Social

Bistriţa a făcut paşi importanţi în turism. E o adevărată Cetate Medievală!

Proiectul Cetatea Medievală Bistriţa s-a încheiat, miercuri, zi în care Primăria Bistriţa a prezentat şi traseele turistice din oraş. Este vorba de Traseul Şcolii, al Călugărilor, al Colecţiilor, de Traseul Rondul Cetăţii şi de cel al Pasajelor. Toate sunt marcate corespunzător, inclusiv cu plăcuţe montate în dale, pentru ca turiştii să nu se rătăcească.

Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, a adeclarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că municipalitatea a lucrat, în derularea acestui proiect cu firma „Amprenta” din Cluj care a organizat acţiunile inclusiv târgul turistic şi cu „Tourmont King” din Bistriţa care a realizat materialele de promovare. Primarul le-a mulţumit ambelor firme pentru profesionalism.

Liliana Coceşiu, director în cadrul Primăriei Bistriţa, a spus că obiectivul general al proiectului, acela de creştere a atractivităţii şi competitivităţii turistice, a fost atins în mare parte întrucât s-a creat brandul turistic „Cetatea Medievală Bistriţa”.

Tot prin acest proiect, struţul a fost declarat mascota oraşului, a fost ales sloganul „Bistriţa – poarta Transilvaniei” şi simbolul acestuia, o cetate stilizată.

În cursul anului 2011, au fost create o serie de evenimente prin care a fost promovat noul brand al oraşului, inclusiv un târg de turism. Au fost acţiuni de promovare în cadrul Serbărilor Bistriţei Medievale, în cadrul Zilelor Bistriţei când a fost lansată mascota, în cadrul Festivalului Internaţional de Folclor „Nunta Zamfirei”, în cadrul Festivalului Internaţional al Fanfarelor, dar şi la Cluj-Napoca.

„Târgul de turism din octombrie, de la Bistriţa, a fost un eveniment amplu cu o diversitate mare de acţiuni, plecând de la promovarea în cadrul unor standuri personalizate a cetăţilor din Siebenburgen până la  organizarea unui concurs culinar în care a fost stabilit şi meniul anului la Bistriţa. Am avut concursuri şi pentru tineri, concursuri care s-au bucurat de succes. Am avut promnovări audio, video, în presa locală şi naţională, am realizat şi o pagină web”, a spus Liliana Coceşiu.

La rândul lui, istoricul de artă Vasile Duda a explicat că tot în cadrul proiectului au fost stabilite cinci trasee turistice. Este vorba de Traseul Şcolii, al Călugărilor, al Colecţiilor, de Traseul Rondul Cetăţii şi de cel al Pasajelor. Toate sunt marcate corespunzător, inclusiv cu plăcuţe montate în dale, pentru ca turiştii să nu se rătăcească. Din loc în loc, pe aceste trasee sunt montate şi panouri de informare pentru ca oricine să poată identifica repere culturale şi istorice demne de a fi vizitate.

De altfel, chiar miercuri, reprezentanţii Primăriei Bistriţa, împreună cu jurnaliştii, au parcurs un astfel de traseu pe care în viitor toată lumea speră că vom vedea cât mai mulţi turişti. Cei care au nevoie de informaţii pot apela la Centrul de Informare Turistică al municipalităţii de unde vor primi atât sfaturi, cât şi hărţi ca să se poată orienta.

Proiectul de promovare turiustică al Bistriţei, finanţat cu bani europeni, s-a încheiat aşadar, dar rezultatele de acum se vor vedea cu adevărat. Chiar dacă mascota oraşului a creat cele mai multe controverse, totuşi ea a ridicat şi semne de întrebare care au îndemnat lumea să deschidă cărţile de istorie şi să afle mai multe despre oraşul nostru.

Mai multe fotografii de la acest eveniment puteţi vedea pe pagina noastră de facebook.

Cristiana Sabău

   

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.