Actualitate Recomandări

În Bistriţa-Năsăud, sunt psihologi care se plimbă între trei şcoli. Camelia Tabără: Nu pot fi eficienţi

În şcolile din Bistriţa-Năsăud lucrează 35 de psihologi şcolari, fiecare dintre ei având în responsabilitate câte 800 de elevi. Întrucât unele şcoli nu au atât de mulţi elevi, psihologii sunt obligaţi să îşi facă norma în trei şcoli şi sunt ineficienţi, a spus inspectorul şcolar general Camelia Tabără.

„Avem o problemă fiindcă normativul spune că se normează un psiholog la 800 de elevi. Deci avem psihologi care merg în trei şcoli, deci e foarte clar că în niciuna din cele trei şcoli nu poate fi eficient. Şi noi suntem preocupaţi să eficientizăm activitatea acestora care constă în consiliere de grup, activitate frontală cu clasa, consiliere cu părinţii şi consilieră individuală. Toţi adolescenţii din licee au nevoie de asta, dar e foarte complicat de făcut. În mod normal, ar trebui să se facă după-amiaza consilierea individuală, dar, din anumite motive obiective sau subiective copiii nu vin, şi atunci lucrurile sunt extrem de complicate în această zonă şi încercăm să le rezolvăm”, a spus inspectorul şcolar general.

Prezent la Bistriţa, ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Pop, a spus că are în vedere reorganizarea activităţii psihologilor şcolari: „Avem psihologi şcolari în CJRAE, pe alţii îi avem în unităţile şcolare şi pe alţii în spitale. Avem prioritate de aranjare a resursei umane din acest punct de vedere. Clarificarea aceasta nu o poate face singur MEN. Avem nevoie de Ministerul Dezvoltării, Ministerul de Finanţe şi Ministerul Muncii. Consilierul şcolar sau psihologul şcolar nu are activitate numai în şcoală. Unde ducem şcoala? Avem 50 de copii bolnavi de cancer – ca să dau un exemplu – internaţi la Institutul Fundeni cărora trebuie să le asigurăm o şcolarizare, cărora trebuie să le adaptăm programa şcolară, nu să îi punem să dea examen la educaţie fizică, că aşa scrie în Legea Educaţiei Naţionale. Fapt pentru care noi avem prevăzută o creştere a numărului de psihologi şi consilieri şcolar, dar acolo unde este nevoie. Odată cu începerea anului şcolar, vom îmbunătăţi situaţia din punctul acesta de vedere reorganizând puţin activitatea oamenilor din CJRAE şi inclusiv a unităţilor şcolare. Încă avem unităţi şcolare unde nu ajunge psiholog şcolar sau consilier şcolar decât foarte, foarte rar”.

1 comentariu

  • În practica mea, de psiholog scolar cu drept de libera practica, întâlnesc des tineri elevi sau proaspat absolventi, carora le este greu sa se prezinte, sa-si prezinte ideile, sa-si afle centrele de interes, etc.
    Desigur, este greu sa stii la 18-20 ani cine esti si ce vrei, însa programe simple de autocunoastere, analiza competentelor, luare de decizii ar fi extraordinar de benefice.
    Apoi, preventia…pe aspecte legate de consum de substante, sexualitate, disciplina alimentara, comportamente de risc, sunt doar câteva terenuri din vastul câmp al existentei noastre, indiferent de locul în care ne vom afla peste cinci, zece ani.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.