A fost aprobată varianta optimă de traseu pentru drumul expres Baia Mare – Dej – Beclean – Bistrița, care cuprinde și varianta ocolitoare a municipiului.
”S-a aprobat varianta traseului drumului expres Baia Mare – Dej – Bistrița, drum prin care transformăm în fapte centura municipiului Bistrița. Aceasta este prioritară, deoarece descongestionarea traficului rutier din Bistrița este vitală. În curând, încep investigațiile de teren (geologice) și documentele de avizare”, a menționat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.
Traseul aprobat (începând cu centura Bistriței, spre Dej): Livezile – Ghinda – Jelna – Buduș – Simionești – Monariu – Sărata – Sigmir – Blăjenii de Sus – Șintereag – Beclean – Braniștea – Uriu – Reteag – Ciceu Mihăiești – Cuzdrioara – Dej.
Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița este împărțit în Lotul 1 Baia Mare – Dej și Lotul 2 Dej – Bistrița. Valoarea contractului de servicii (studii) pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2 este de 8.376.369,89 lei fără TVA. În primăvara anului trecut s-a dat ordinul de începere a elaborării studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Dej – Beclean – Bistrița (Lotul 2 din Baia Mare – Bistrița), din care face parte centura ocolitoare a municipiului Bistrița.
În ceea ce privește Lotul 3 Bistrița – Vatra Dornei din Autostrada Nordului, s-au făcut investigațiile de teren pentru realizarea studiului de fezabilitate. Tronsonul Bistrița – Vatra Dornei va fi autostradă, care ar urma să fie realizată în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei.
Voi sunteți nebuni complet ???
Dacă ai circula prin Blăjeni ți -ai da seama că este cel mai bun traseu și scurt și cu diferente de nivel acceptabil și nu afectează nici cursul râului Șieu,nici cartiere de case
Chiar nebuni de legat!Avem numai gânditori cretini!
Când conduc bucătarii și ospătarii sa nu ne miram ca ne trezim cu friptura arsa.
Nu trece si prin varful Heniu sau nu v-ati gandit la vreun tunel sau doua pe sub Schiefer Berg si unul pe sub crama Jelna? De ce pe la Blajeni si Sigmir si apoi in jos pe la Jelna? Era prea ieftin sa-l faca pe ses si ieseau comisioanele prea mici? Iarasi vreo 5 ani in plus la constructie cu viaducte si tuneluri, plus o gramada de bani in plus din buzunarele prostilor… Nu va mai saturati de furat. Un traseu simplu fara multi bani l-au transformat intr-unul supercomplicat.Plin de ”specialisti” peste tot in Romania, de aia arata asa fata de alte tari. Minunat , deci mai amanam inca vreo 5 ani sa avem un drum express . Poate il poleiti si in aur. Mda am votat ce trebuie…Perfect
Cei care se opun au interesele lor
Transformăm in #FAPTE….noi ne bucurăm. Știm că nu sunt #VORBE GOALE. De acum mai urmează doar aprobări, studii de prefezabilitate și studiile de fezabilitate, contestații, mutat de broaște, schimbat rute pentru a evita habitatul unor viețuitoare, apoi alte contestații, apoi licitații pentru proiect. Alte studii de fezabilitate, alte licitații, contestații… soluționarea contestațiilor, contestarea deciziei de soluționare a contestațiilor, MIS Grup, proteste, alte licitații, recalcularea valorii proiectului, modificarea studiilor de fezabilitate, aprobarea de „cheltuieli neprevăzute”( preferatele noastre), multe știri cu #AUTISTRADA și/sau #DRUMEXPRES, condițiile meteo, întârzieri din cauza altera…. începerea lucrărilor și gata. Niște firme de partid vor face cârca mare de bani, multe scuze și explicații foarte frumos ambalate și gata. Unii fac bani mulți…. alții așteaptă încă 20 de ani să vadă drumul expres cu centura nouă care dacă se face…se strică in 6 luni de zile.
Nici măcar eu nu puteam să o spun mai bine! 🙂 Ai dreptate 100%, traseul propus e ciudat, greu realizabil, dar nu le-a păsat pentru că știu și ei foarte bine că nu se va face absolut nimic!
De ce trebuie autostrada spre Vatra Dornei? Si spre Dej-Cluj doar drum expres? Care-i logica?
Banuiesc ca autostrada aia nu se va face niciodata, asa ca poti sa scrii ce vrei, oricum documentatia va expira, banul sa iasa pe moment ca e mai scump sa faci studiu de fezabilitate pentru autostrada decat pentru drum expres.
Care este rolul porțiunii ; Sintereag- Blajenii de Sus – Sigmir – Sărată ?
Din Sintereag până în Sărată este și acum Drum Național, care ocolește Bistrița .
Nu ar fi mai bine ca ocolirea să înceapă la Sărățel/Crainimat (Sărata)- Jelna -Livezile?
Traseul trebuie sa fie Livezile-Ghinda-Jelna-Budacu de Jos-Monariu-Saratel !!!! De acum vreo 4 ani vi l-am spus si v-am lasat hartie cu harta la sediu de pe centru.
Povești de campanie electorală . Am mai auzit asta și acum 4 ani !
Este foarte ușor să te pronunți tu, având informații limitate.
Ce nu înțelegeți?
Unele informații nu sunt publice, au legătura cu Siguranța Națională!
Voi chiar aveți impresia ca traseul Drumului Expres l-au hotărât niște politruci? Traseul fie trebuie să treacă pe lângă anumite obiective secrete și strategice, fie pe unele trebuie să le ocolească. Simplu!
Așa că relax, nu au politrucii atâta putere.
Răducu știe cât trebuie să știe!
Sa inteleg ca tu esti de la divizia mistico-fantastica a MAE, si probabil se cutremurau tunelele dacice care duc catre Bucegi daca se facea traseul pe ses 🙂 🙂 🙂 Sau rachetele balistice din sat nu mai ajungeau pă Austria la produs. Singurul lucru ”strategic” probabil ca este ca primarele din ”Si eu sunt Magarus” s-a opus sa treaca drumul pe la el prin comuna si dl Prezident s-a conformat 🙂 Atata s-a putut, trecea pe una din proprietatile lui si alea sunt de siguranta nationala trai-v-ar famelia!!
O tampenie! Sa mergi de la Livezile la Sigmir prin Simionesti este o tampenie. Impunerea vointei pesedistilor cu terenuri in sesul Jelnei. In frunte cu presedintele judetenei de partid care are si el domeniu pe traseu. Burghezia socialismul de caviar isi ia partea acum ca s-a votat.
Aha. Tu crezi ca se face autostrada pentru aia care merg din Livezile la Sigmir? Sper ca esti ironic…
De ce e tâmpenie?
Dacă duci baloți de fân de la Livezile la sigmir ori invers!
Eviți orașu.
Oameni buni! Județul este manuri bune! In poze se vede ca experții din primăriile comunale au stabilit aceasta anomalie: Bistrita va avea drum expres pe circa 3/4 dintr-un inel (pe trasel benzinăria Rompetrol – Viisoara – Sarata – Monariu -Budacu de Jos – Jelna – Livezile). Primarii au hotărât în funcție de terenurile care le dețin, poate picura ceva și din exproprieri! Asa se întâmplă când lăcomia și prostia își dau mana în BN.
Exproprierile sunt publice și pentru știința celor care credeau ca se îmbogățesc e cam un leu mp în extravilan. Drumul expres trece pe lângă Domeniul Transilvania unde se aude ca ăla domnul C cu ochii albaștri și domnul M un pic mai verzi ar fi acționari și cu alții de culoare roșie. Tot ce e în zonă sunt terenuri luate de PSD în frunte cu Simionca și ca finalul drumului să fie apoteotic descărcarea se va face lângă firma Îndemânarea în Rusu Bârgăului. Toate comunele pe unde va trece sunt PSD ! Mai vreți explicații???
Nu stiu pe unde trece centura prin sud, este campie este foarte probabil sa fie mai ieftin decat prin dealurile din nordul Bistritei un traseu de ocolire a orasului… dar de a ocoli Sieu Magherus si Sieu Sfantu sau Sieu Odorheu si a-l urca pe dealurile Blajenilor este o super prostie. Teoretic Bistrita ar trebui sa aiba un inel cu centura si la nord si la sud, ca orice oras normal occidental Traseul ala nu respecta niciuna nici alta. S-au adunat 50 la o bere sa discute ce a emanat parohul judetean sambata seara la o betie… Dupa atata efort era nevoie si de o masa pentru un APLAUZ! Eu propun traseul Blajenii de Jos- Tarpiu-Caila-Sigmir-Slatinita-Budacu de Jos-Unirea-Ghinda-Rusu Bargaului in aceasta ordine. Este mult mai logic
E clar, promisiunile de 4 ani din campanie se duc pe 16 ani de aici incolo. Daca tot va plimbati cu autostrada de la Tiha la Lunca Ilvei puteati da o tura si prin Maieru cu ea, sa aiba si cotobreii autostrada.
20:de ani. Minim.
Domnilor consilieri… De ce nu votati un trasez fezabil cu cat mai putine expropieri… In Ghinda si in Sigmir ajungeti aproape de limita intravilanului unde sunt deja construite case… in loc sa ocupati o parte din pasunea municipala? Fara expropieri si traseu cat mai departe de oras si localitatile compenente?
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/233501
art. 4 și 5
tot īnaunte de alegeri ,🤣🤣
„Cotul” de la Sărata la Sigmir face toți banii …au mers într-adevăr pe ideea ocolitor :)))
Asa le place sa ne-o dea cu bolta.
De la vorbe la mai multe vorbe.
Sper sa aveti atata minte incat sa nu il bagati prin sate. Sa treaca pe langa ele ca sa poti merge constant macar cu 90 la ora. Altfel o sa fie ca mult-laudata centura a Becleanului – o ocolire care iti ia mai mult timp decat drumul initial.
Județul Bistrița-Năsăud are drumurile cele mai rele din regiune.
Felicitări președintelui CJ.
Drumul acesta nu e pt oamenii din Bistrita…nu e pt cei din Viisoara sa vina in Unirea,sau invers…autostrazile sunt pt cei care calatoresc distante lungi,tiruri..nu pt cei din Bistrita…asa ca relaxativa ca e bine…cei din Suceava,tiristii nu sunt nevoiti sa mai strabata orasul…
@CCC
Parţial.ai dreptate însă există o mică problemuță în ce spui: De la Rusu Bârgăului până la Sărata este OK nu travesează Bistrița însă de acolo în loc sã o ia cum este firesc spre Sărățel respectiv Şieu Măgeruş el va TRAVESA Bistrița peste Viişoara şi Sigmir.