Actualitate

Ce probleme au apărut în timpul lucrărilor la pasajul subteran de pe Bd. Decebal

Lucrările la pasajul pietonal subteran din zona Pieței Decebal, în cadrul proiectului cu bani europeni prin care se reeconfigurează axa de transport str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului, sunt în toi, dar au apărut o serie de probleme.

”Pe Axă, în momentul de față, avem probleme în ceea ce privește devierea rețelelor din zona viitorului pasaj subteran, mă refer la probleme care țin de documentația tehnică, dar vom găsi o soluție. Depunem eforturi pentru ca aceste segment de drum de pe Bd. Decebal să fie redeschis traficului auto până la data de 31 decembrie, adică tronsonul cuprins între str. Zimbrului și str. Crinilor”, a declarat primarul Ioan Turc într-o conferință de presă.

Din 16 august, traficul rutier a fost închis complet pe Bulevardul Decebal din Bistrița, pe tronsonul cuprins între intersecția cu str. Zimbrului și sensul giratoriu din intersecția B-dul Decebal – str. Crinilor – str. Andrei Mureșanu – str. Ioan Slavici, pentru realizarea pasajului pietonal subteran din zona Pieței Decebal, în cadrul lucrărilor de reconfigurare a axei de transport. Circulația auto va fi redeschisă în 31 decembrie a.c., până atunci urmând să fie finalizate lucrările la pasaj care impun închiderea zonei pentru traficul rutier.

Lucrările în proiectul cu bani europeni ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” constau în: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe B-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video. Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m. Constructor este M.I.S. Grup.

15 comentarii

    • Ca și la alte șantiere din Bistrița cetățeni vor afla cum va arată doar după ce pasajul va fi gata fiindcă schițele de proiectelor se vor reface și vor arată așa cum ia ieșit constructorului și nu cum trebuia să iasă așa cum erau înainte.

      36
      3
  • Ma oameni buni miscati-va ceva mai repede ca bietii valutisti sa chinuie in praf si noroi!
    Stimate autoritati, de ce nu faceti nimic pentru protejarea acestor bieti oameni ai muncii? Nu se poate doar politia sa ii protejeze, trebuie sa interveniti si sa va implicati si voi ce naiba! Propun aducerea unor containere de tip santier dotate cu surse de caldura si eventual pentru perioada verii cu aer conditionat, in care acestia sa stea pana la finalizarea lucrarilor si de asemenea mentionarea existentei lor in brosurile turistice ce se vor edita in viitor.

    46
    9
    • Ce fain e că te poți exprima în anonimat 😂😂😂p Bărbați adevărați sunt ăștia ca tine

      5
      15
    • De ce nu se gândește nimeni la construirea unui pasaj metalic aerian ,mult mai ieftin și mai simplu.Nu trebuie modificat nimic din ce există acum. Doar montat niște stâlpi metalici ,pentru montarea pasarelei.Nu trebuie săpată toată zona Decebal. În Cluj-Napoca era o asemenea pasarelă peste linia ferată lângă Gară.Nu știu dacă mai este.

      6
      4
  • Pasajul pietonal subteran prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului reprezintă o complicatie absolut inutilă de care orasul Bistrita nu avea nevoie. In plus este o investitie exorbitantă in cadtrul proiectului „Reconfigurarea axei de transport str. Gării- Bulevardul Decebal- str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului „. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor.
    De aceea, cea mai ratională solutie ar fi fost revizuirea proiectului astfel incât să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012.
    (vezi: https://timponline.ro/vezi-cum-va-arata-piata-decebal-dupa-modernizare/)

    38
    4
    • Sergiu sunt de aceeași opinie , mai puțin cu sensurile unice pe străzile mari care nu rezolvă cu nimic circulația fiindcă cantitatea de mașini este aceeași chiar se va mării destul de mult in viitor.Soluția este construirea de noi axe de mobilitate în centru Bistriței, ideea ta cu Rodnei-Artarilor -Colibiței este foarte bună mă și mir că nimeni din Primărie nu sa gândit la ea

      20
      3
  • Cred ca trebuie si semaforizata trecerea de pietoni de la WINMARK,dar sa fie facuta dupa statia de autobuz,ca sa lasi sensul girator functional.Acolo pietonii se arunca pe trecere fara un pic de logica(zic eu),iar supa orele de scoala este un dezastru total.

    13
    4
  • Dovada cea mai elocventă a completei inutilității a pasajului subteran de pe Decebal este faptul că de o lună de zile de când intersecția e transformată în pietonal și circulația suspendată pe Decebal, în oraș nu e o totală catastrofă rutieră. A fost mai rău când erau închise și Gr. Bălan și Șincai din pricina stupidității complete a administrației, acum se circulă. Chiar și în orele de vârf, nu e ca și cum ai circula într-un oraș mare.
    Deci, pretinsa fluidizare prin desființarea trecerilor de pietoni din intersecția de pe Decebal se vădește a fi un pretext fără nici un temei real. Dimpotrivă, la cum arată lucrurile acum, ar putea liniștită municipalitatea să lase intersecția cu pricina pietonilor și să vâre mașinile în subteran. Dacă tot au probleme cu utilitățile din subteran, să pună tunelul invers.

    13
    2
    • Ai dreptate. asta e din datorita faptului că părinții își lasă copiii sa meargă la școală și grădiniță pe bulevard, nu ii duc cu mașina până în sala de clasa, astfel blocând zimbrului și implicit sensul giratoriu de pe bulevard, oprind masinile in stradă.

      5
      2
  • Hopa! Parca era gata pana în 31 decembrie 2022! Acum se doar se deschide circulatia in 31 decembrie? Probabil ca primarul „a fost obligat sa își reconsidere din nou optiunile”!

    • Probabil a fost chemat la sediul firmei care face lucrarea si i s a spus sa isi bage mintile in cap.

      8
      1
  • destul de ciudat va fi acest pasaj pietonal,in primul rand pentru ca va fi plin de cacat cu miros de pisat,apoi va fi plin de boschetari,aurolaci,cersetori si alte categorii favorizate de autoritati,ca doar e un adapost anti ploaie,ninsoare etc. in viziunea lor,a a celor amintiti mai sus.apoi va fi vesnic semiaglomerat din cauza ca in acest pasaj care nu poate fi foarte generos ca spatiu,vor fi biciclisti,trotinari,mame cu carucioare,mosnegi cu bastoane,babe cu trolere,navetisti si alte categorii de cetateni grabiti sau nu.sincer duna bine dar nu cred ca va fi foarte eficient.

    8
    1
  • Ar fi frumos daca ar sparge asfaltul pentru a ingropa cablurile ce atarna pe stalpi, bineinteles imediat dupa terminarea pasajului, a tuturor lucrarilor si dupa asfaltarea in totalitate a Bld Decebal. 🙂

    7
    4
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.