Actualitate

Campanie de conştientizare civică ”Vrem autostradă urgent la Bistriţa!”

Prof. Florin I. Bojor: ”Este foarte probabil ca finanţarea din bani europeni a viitoarei variante Sud Bistriţa să întâmpine probleme reale de finalizare. Considerăm oportună o conştientizare civică asupra necesităţii construirii unei autostrăzi în extravilan, pe la nord de Bistriţa. Vrem să-i convingem pe politicieni că dorim autostrăzi reale, nu poteci, uliţe şi interese personale”.

Autostrada BistritaCampania civică: Vreau autostradă urgent la Bistriţa!

Începând de joi, 5 septembrie 2013, în Bistriţa are loc campania de conştientizare civică ”Vreau autostradă urgent la Bistriţa!”. Zilnic sunt împărţite la mai mult de 300 de locuinţe fluturaşi cu textul campaniei civice.

De ce campania civică ”Vreau autostradă urgent la Bistriţa”? Încăpăţânarea morbidă a politicienilor pentru un anumit traseu de variantă ocolitoare, nestudierea totală a posibilelor variante ocolitoare (conform răspunsului CNADNR), costul exacerbat (174 milioane euro), utilitatea extrem de redusă a proiectului (drum simplu cu o singură bandă pe sens), experienţele încetăţenite în România de furt a banilor europeni şi naţionali, etc., ne fac să credem, pe noi cetăţenii simpli, că este foarte probabil ca finanţarea din banii europeni a viitoarei centuri de ocolire Sud Bistriţa să întâmpine probleme reale de finalizare.

Autostrada Nord BistritaÎntrucât în România după orice năzbâtie făcută de către politicieni aceştia nu plătesc niciodată, iar datoriile europene şi internaţionale cad pe umerii simplilor cetăţeni şi indirect pe copiii noştri, considerăm oportună o conştientizare civică asupra necesităţii construirii unei autostrăzi în extravilan, pe la nord de Bistriţa.

Această autostradă trebuie să aibă un multiplu rol de variantă ocolitoare reală, centură şi început de tronson pentru viitoarea autostradă Cluj-Napoca – Suceava.

Vrem să-i convingem pe politicieni că dorim autostrăzi reale, nu poteci, uliţe şi interese personale! Binele comun înaintea intereselor de partid!

Prof. Florin I. Bojor

10 comentarii

  • Stimate domn Bojor, dupa lupta indarjita (aiurita) pe care o duci de o perioada, se impun cel putin doua intrebari:
    1. Are oare Biserica Sarata terenuri pe traseul viitoarei centuri ocolitoare Bistrita-sud ?
    2. Traseul viitoarei centuri, trece cumva ,,prin fundul gradinii” unei anumite proprietati din zona parc municipal – Codrisor?
    Altfel, mult succes in campania de latrat la luna, si variantele aiuritoare pe care le sustineti in mass-media, de o vreme.

  • Cea mai buna varianta este pe langa Monariu Jelna, lasati prostiile.

    Cum sa aduci autostrada in Bistrita, Bujor nu iest bine cu capul?

    • Domnule „locuitorul”, aveţi dreptate că varianta Monariu ar fi cea mai bună. Domnul Bojor nu face referire la drumul de centură din nordul municipiului, se referă la o propunere de variantă care este mult mai la nord de această zonă.

  • Stimate domn Bojor, mă bucur că nu vă lăsaţi intimidat şi continuaţi protestul. Îmi pare rău că sunt contemporană cu oameni pe care nu-i interesează decât bunăstarea lor, care nu înţeleg că într-o bună zi ei sau copii lor vor suporta consecinţele greşelilor de acum, prin aceste acţiuni de distrugere a calităţii mediului. Sunt printre cei care doresc să salveze pădurea Codrişor şi cred că suntem destui.

  • oare de ce cind cineva vrea sa faca ceva bun in Bistrita in tot deauna se gaseste cate unl care cauta piedici ,as fi deacord daca ar vorbi un om mai in virsta ,dar nu unul tinar ca si BOJOR ,tae alti sute de hectare de padure dar nu vede nimeni unde esti domnule BOJOR cind taie alti padurile ? cit va plateste PDL sa puneti piedica acestui proiect ca sigur de acea va implicati ,altfel trebuie sa fi nebun sa nu fi deacord sa se faca ceva bun si in BISTRITA .

    • Stimate domn Dan, sunteţi de apreciat că şi dumnevoastră doriţi o variantă ocolitoare. Şi eu consider că este foarte necesară, dar nu oricum, domnule Dan. Staţi liniştit că nu se pierd banii pentru variantă ocolitoare din cauza noastră, cei care dorim salvarea pădurii Codrişor. Dacă o să pierdem banii europeni pentru variantă, aceasta va fi din cauza proiectului care nu este legal şi care este atât de contestat, iar cei care dau banii de la UE nu au apartenenţă politică.

  • Ideea ca drumul de centura ocolitoarea a Bistritei sa fie proiectat si executat ca tronson dintr-o viitoare autostrada merita atentie. In felul acesata cu siguranta vor fi respectate criteriile de „drum de tranzit” situat inafara localitatilor. Pe de alta parte, o astfel de abordare a centurii ca tronson de autostrada, ar putea rezolva problema scoaterii traficului de tranzit din mai multe localitati din jurul orasului Bistrita. La fel s-a intamplat si cu tronsonul de autostrada A3 intre Gilau si Campia Turzii, despre care multi nestiutori spun ca nu duce nicaieri. In realitate, de la darea in folosinta a rezolvat problema traficului infernal din Cluj-Napoca, dar si pentru orasele Turda si Campia Turzii, care nu mai au nevoie de alta centura ocolitoare.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.