Primăria Bistrița a scos la licitație lucrările de înlocuire a tipului de pavaj și a bordurilor prevăzute în proiectul inițial al ”Liniei Verzi” cu ”pavaj modern și pavaj din piatră naturală”, cât și lucrările de refacere trotuare pe care inițial nu se intervenea, constând în demolarea trotuarelor existente și înlocuirea acestora cu altele noi și de înlocuire a bordurilor.
Conform site-ului de licitații publice, companiile interesate de acest contract în valoare de peste 7 milioane de lei fără TVA pot depune oferte până în data de 20 aprilie.
Evaluarea se va face până în luna iulie, așa încât, mai devreme de vara acestui an nu se va lucra la trotuarele de pe traseul ”Liniei Verzi”.
”Lucrările care fac obiectul acestei achiziții constau în înlocuirea tipului de pavaj și a bordurilor prevăzute în proiectul inițial cu pavaj modern și pavaj din piatră naturală, cât și lucrări de refacere trotuare pe care inițial nu se intervenea, constând în demolarea trotuarelor existente și înlocuirea acestora cu altele noi, de asemenea și bordurile vor fi înlocuite cu unele noi”, se arată în cererea de ofertă.
Proiectul “Linia Verde” a fost întocmit în perioada vechii administrații PSD, iar primarul Ioan Turc a ajuns la concluzia că este ”neconform, adică nu răspunde exigențelor momentului și ale viitorului”.
”Acesta este motivul pentru care am dispus o revizuire a acestui proiect, care cuprinde, în linii mari, extinderea suprafețelor de trotuar pavate cu piatră naturală și aici mă refer la str. Bistricioarei, str. G-ral Grigore Bălan, până la str. Petre Ispirescu, prin fața Muzeului, pe celălat sens avem Sinagoga. Dacă ne raportăm la partea de jos a orașului, vom merge cu piatră naturală, pe Bd. Independenței, până înainte de Big, la str. Solomon Haliță. Vreau să fiu foarte bine înțeles: proiectul cuprinde pavare cu pavaj de hală! Nu pot fi de acord cu acest lucru. De asemenea, nu s-a dat niciun fel de soluție pentru îngroparea firelor care atârnă pe stâlpi, între stâlpi, peste drumuri, pe care și care vor fi introduse în subteran, mă refer la firele de telefonie, internet, televiziune”, a spus primarul într-o conferință de presă.
Aceste modificări ale proiectului sunt suportate din bugetul local.
”Este adevărat că această revizuire presupune și timp și costuri suplimentare, pe care le vom asuma din bugetul local, pentru că nu putem majora sumele pe care le obținem din bani europeni. Nu accept lucrări de mântuială! Avem, în momentul de față un disconfort prin trenarea lucrări, dar important pentru mine și pentru cetățeni este ca, la finalizare lor, să avem sentimentul că am făcut ceva cu adevărat important pentru oraș”, a mai spus Ioan Turc.
În luna martie a anului trecut s-a realizat și un sondaj de opinie, oamenii fiind întrebați, prin intermediul aplicației administrată de Primăria Bistrița, ce model de pavaj doresc.
Lucrările propuse prin ”Linia Verde”: remodelare a elementelor geometrice ale străzilor, realizarea de benzi dedicate/prioritare transportului public, realizarea pistelor pentru biciclişti, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe unele străzi, lucrări de iluminat public cu sistem de telegestiune, lucrări de infrastructură curenți slabi, lucrări de construire a unei autobaze care va cuprinde un depou pentru garare şi un dispecerat pentru managementul traficului, lucrări de construire staţii de autobuz: 42 de stații de autobuz curente şi 2 staţii de autobuz tip cap terminal.
”Linia Verde” va avea 44 de stații, 24.900 mp suprafață piste de cicliști, 4.553 mp suprafață piste de cicliști marcate, 39.515 mp suprafață trotuar, 18.101 mp suprafață carosabilă reabilitată.
Traseul “va fi”Liniei Verzi”: Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara și retur.
In primărie se mișca cu viteza melcului turnat
Sondajul pt pavaje a fost în Martie 2022, suntem in 2023 si s-ar putea ca doar la vara sa vedem pavajele vieții …
Incompetenți
Romanul este inzestrat cu prea multa rabdare.
Atenție la calitate
NO COMMENT!!!!! O să ne luptăm cu praful şi mizeria mulți ani de acum inainte! Aşa cum ne-au descris unii in analele istoriei, aşa suntem. Dezordine maximă pâną se face ceva si multă minciună pentru concetățeni. Eu mi-am notat când au inceput, să vedem cât durează🤔🤔🤔
Pe năsaudului la burlanele de apă nu sau dat legătura peste tot ,pe decebal la pista de biciclete sunt terminalr de bordură care poate accidenta copii sau chiar si adulții ,un punct de referință intratea de pe B-dul Decebal spre Str Ghiocelului
Oare se vor asfalta vreodata strazile de pamant din Bistrita?
Nu, pentru ca prin definitie ele sunt strazi de pamant si e f greu de schimbat destinatia! E mai eco!