Actualitate

Calea ferată Bistrița – Bârgău, închisă până în 22 august. ”Stop” la treceri

Rombat

Biroul Județean de Poliție Transporturi informează că linia de cale ferată Bistrița Nord – Susenii Bârgăului este închisă între km 61+800 și km 68+300 (stația Livezile Bârgăului h.) până în 22 august, ora 21.00.

În ceea ce privește nefuncționarea instalațiilor luminoase de la trecerile la nivel cu calea ferată, acestea sunt oprite temporar, iar circulația utilajelor feroviare care fac lucrări în această perioadă se desfășoară conform prescripțiilor de siguranță aprobate.

La trecerile la nivel cu calea ferată de pe str. Cuza Vodă (km 61+200), str. Drumul Dumitrei Vechi (km 62+328), str. Lucian Blaga (km 63+406), DN 17 Livezile – zona Piața Auto (km 68+071) au fost montate indicatoare rutiere de ”Stop”, iar utilajele opresc și verifică vizibilitatea înainte de traversare.

Din 21 iulie se desfășoară lucrări de modernizare. Angajații CFR înlocuiesc vechile traverse din lemn cu altele din beton. Acest lucru va permite o mărire a vitezei de deplasare a trenului.

Calea ferată Bistrița Nord – Bistrița Bârgăului figurează pe locul doi în topul celor mai lente căi ferate din România, pe care trenul circulă cu o viteză medie între 18 și 23 km/h. Primarul Bistriței, Gabriel Lazany, a declarat, de curând, că trenurile spre Bistrița Bârgăului transportă doar 20-30 de călători, subvenția de stat fiind esențială pentru funcționare. În opinia lui, care ar vrea să amenajeze o șosea în locul căii ferate, dacă nu există rentabilitate, ar trebui să se renunțe la ea.

22 comentarii

  • Deci nu functioneaza corect din 21 iulie, dar s-au gandit sa anunte doar azi? Ce bine functioneaza treburile… Doar suntem in perioada concediilor, nu?
    Mi s-a parut mie zilele trecute ca pareau nefunctionale instalatiile luminoase.

    32
    6
    • Radule n ai înțeles .Stopul e pt. cei cu utilajele .Lor le ia permisul dacă nu opresc .😂😂

      2
      1
  • Lucru românesc! De atâtea câte am văzut în viața asta am ajuns să cred că noi, românii, nu avem gena disciplinei și a lucrului bine făcut. Mai era puțin și ne anunțau că lucrul ”a fost făcut” (”rău s-aude, rău a fi, bine-a fi și noi n-am ști!”!).
    Sunt firme luminoase intermitente – solare sau pe baterii, care puteau fi puse cu 2-3 săptămâni înainte, suspendat pe stâlpul barierei, cu anunțul corespunzător.
    Idem, anterior cu 100-200 m de trecerea de calea ferată.
    Asta ar însemna grija față de cetățean și că ești într-adevăr în slujba lui.
    Ne ferim și noi de tren firește , Doamne ferește!, dar ne omoară sistemul cu inducerile lui în eroare.

    15
    0
  • Asteptam alt primar cu cojones si viziune care sa facă un tren metropolitan de la Sărățel la Bistrita Bârgăului.
    Lazany e pornit sa “distrugă”
    Jos Stadionul din parc, Jos parcul din Eminescu, Jos pasajul pe sub calea ferata de la autogara , Jos proiectul de la Mecanica …
    Prima data mai construiți ceva si pe urma pornitiva pe distrus.

    23
    65
    • Am mai avut un primar habarnist care a vrut să bage troleibusuri în oraş noroc cu cetăţenii care sau opus.
      Autobuzele electrice sunt deajuns la Bistriţa şi acestea circulă goale cu toate linile dedicate lor care au masacrat circulaţia din oraş.
      Un tren metropolitat ne mai lipseşte ca altfel avem toate prostiile🤣😂🤣😂🤣

      https://timponline.ro/ca-sa-nu-transforme-bistrita-intr-un-cobai-la-nivel-national-primarul-ioan-turc-vrea-sa-cumpere-troleibuze/

      30
      1
    • Axa pe lângă calea ferată se poate realiza foarte uşor prin asfaltarea şi unirea străzilor de pe ambele părţi a căi ferate de la intrarea în Unirea până la halta din Sărata.

      23
    • Construiți o trecere pietonală la între policlinica Hardmed şi scoala de pe strada Florilor de lângă Lamă.
      Oameni au fost siliţi să improvizeze nişte trepte de lemn pentru a sări gardul.

      23
    • Dacă nu faceţi nimic poate că se va enerva vreun părinte şi într-o noapte o să taie cu flexul bucăţi din gard vizavi de Hardmed .

      10
    • Un primar din zona Dornei a reuşit să demoleze calea ferată ce trecea prin localitatea lui deci se poate , spor la treabă în realizarea bulevardului în locul căi ferate !

      17
  • La noi primarul cu viziune europena lipsa, vrea sa desfinte calea ferata pentru a face sosea.
    Primarul deja isi face calcule cate viniete albastre cu 600 de lei va vinde.
    Poluare,aglomeratie un moft atata timp cat ia bani pe viniete albastre si are de unde tranfera in contul echipei de handbal.
    Apropo de vinietele lui Lazani, e plin orasul de masini fara repectiva vinieta.
    Firmele prietene, nu au platit si nici nu au de gand sa platesca respectiva vinieta,iar teama de amenda nu exista.Tovarasi (ca tot ne-a parasit tovarasu’) au regim special, la fel ca in trecut.

    4
    53
  • Dupa parerea mea aceasta cale ferata ar trebui desfintata deoarece nu se justifica.Se spune ca are importanta strategica dar armata foloseste tot gara Bistrita pt imbarcarea echipamentelor pt ca la Bargau nu exista rampa.In ceea ce priveste rentabilitatea,o consider concurenta neloiala pt ca trenul primeste subventie si iese pe plus si fara calatori,ori in paralel pe aceeasi ruta circula autobuze fara subventie.

    57
    3
  • Rețeaua feroviară pe teritoriul județului Bistrița-Năsăud a început în secolul a doua jumătate a secolului al XIX-lea, prin realizarea legăturii Dej- Bistrița în anul 1884, urmată imediat, în 1886 de ramificația Sieu-Măgheruș – Luduș. Prelungirea Bistrița – Bistrița Bârgăului a fost construită la sfârșitul secolului XIX, în anul 1898. Toate celelalte trasee feroviare din județului Bistrița-Năsăud au fost construite în prima jumătate a secolului XX, începând cu anul 1907 când a fost finalizată linia Beclean – Rodna, despre care Nicolae Iorga vorbeste în cartea sa intitulata Neamul Românesc în Ardeal si Tara Ungurească la 1906: “Năsăud- în piață caut un han, acela de care se ține trăsură care m-a adus. Dar odăile sunt date la inginerii care fac studii pentru drumul de fier, care va înainta până aici de hatârul pădurilor ce vor fi tăiate în curând.” Reamintim că în anul 2017 s-a încercat reintroducerea transportului de călători cu “Săgeata Albastră” între Ilva Mică și Rodna, fără nici un rezultat.
    (Vezi: https://timponline.ro/calatoria-trenul-ruta-ilva-mica-rodna-veche-jumatate-pretul-fata-autobuze/)
    Revenind la calea ferată Bistrița – Bistrița Bârgăului, au existat și aici mai multe idei de revitalizare a transportului de călători , care însă nu s-au materializat până acum :
    (Vezi si: https://timponline.ro/ce-vor-bistritenii-metrou-de-suprafata-mai-multe-piste-de-biciclisti-si-chiar-un-tren-turistic/)

    1
    28
  • Dacă tot faceţi ” modernizarea ” asta cu traverse vechi puneţi măcar semafoatele la trecerea la nivel de cale ferată de pe strada Slavici.

    26
    1
  • Amenajaţi trecerea de cale ferată Bozga Pletosul să putem ajunge şi noi cei din Cartierul Mândrescu să ne facem cumpărăturile la centrele comerciale de pe Calea Moldovei.

    14
  • Dece nu se fac 2 benzi pentru masini de intrare in oras eu cred c-ar fi mai eficienta decat calea ferata cred ca suntem unul din județele tari care nu avem o centura ocolitoare rușine la toti miniștri senatori si deputați dați de Bistrița nu au fost in stare sa rezolve această problemă valoarea noastră drumuri comunale atât s-a putut !!!

    • Când veţi reuşiţi să faceţi trecerea de cale fetată Sergiu Celibidache ?

Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Armean Lucian Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.