Actualitate

Bani asigurați și pentru ultima parte a unui ”proiect de suflet”. Când va fi terminată investiția

”Am o veste bună. Colegii mei de la Consiliul Județean Bistrița-Năsăud au lucrat în aceste zile în care românii sunt liberi, pentru că miercuri am primit o veste bună de la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest: tronsonul 2 din Lotul 1 pe DJ 172 D Poarta Transilvaniei, mai exact din Drumul Blajului până în Mița, intră în finanțare prin Programul Operațional Regional. Am avut vizita în teren, proiectul a primit punctaj bun și a fost declarat eligibil. Colegii mei lucrează la documentație, luni la ora 15.00 va avea loc o ședință de îndată a Consiliului Județean prin care se va aproba proiectul, care va ajunge luni după-amiază la ADR Nord-Vest, marți va pleca spre Ministerul Dezvoltării Regionale, iar în 10 sau 11 decembrie vom semna contractul de finanțare. Odată cu această finanțare, cumva proiectul meu de suflet, DJ 172 D Poarta Transilvaniei, are finanțare integrală. Tronsonul 1 din Lotul 1 a fost recepționat, alte trei loturi intră în lucru, iar altul, Lotul 5 Măgura Ilvei – Lunca Ilvei are de astăzi finanțare prin PNDL. Într-un an – un an și jumătate vom avea drumul modernizat integral”, a declarat într-o conferință de presă președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

Valoarea proiectului de modernizare prin POR pe Lotul 1 tronson 2 este de 60,2 milioane lei, din care contribuția CJ – 1,6 milioane lei.

În iulie, la Consiliul Județean s-au semnat contractele de lucrări pentru Loturile 2, 3 și 4 din proiectul modernizării DJ 172 D ”Poarta Transilvaniei” (Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița – Bistrița Bârgăului (DN 17) – (DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei). Investiția, în urma licitațiilor publice, se ridică la 110,4 milioane lei bani europeni prin POR (24,2 milioane euro).

Loturile 2, 3 și 4 se întind pe o lungime de 49,9 km, pe ruta Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului (DN 17) – Josenii Bârgăului (DN 17) – Strâmba – Ilva Mică – Măgura Ilvei.

Pe Lotul 2 (lac Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului/int. cu DN 17, 17,1 km) va lucra asocierea Dimex Company – Explan SRL + Viakon Drum SRL (37,3 milioane lei, adică 8,2 milioane euro, termen de execuție 2 ani și 2 luni).

Pe Lotul 3 (Int. DN 17/Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică, 14,2 km) va lucra asocierea Dimex Company – Star Comexim SRL Cluj (34,3 milioane lei, adică 7,5 milioane euro, termen de execuție 1 an și 9 luni).

Pe Lotul 4 (Ilva Mică/int cu DN 17 D – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei, 18,8 km) va lucra asocierea Autotehnorom – Opr Asfalt SRL (38,8 milioane lei, adică 8,5 milioane euro, termen de execuție 2 ani).

Tronsonul 1 din Lotul 1, Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița, a fost modernizat în acest an de Dimex Company cu 18,2 milioane lei (4 milioane euro).

În urma economiilor făcute prin licitațiile la celelalte loturi, tronsonul 2 din Lotul 1, între Colibița și Mița, va fi modernizat tot pe bani europeni, prin POR. 

Pentru Lotul 5 (Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei) s-au alocat bani prin PNDL, mai exact 65,5 milioane lei.

2 comentarii

  • Pai da , Colibita acolo unde au cabane, iar drumul pe valea somesului ii praf si pulbere. Trebuie sa mearga la cabana fara sa i scuture.BRAVO, pentru proiectul de suflet. Daca nunar fi interes……..

  • trebuie linia de viteză Cluj – Dej – Bistrita cum sa facut pe bucuresti constanta
    nu se poate sa faci mai mult de 3 ore pana la cluj cu trenu ca in 1933

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui soferul Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.