Coordonatorul de proiect Monica Mureşan a explicat, marţi, într-o conferinţă de presă, că proiectul “Bacomate de joburi în mediul rural” este implementat în trei judeţe: Alba, Cluj şi Bistriţa-Năsăud, are o durată de 18 luni, a început în aprilie 2014 şi urmează să se finalizeze la sfârşitul lunii septembrie a anului 2015. Proiectul are un buget alocat de 7,7 milioane de lei pentru întreg parteneriatul, din care bugetul alocat Camerei de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud este de 1,1 milioane de lei.
“E un buget mare din care se vor finanţa salariile experţilor, cheltuielile pentru participanţi în sensul serviciilor pe care aceştia le primesc, vom finanţa subvenţii pentru cursuri, specialişti cu pregătire foarte bună în domeniul antreprenoriatului pentru seminarii antreprenoriale. Deci este gândit în aşa fel încât să acopere toate aceste tipuri de cheltuiel. CCI Bistriţa-Năsăud este partenerul numărul unu, solicitant fiind Asociaţia Inceptus România din Cluj-Napoca, o organizaţie constituită în 2010, o organizaţie tânără, dar foarte energică. Parteneri mai sunt AJOFM Cluj, SC RSC Consulting SRL, Asociaţia Dezvoltarea Capitalului Uman şi SC Afacov Consulting Group, furnizor de formare profesională pentru adulţi şi Centru de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale în peste 18 calificări”, a spus Monica Mureşan.
Potrivit sursei citate, obiectivul general al proiectului este creşterea eficienţei în ocuparea resursei umane din mediul rural în două regiuni de dezvoltare ale României, centru şi nord-vest, pornind de la necesitatea de a avea o forţă de muncă adaptată unei pieţe în continuă schimbare şi calificată în acelaşi timp.
„Bancomatele de joburi sunt nişte aparate ca şi info-chioşcurile sau bacomatele de unde ne scoatem bani. Ele sunt legate la un hard, la un creier, care e conectat la AJOFM Bistriţa-Năsăud.Presupunând că îl vom pune la marginea judeţului, într-o comună – într-o primărie fiindcă va trebui legat la o reţea de internet – persoana respectivă care îl accesează vine la el, va tasta codul pe care-l primeşte de la AJOFm şi i se va deschide o listă de informaţii cu locuri de muncă, cu bursele care urmează să aibă loc şi, dacă nu greşescd, poate obţine electronic viza pe carnet. Deci nu va mai trebui să vină de la marginea judeţului la Bistriţa să-şi vizeze carnetul de şomer. Prin urmare, va fi o mare uşurinţă fiindcă va putea primi online toate informaţiile pe care, în mod normal, le poate obţine doar de la Bistriţa. Acest bancomat e un fel de funcţionar electronic. Rămâne să vedem unde le vom amplasa. Trebuie să discutăm cu primăriile”, a spus Monica Mureşan.
Proiectul mai propune patru paliere de acţiune: vizează în mod direct nevoile de informare şi consiliere socio-profesională, respective mediere pentru căutarea unui loc de muncă , dobândirea de competenţe noi în domenii non-agricole în urma participării la programe de formare profesională, dezvoltarea competenţelor şi a spiritului antreprenorial prin cursuri şi recunoaşterea competenţelor dobândite în context formal/informal în vederea accesului cât mai rapid pe piaţa muncii. Paleta de cursuri acoperă domenii precum lucrător comercial, vânzător, asistent manager, comunicare în limbi străine, competenţe informatice şi antreprenoriale iar certificarea competenţelor se va putea realiza în 19 domenii.
Proiectul va implica un număr de 800 de persoane din mediul rural – regiunea Nord-Vest şi Centru – care vor beneficia de consiliere profesională, măsuri active de ocupare şi dezvoltarea sau recunoaşterea competenţelor profesionale.
În vederea furnizării serviciilor planificate se vor selecta, experimental, 10 comune reprezentative din Regiunile de Dezvoltare Nord Vest şi Centru, ca parte a unei reţele inter-regionale de mediere. Aceste 10 centre vor găzdui echipamentele electronice de mediere care pot furniza informaţii privind piaţa muncii crescând astfel şansele persoanelor din mediul rural la ocupare.
În ceea ce priveste dezvoltarea antreprenorială Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud a creat o sinergie cu un alt proiect, recent încheiat, în cadrul căruia a fost creat un curs de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale verzi croit pe nevoile mediului rural, pe utilizarea resurselor pe care acesta le oferă şi care, de prea multe ori, nu sunt luate în considerare. Persoanele care vor opta pentru cursul de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale vor putea, la finalul cursului, să înţeleagă cum funcţionează o mică afacere în mediul rural şi cum patrimoniul local poate constitui un avantaj competitiv.
Accesul la toate serviciile oferite de proiect este gratuit.
Proiectul se derulează până la finele lunii septembrie 2015, fiind implementat de un consorţiu format din: Asociaţia Inceptus – Romania din Cluj-Napoca – solicitant, Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud, AJOFM CLUJ, RSC Consulting SRL, Asociaţia Dezvoltarea Capitalului Uman şi SC AFACOV Consulting Group, parteneri.
Conform “Anchetei forţei de muncă în gospodării (AMIGO)” derulată de Institutul Naţional de Statistică, în anul 2012 în gospodării individuale, 52% din populaţia activă din mediul rural lucra în agricultură, iar la nivel national sectorul agricol acoperea 31,9% din totalul persoanelor ocupate. Se constată astfel că o mare parte din persoanele active din mediul rural sunt angajate în economia de subzistenţă şi în sectorul informal, fiind decuplate de la mecanismele economiei de piaţă. Muncitorii necalificaţi reprezintă 14,6% din populaţia activă din mediul rural.
Proiectul “Bancomate de joburi în mediul rural” reprezintă o soluţie pentru o forţă de muncă adaptată unei pieţe a muncii în continuă schimbare, oferind persoanelor interesate posibilitatea dezvoltării abilităţilor şi competenţelor profesionale, sociale şi antreprenoriale, printr-un program inovativ şi performant.
stiu o asociatie mult mai abila cu multe puncte de lucru in judet, care ofera si o suventie in urma cursului, baietii sunt abili, tineri si ii puteti suna sau intrati aici: https://www.facebook.com/cursurigratuitesiplatite