Primăria Bistrița intenționează să prelungească o stradă din oraș pe lângă calea ferată în așa fel încât să deea orașului ”încă o arteră relativ importantă de transport”, a anunțat primarul Ioan Turc, joi, în ședința Consiliului Local răspunzând unei întrebări a consilierului USR Nicolae Pavelean care a vrut să știe ce soluții are municipalitatea pentru rezolvarea problemelor de trafic, din ce în ce mai aglomerat.
”Aș vrea să știu dacă avem o strategie pe termen lung pentru fluidizarea traficului. Dacă ne uităm la situația actuală, putem să previzionăm că lucrurile se vor înrăutăți în sensul că dispar multe parcări, numărul de mașini înmatriculate este într-o continuă creștere, la străzi și bulevarde noi nu știu dacă ne putem aștepta, iar centura Bistriței până o vom avea va dura mult timp. În sensul acesta, aș veni cu două mici propuneri pe termen scurt. Mă refer aici la Vinerea Verde care a fost implementată în mai multe municipii din țară cum e și Cluj-Napoca. S-au purtat discuții și s-a ajuns la o înțelegere cu compania de transport în comun pentru ca ziua de vineri să fie cu gratuitate pentru toată lumea pentru transportul în comun. Aș dori să inițiați o discuție cu compania Transmixt – discuție pentru care atât eu, cât și colegii din USR PLUS ne arătămn disponibilitatea de a participa – în care putem să prezentăm și avantajele pentru cetățeni și pentru Primărie și să implementăm și la Bistrița această idee în sensul ca vinerea transportul cu autobuzele să fie gratuit. O altă idee este legată de mutarea trecerilor de pietoni din zona sensurilor giratorii. Avem și un exemplu de bune practici în zona Coroana unde a fost mutată o trecere de pietoni și a fluidizat foarte bine zona respectivă, în sensul ca trecerea de pietoni să fie la o mai mare distanță de sensul giratoriu”, a spus Nicolae Pavelean.
Primarul Ioan Turc i-a răspuns că un nou studiu de circulație, cel vechi nemaifiind valabil, se va face pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).
”Ca și măsuri pe care municipalitatea poate să le gândească în mod nemijlocit sunt continuarea străzii Colibiței pe lângă linia ferată până în Lucian Blaga – o soluție pentru a da orașului încă o arteră relativ importantă de transport – și avem în vedere regândirea proiectului pentru legătura între strada Gării și strada Tărpiului”, a răspuns primarul.
În ce privește folosirea mijloacelor de transport în comun, Turc a spus că ”trebuie să devină atractivă pentru cetățeni ca variantă de mobilitate modernă, iar pe Linia Verde se va circula gratuit cu autobuzele”.
”Sigur municipalitatea va trebui să acopere costul de la bugetul local. Putem să ne gândim și la o variantă cu vinerea zi de transport public gratuită, dar în orașele în care acest lucru este reglementat, nu există variantă de transport public în comun cum va avea Bistrița după ce Linia Verde va fi dată în exploatare. Vom sta bine din acest punct de vedere. E o discuție pe care va trebui să o facem vizavi de buget pentru că și Vinerea Verde presupune tot o acoperire de la bugetul local. Noi putem discuta cu transportatorul, dar răspunsul lui favorabil – ușor de anticipat – va veni la pachet cu solicitarea de a acoperi costurile”, a anunțat primarul.
În ce privește amenajarea trecerilor pentru pietoni la o distanță mai mare de sensurile giratorii, primarul a spus că deja s-a făcut lucrul acesta pe Bulevardul Independenței.
”Aici trebuie să ținem cont și de fluxurile de pietoni. Am observat fiind mulți ani director la Registrul Comerțului care are sediul în zonă că oamenii continuă să treacă pe vechile zebre. De asemenea, la capătul pietonalului, acolo unde s-a eliminat trecerea pentru pietoni, fluxurile sunt la fel ca înainte, iar oamenii se expun la riscuri. Această analiză trebuie făcută pertinent și ar trebui să rezulte și dintr-un studiu de circulație”.
Pasaj subteran,pentru legatura intre strazile Gari si Tarpiului.
Traseu pe lângă calea ferată
https://www.facebook.com/unirea.bistrita/videos/3244647975762144
Pentru degocestionarea traficului auto din Bistrița doar trebuie unite și asfaltate străzile de pe ambele părți a căi ferate : Libertății-Armoniei- Costantin Brăiloiu-Nicolae Bretan/ de aici pe o parte a căi ferate– Sigmirului – Valeriu Braniște-Înpăratul Traian-Dumbravă-Rodnei-Arțarilor-Colibiței-strada nouă-Miron Cristea și în continuare / pe cealaltă parte de la Nicola Bretan- Industrilor- Romană-Eroilor-Poienii-Bradului-Gheorghe Bozga-strada nouă până pe Lucian Blaga- stradă fără nume pănă la Mareșal Leonida Pop-Platanilor-Valea Slătiniți și mai departe până în drumul European.
@gavrilă, Poți să aştepți tu mult şi bine pasajul subteran Gări-Tărpiului, dacă Bistrița a renuțat prosteşte la internodal înseamnă că nu are nevoie de trecere de cale ferată pe acolo. Cine să ne mai dea acum bani pentru un pasaj supteran care este mult mai scump şi mult mai complicat. Poți să aştepți pasajul subterenan mult şi bine!
Costurile trebuie sa fie justificate de nivelul de stringenta al nevoii, prin studii de trafic. Pe ideea asta, de ce nu ai alte 100 de strazi. Pentru ca resursele sunt limitate si trebuie canalizate acolo unde nevoia este acuta
Crearea unei artere de circulatie pe lângă calea ferată în Bistrița promisă de primarul Ioan Turc încă din campania electorală este o măsură utilă, necesară, dar nu si suficientă. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate urbană” care să traverseze orașul pe directia est-vest si să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Una din aceste rute ar putea fi coridorul situat pe malul stâng al râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să facă legătura intre Sărata si Unirea, despre care se discută de multă vreme. Este vorba de traseul DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173 C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – DC 8 – str. Valea Ghinzii – str. Lacului – str. Aerodromului – str. Secundară 3 Unirea – DN 17 (Unirea). Inafară de portiunea din DC 8G situată intre Parcul Industrial Bistrița Sud si str. Zăvoaie, cea mai mare parte a acestui traseu deja există. Ar mai fi nevoie doar de amenajarea străzii Codrișor intre Podul Budacului si Podul Jelnii pentru a exista continuitate din strada Zăvoaie până la iesirea din Unirea.
In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor. (vezi:https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-…).
@ Rareş, Există străzi care duc din Drumul Cetății pe Calea Moldovei doar trebuie asfaltate şi amenajată trecerea la nivel de Cale Ferată şi anume străzile Gheorghe Bozga şi Grigore Pletosu.