la școlile din oraș ? Probabil cu elicopterul că cu altceva nu vor avea cum .
Nu este mare filozofie de aflat unde va fi mutată temporar Autogara. Ea va fi mutată la sediu Transmixt de pe strada Crainimătului ( lângă stația de epurare ).
Pentru primărie și transportator nu este niciun efort că nu se schimbă nimic ba din contră trasportatorul nu va trebui să-și mai deplaseze autobuzele până la autogară.
Aha, Ce ar mai merge o linie de troleibuz pe traseul Crainimătului-Independenței-Gării-Republicii-1 Decembrie. Se începe așa cotită cu o linie de troleibuz pe centură sperând că acolo populația nu o să se revolte după care troleibuzele se vor extinde în tot orașul asta numai pentru că în Bistrița sunt firme care vând cabluri doar nu ar face și ele niște bani grămadă pe spatele Bistrițenilor văzînd cabluri pentru stâlpi urîți de troleibuz.
https://timponline.ro/ca-sa-nu-transforme-bistrita-intr-un-cobai-la-nivel-national-primarul-ioan-turc-vrea-sa-cumpere-troleibuze/
Are dreptate filozoful! Pentru primărie și transportator nu va fi nici un efort. Ca sa meargă treaba si mai bine ar trebui sa circule doar facturile și banii între transportator și primărie. Dă-i încolo de călători că numa’ ne enervează! Să facă ei efort pe jos, cu taxiul și cu mașina proprie și autobuzele să stea frumos în noua autogară și numai să încaseze patronul. Nu tu cheltuieli cu combustibilul, cu piesele de schimb. Transport plătit de primărie pentru toți cetățenii de la buget. Dacă vor. Dacă nu vor să se plimbe cu autobuzul de pe o centura până pe altă centură, treaba lor, să plătească ca să ajungă în centru sau la gară! Dar cel mai bine e să nu vină nimeni în centru ca să nu îl încurce pe primar că el lucrează până seara târziu. Și, îl deranjăm!
O să sufere navetiștii, copii și adulți ! Aici sunt interesele liberalilor unde primează căpătuiala și banul, nicidecum cetățeanul.
1. Copiii cum vor ajunge la școală? Acum toate școlile sunt relativ aproape de autogară, Grigore Moisil, Generala 1, Andrei Mureșanu, Generala 2, Liviu Rebreanu, Lic. Agricol etc. 2. Ce aveți cu troleibuzele, în toate capitalele și orașele mari există, nu poluează, sunt ultra-silențioase, exploatarea e ieftină, consumul infim. Plus că poate servi la încărcarea din mers a autobuzelor electrice. Unele modele sunt dotate cu pantograf din fabrică, cât timp merg sub o linie de troleu, merg pe curent din rețea + se încarcă acumulatorii, când ies de sub linie, merg pe baterii. Cei care scrieți că populația s-ar revolta dacă s-ar construi linii de troleibuz, nu vorbiți în numele POPULAȚIEI, ci doar în numele vostru personal. Nu înțelegeți mare lucru, așa că limitați-vă la ceea ce vă pricepeți și la fenomenele pe care le înțelegeți.
@ Calipso, Troleibuzele sunt urîte cu spume: stâlpi sunt urîți, cablurile sunt urîte, ele însele sunt extrem de urîte. Din alt punct de vedere troleibuzele vor bloca circulația și vor produce ambuteaje fiindcă nu vor putea depăși cocalari care își lasă mașinile pe avari în mijlocul drumului și de asemenea nu vor putea depăși mașinile parcate la bordură. Bistrița este un oraș mic cu străzi înguste unde nu încap trolebuzele poate doar pe Republici dacă se renunță la insula cu arbori sau pe Gării-Decebal-Andrei Mureșanu dacă se vor îngusta un pic trotuarele. Străzile Calea Clujului- Drumul Cetăți-Simion Mândrescu sunt foarte înguste nu este loc de troleibuz nici dacă s-ar acoperi șanțul de gardă, imaginează-ți și tu cum poate depăși un troleibuz un Tir parcat și gândește-te că treaba asta trebuie să facă pe ambele sensuri de mers. Autobuzele sunt mult mai versatile, peste linie este nevoie de autobuze la orele când merg și vin oameni la muncă în restul timpului bate vântul pe acolo și restul timpului autobuzele de peste linie pot fi redirecționate pe alte rute acolo unde întradevăr este nevoie de ele cu trolebuzele nu poți face acest lucru ele rămând blocate pe acest traseu asta dacă nu vrei să faci lini de troleibuz în tot orașul ( cred că asta se și dorește în fapt dar se începe ușor de peste linie pentru ca populația să le înghită mai ușor). Bistrița este un oraș foarte mic unde un troleibuzele sau tranvaiele nu se justifică ele mai mult încurcă decât ajută, pentru un oraș ca Bistrița autobuzele sunt suficiente.
Liviuț, situația prezentată de tine este corectă și recunosc că s-ar putea să ai și tu dreptate. Mă bucur că mai sunt cititori educați care pot combate civilizat și cu argumente ideile. Sănătate și ne mai gândim la varianta optimă!
Pentru Calipso,
Tu ai dreptate cu școlile etc. însă cu troleibuzele ai dato rău în bălări.
Propun noua locatie a autogarii bistrita in ghinda….sau pe strada scurta sau strada infundata!!!
Foarte bine ca o muta si sa nu o mai duca inapoi.Poate dispar si tarabele si baracile cu iz de oras turcesc de la granita cu Irak.
Noua autogara din Bistrita va fi mutata in Sangeorz-Bai conform primariei 😂😂