Actualitate Economie

Câţi bani trebuie să aloce municipalitatea pentru închiderea depozitului de deşeuri din Zăvoaie

Pe platforma temporară din Zăvoaie sunt stocate 30.405 tone de deşeuri care trebuie transportate la depozitul de la Tărpiu. Obligaţia revine operatorului stabilit la nivelul judeţului, însă depozitarea acestei cantităţi de gunoi la centrul de management integrat al deşeurilor se poate face doar contra cost.

Pe platforma temporară de stocare a deşeurilor din Zăvoaie sunt stocate 30.405 tone, iar obligaţia transportării acestor gunoaie la depozitul de la Tărpiu, pe cheltuiala proprie, revine operatorului desemnat de CJ.

În primăvară s-a semnat ultimul contract din cadrul proiectului ”Sistem integrat de management al deşeurilor solide în judeţul Bistriţa-Năsăud”, cel pentru serviciul de salubrizare – precolectarea, colectarea şi transportul gunoiului, gestionarea staţiilor de transfer şi a centrelor de colectare din judeţ. Câştigătoare au fost firmele SC Vitalia Servicii pentru Mediu SA, SC Brantner Servicii Ecologice SA şi SC Floricon Salub SRL, în asociere.

ADI Deşeuri a transmis de curând Primăriei Bistriţa că tariful de depozitare pentru această cantitate de deşeuri va trebui suportat din bugetul local, preţul fiind de 42,82 de lei/tonă (fără TVA), adică peste 1,3 milioane lei.

În luna martie a.c., Consiliul Local a respins un proiect iniţiat de ecologişti prin care se propunea eliminarea depozitului temporar de deşeuri din Zăvoaie cu bani de la buget. Mai exact, alocarea sumei de 2 milioane lei din fondul de rezervă pentru plata taxei de depozitare în rampă a deşeurilor şi neutralizarea platformei temporare. Atunci, Direcţia Servicii Publice şi Direcţia Economică au emis aviz nefavorabil pentru proiect deoarece în buget nu au fost prevăzute sume care să aibă această destinaţie.

Consiliul Local Bistriţa a aprobat joi, într-o şedinţă extraordinară, proiectul de hotărâre privind reglementarea activităţii de măturat, spălat, stropirea şi întreţinerea căilor publice, a activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, precum şi a activităţii de colectare, transport şi neutralizare a deşeurilor animaliere provenite din gospodăriile populaţiei. ”Este o urgenţă pentru că timpul ne presează, suntem practic cu chibritul la degete, în criză de timp, şi ne putem trezi că rămânem cu oraşul necurăţat. Mai sunt de montat containere semiîngropate doar în Bistriţa, după care operatorul poate începe colectarea deşeurilor. Trebuie să facem licitaţia pentru aceste servicii, care oricum va dura câteva luni”, a explicat primarul Ovidiu Creţu.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.