Actualitate

Bistrița are nevoie ca de aer de pasajul Gării – Tărpiului, spune primarul

Consiliul Local Bistrița a aprobat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru realizarea pasajului rutier subteran str. Gării – str. Tărpiului, investiție de circa 42 de milioane lei (8,5 milioane euro) prin Programul Național “Anghel Saligny”.

Primarul Ioan Turc a spus în ședința Consiliului Local că Bistrița are nevoie ca de aer de o legătură nord-sud, în speță de pasajul Gării – Tărpiului: ”După PUZ facem studiul de fezabilitate, urmează proiectul tehnic cu execuție și, cu ajutorul lui Dumnezeu, în toamna acestui an dăm drumul la lucrări. Avem nevoie ca de aer, și o spun cât se poate de asumat, de o nouă legătură pe axa nord-sud. Orașul duce lipsă de căi care leagă nordul și sudul. Între est și vest să zicem că avem legături suficiente, cu o centură ocolitoare pentru care se lucrează la documentații, chiar dacă mai avem de așteptat problema este rezolvată, dar pe nord-sud suntem obligați să venim cu această soluție”.

El a menționat că pasajul rutier subteran reprezintă o variantă mult mai bună decât cea a centrului intermodal peste calea ferată. ”Acest pasaj este o soluție mult superioară celei pe care a propus-o vechea administrație și la care am renunțat. Nu poți să ai o pârtie de schi în oraș, o pasarelă care ajunge la etajul 2-3 al blocului Dallas, cu o mulțime de case rămase sub pod pe strada Tărpiului, că n-au păcătuit oamenii ăia cu nimic ca să își vadă proprietățile depreciate, cine mai cumpără o casă sub pod? Pe urmă, am fi avut alt bloc pe care și-ar fi ambalat motoarele câteva autobuze. Nu degeba am renunțat la acel proiect toxic pentru oraș. Mai mult decât atât, ar fi urmat ca Primăria să vină cu încă vreo 7 milioane de euro în completare pentru respectivul proiect. Nu avea niciun fel de argumente proiectul respectiv, nu aducea nicio soluție în ceea ce privește poluarea, liniștea oamenilor. Nu pasajele sunt focare de infecție, ci zonele de sub poduri”.

Primarul Bistriței a menționat că, în cadrul proiectului, actualul pasaj pietonal subteran din zona Gării ”va fi reparat și adus la un standard normal”.

Proiectul prevede: realizarea unui pasaj rutier subteran pe sub calea ferată; modernizarea pasajului pietonal existent; realizarea legăturilor din pasaj cu strazile laterale; modernizarea parcării publice situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market, după conceptul ”Park & walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice; asigurarea iluminatului public inteligent, modern și eficient, cu sistem de telegestiune aferent pasajului și zonelor adiacente, atât pentru infrastructura rutieră, cât și pentru cea pietonală și ciclistă; implementarea unor măsuri destinate creșterii siguranței în trafic pentru bicicliști și pietoni; extinderea sistemului de management al traficului în zonă.

26 comentarii

  • Corecta afirmatia domnului Primar !
    Noi bistritenii nascuti aici cunoastem foarte bine care a fost rolul acestei treceri peste linie fara restrictii auto.Asa arata bistrita intre celedoua strazi a fost o legatura directa pana ce alti primari cu mintea tulbure au blocat orasul dirijand din pix viata noastra.
    ani de zile s-au format ambuteiaje la piata Decebal dupa blocarea strazilor si stoparea circulatiei auto.
    Se va rezolva astfel continuitatea pe directia N-E foarte rapida iar poluarea va scadea in zona.

    28
    173
  • În sfârșit, într-adevăr, este un lucru bun indiferent de ce spun unii carcotasi! Si o spun nu ca si simpatizant al vreunui partid, ca sincer mi se rupe cine o sa faca pasajul atata timp cat se face, sa il faca doar!
    Indiferent cine va rămâne la Primărie după alegeri, ar fi bine să continue acest proiect, care ar decongestiona nu una, ci două intersecții importante (Decebal-piata și Gării).
    „Că n-au păcătuit oamenii aceia cu nimic ca să-și vadă proprietățile depreciate” – dacă același abordare ar avea-o și primarul față de blocurile care apar între/lângă case – cu sau fără etaje retrase (o gaselnita pentru a mai adăuga un etaj în plus dezvoltatorii)…

    107
    137
    • Din pacate ” dezvoltatorii” fac ce vreu in oras cu concursul celor de la urbanism , care primesc si eu o felie din tort …
      Cati au apartamente in blocurile construite , cu etaje in plus si amplasate intre casele din cartierele de case , urbanism pe bani buni …

      43
      2
    • Domnul Turc trebuie sa ramana la primarie! Ne am ars daca dintr o greseala ajunge Lazany! Nu vrem ciuma rosie! Nu fac nimic!

      26
      69
    • Sunt întru totul de acord cu Maiec Alin! (sau cum a scris el acolo invers, de la coadă la cap). Nu se poate opri dezvoltarea unui oraș pentru că se devalorizează casa nu-știu-cui sau pentru că va crește zgomotul. Dacă se ținea cont de asta, ar umbla și astăzi doar căruțe pe străzi și am sta in case din chirpici.

      5
      36
  • UN OM GOSPODAR TERMINA DECEBALUL SI DUPA AVEEA SAPA ALTA GROAPA…..UN PRIMAR?
    LE SAPA DEPDATA…SI NU TERMINA NICIUNA!
    Dar nu inteleg, ce atata graba?????
    Va aduc un tub de oxigen?

    60
    28
  • Pentru pietoni nu e bun deloc acest pasaj. Toate trecerile vor fi desfiintate sau mutate incepand cu trecerea de pe strada Dimitrie Cantemir, cea in linie dreapta dintre pasaj si Casa Someseana, care va fi desfiintata din cauza ca intersectia de langa va fi ingropata, adica nivelul ei va cobori cu cativa metri.

    50
    16
    • Am. Un gospodar intelege chiar daca apas pe doua taste. Un ipocrit cauta crengutza sa nu vada padurea!!

      6
      14
    • Bistrita, ar deveni la anu’ orasul cu cele mai multe gropi …europene!

      25
      1
    • @FraAer
      e valabil și în chirurgia plastică sau doar la exprimarea liberă?
      ce faci tu are un nume ”analfabet funcțional”
      ia-ți tubu` și treci Dunărea la sârbi!
      nu e nevoie de tine într-o lume normală ..un primar hotărât ia credit pentru o pârtie chiar dacă nu mai ninge veac..așa și tu cu crenguța ..du-te bă și vezi de PăSDurea ta de analfabeți!!!!

      3
      13
  • Tocmai ce ne-au tras de urechi cei de la UE, ca nu absorbim fondurile europene.
    Cu groapa din Decebal ne-am lamurit, ca sa inteleaga toata lumea ,am pierdut fondurile europene, si e doar un pasaj pietonal, si ce sa vezi de ani de zile zona pietei Decebal, e blocata.
    Asa ca sunt mici sanse sa nu depasim termenul de executie la viitorul pasaj, cea ce este echivalent cu pierderea banilor si plata acestui pasaj din bani bistritenilor.
    Asta pe langa ani de zile in care va fi blocata circulatia in zona Autogari si in zona industriala.

    61
    13
    • Să mai adăugăm că va fi o distracție totală cu circulația trenurilor. Noroc că Bistrița e cap de linie. Ani de zile de acum încolo traficul CFR spre Bârgău va fi întrerupt și, după aceea probabil desființat în totalitate. Nu mai vorbim de viața oamenilor care locuiesc în zonă.
      Alții mai cu cap ar fi făcut transport rapid pe CF de la Viișoara la Livezile cu trenuri care sa circule din 15 în 15 minute. Asta în loc de vise cu tramvaie prin centru și linia verde.
      Cu o oprire în Stația – Piața Decebal modernizată – oricine ar fi fost la 7 minute de mers pe jos de Primărie, de Prefectura, de Pietonal. Adică în Centrul Bistriței. În spatele Pieței Decebal făcea sens reconfigurarea zonei dintre Cuza-Voda și Slavici pentru stația călători. Nu inutila groapă a lui Turc.
      Bistrița are practic o linie de metrou de suprafață sau RER, rețea metropolitană care putea și poate să fie valorificată: Despre asta e vorba când ne referim la decongestionare și transport ecologic: transport în comun, trenuri rapide. Nu aglomerând în continuare mașini în tuneluri în centrul orașului.

      32
      59
    • Groapa aceea ar trebui astupata de Cretu! El a pus la cale ineptia aceea. Actualul primar doar s a pricopsit cu tot felul de mosteniri lasate de ala, din pacate.
      Nu exista termen de comparatie intre fostu si actualul primar! Noroc ca nu se mai aude nimic de el…

      17
      40
  • O să priceapă și bistrițenii la ce sunt bune pasajele subterane când le vor vâjâi rachetele rusești pe deasupra capetelor !
    Să faceți , dl. primar , wc -uri multe în pasaj , ca mulți se vor scăpa pe ei de “emoție”!

    13
    39
  • Asa este, sunt 2 trenuri pe zi „peste linie” este un trafic ingrozitor 🙂 🙂
    Exact asta mai lipsea, o alta groapa vreo 5-7 ani, sigur va face traficul laser pe acolo in aceasta perioada. Mai blocam niste afaceri locale din zona nu de alta da pe „bistritenii” actuali ii cam doare-n cot – ca sa nu injuram – ca viitorul lor este „pă Ghermania”.
    Daca o groapa fara restrictii a durat pana acum aprox 2 ani cam cat dureaza o sutraversare auto pe sub gara?
    Sigur lumea in general isi da seama de cat de inepta este aceasta initiativa. Singura problema este ca idiotii intotdeauna sunt mai vocali si urla in gura mare – motivati politic. Mai usor, stim cat de prosti sunteti, nu trebuie sa si semnalizati non-stop, va credem pe cuvant!
    Daca tot incepeti proiecte magnifice, macar terminati-le pe alea pe care le-ati inceput. Stiu, este greu, dar de regula ce incepi mai trebuie si sa termini, iar toate proiectele administratiei actuale sunt neverending stories…
    BTW Liceul Liviu Rebreanu este gata pana in 2055, nu de alta dar vreau sa-mi inscriu stramosii acolo?
    Astea-s din ciclul Ioane ia un dosar in mana si fa-te ca lucrezi!!

    73
    7
  • auzi acolo opinia cetatenilor.
    nu mai spune, care opinie a cetateanului fara nume care bate la taste total aiurea fara sa participe la dezbateri fara sa depuna scris o idee ci doar sta la taste la caldurica si isi expune rautatea neasumata.
    vai de noi !
    civism O barat !Orasul arata fix ca noi cei care locuim in el vorba filozofului anti grec PLATON

    4
    49
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.