Lucrările de restaurare a Bisericii Evanghelice din Bistrița, cel mai important monument istoric al orașului, investiție cu bani europeni în valoare totală de 21.179.393,63 lei (circa 4,2 milioane euro), continuă și în 2023.
”Au fost mai multe termene convenite pentru finalizarea lucrărilor la Biserica Evanghelică, dar până în momentul de față niciunul dintre ele nu a fost respectat. Explicațiile sunt de natură tehnică. Ultimul era anterior datei de 6 decembrie, când ar fi urmat să aibă loc o liturghie de resfințire a Bisericii Evanghelice, care inițial, romano-catolică fiind, a avut hramul Sf. Nicolae. Sper ca lucrările să fie finalizate până cel mai târziu în luna martie, aceasta a fost discuția pe care am avut-o ultima dată cu executantul, în așa fel încât ceea ce nu s-a reușit în decembrie să se întâmple în luna mai, tot cu prilejul unei sărbători importante”, a declarat primarul Bistriței, Ioan Turc.
El a adăugat: ”Înțelegem că există un deficit de forță de muncă calificată, nu putem face abstracție de acest lucru, dar pe de altă parte observăm că pe anumite șantiere lucrările avansează bine sau foarte bine, iar pe alte șantiere, în același context economic până la urmă, lucrările avansează greu”.
Contractul pentru investiția ”Restaurarea Bisericii Evanghelice CA Bistrița în vederea introducerii sale în circuitul turistic internațional” a fost adjudecat în octombrie 2018 de asocierea dintre Iasicon SA Iași și M.I.S. Grup SRL. Obiective: lucrări de restaurare arhitectură și dotări aferente (semize, mobilier expunere și altele), lucrări de consolidare structuri istorice – rezistență, lucrări de restaurare componente artistice – metal, piatră, picturi murale, vitralii, lucrări de restaurare mobilier bisericesc, lucrări de restaurare orgă, lucrări de organizare de șantier, lucrări instalații.
Prin contract s-au efectuat următoarele tipuri de lucrări:
- consolidarea şi restaurarea interiorului bisericii: pereţii de anvelopă, bolta peste tribună, reabilitarea pardoselilor din nava, cor şi galerie, restaurarea vitraliilor şi tâmplării noi;
- restaurarea picturii murale şi componentelor artistice din piatră;
- instalaţii pentru detecţia, semnalizarea şi stingerea incendiilor, instalaţie de semnalizare efracţie, instalaţii electrice de iluminat şi prize, instalaţii electrice de forţă (încălzire şi orga), instalaţii de amplificare sunet şi iluminat scenă;
- restaurarea corpurilor de iluminat, a mobilierului bisericesc (altar, strane, bănci);
- amenajarea interioară pentru concerte de orgă şi alte manifestări culturale la parterul bisericii, şi expunere la nivelul galeriei;
- amenajarea unor platforme de vizitare şi iluminarea podului; şarpanta gotică peste nava şi cor este unicat, având ceea mai mare deschidere dintre şarpantele păstrate şi datate în Transilvania
- consolidarea şi restaurarea exteriorului bisericii: pereţii de anvelopă cu contraforturile la nava şi corul bisericii, incluzând frontonul vestic care a suferit degradări în incendiul din 2008, restaurarea celor două portice de intrare la nivel de pereţi portaluri, pardoseli, tâmplăria istorică de la portalurile de intrare, rezugrăvirea unitară a bisericii, inclusiv turnul;
- restaurarea picturii murale la bolţile porticurilor şi a cadranului solar de pe contrafortul sudic
- conservarea şi restaurarea componentelor artistice din piatră din exteriorul bisericii şi a turnului;
- conservarea şi restaurarea componentelor artistice din fier din exteriorul bisericii;
Scopul investiţiei este punerea în siguranţă a acestui monument de interes naţional, protejarea şi punerea în valoare a tuturor valenţelor artistice, în vederea reintegrării în viaţa culturală a comunităţii şi deschiderii obiectivului turismului cultural.
Asa o sa fie si cu celelalte contracte: Linia Verde si Axa Decebal. Tot un santier si mizerie. Avand asa multe lucrari, categoric ca firma MIS nu le poate gestiona. Si te tot prosteste (ne prosteste), cu tot felul de motive. Contractele era bine sa fie impartite intre mai multi constructori care trebuiau sa finalizeze cate un obiectiv. Asa, tot mutam oamenii si utilajele prin oras si nu o sa termine veci. Vezi Decebal care initial trebuia sa fie gata la 31 decembrie si o sa fie gata candva. Daca ai stiut ca nu ai forta de munca, nu trebuia sa contractezi. Iar tu Primar trebuia sa te asiguri tocmai de aceste lucruri. Am o presimtire ca strazile in lucru vor ramane de izbeliste. Ca sa nu vorbim ca probabil se vor pierde si finantarile, lucrarile nefiind executate la termen.
Aceasta lucrare va fi lasata mostenire la urmasii urmasilor lui ….misgrup!
Fiul unui avocat pensionar, proaspat avocat a primit firma de avocatura de la taiva su vine fericit si spune….tatatata, sunt fericit, am finalizat un proces de al tau avut de 15 ani….
La care tat su…ce ai facut ma copile?????????
Cu procesul ala tu ai facut liceul si facultatea…….
Când ar trebui sa fie finalizat și liceul Liviu Rebreanu?
La a doua reîncarnare a lui Liviu Rebreanu….:)
Pasajul Unirii București 1987: 900 m din care 700 m subteran, lucrări executate ăn 34 zile.
Redau mai jos un text de pe Wikipedia:
Pasajul Unirii din București este un pasaj rutier subteran cu o lungime de 900 de metri dintre care 600 de metri acoperiți[1] care permite trecerea autovehiculelor pe sub Piața Unirii, preluând cele 4 benzi centrale, câte două benzi de pe fiecare sens, ale Bulevardului I.C.Brătianu și iese dincolo de marginea de sud a pieței Unirii în cele patru benzi centrale ale bulevardului Dimitrie Cantemir.
La 6 iunie 1987, ziarele vremii anunțau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piața Unirii, la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcție. Dincolo de propaganda specifică perioadei, lucrarea a fost, într-adevăr, finalizată într-un timp-record, chiar dacă operațiunile pregătitoare construcției propriu-zise începuseră cu mai multe luni înainte[2], astfel că întreaga lucrare a durat 6 luni.[
Se poate dar trebuie date termene foarte scurte, cu penalități mari de întârziere și atunci vor participa la licitație doar cei care vor să facă în acel termen.
Vis-a-vis de Pasajul Unirii. Astazi citeam undeva, constructia lui a durat in realitate 7 luni. Oricum e o realizare. In 34 de zile nu se putea usca nici betonul turnat.