Economie Recomandări

Ce șanse de finanțare are noul coridor de mobilitate de pe lângă râul Bistrița

”Linia Albastră”, un proiect de 41 de milioane de euro depus de Primăria Bistrița la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, nu va putea fi semnat mai devreme de luna octombrie întrucât bugetul alocat municipiului Bistrița pe componenta Mobilitate urbană a fost depășit.

Potrivit primarului ales Gabriel Lazany, pe componenta menționată, municipiul are alocați 23,6 milioane de euro și a depus două proiecte: Centrul istoric (16 milioane de euro, din care 14 elibigili și 2 neeligibili) și ”Linia Albastră” – etapa 1 – 41 de milioane de euro (28,8 milioane eligibili și 12 milioane neelibgibili).

”Linia Albastră a fost depus pe supracontractare, depășește în mare parte fondurile alocate municipiului Bistrița, fonduri care vor putea fi accesate doar dacă vor fi suplimentate de UE. Dacă nu se suplimentează fondurile, suma eligibilă este de numai 7 milioane de euro, diferența de până la 23,6 milioane de euro cât are alocați municipiul Bistrița. Etapa a doua a proiectului Linia Albastră, din punctul meu de vedere, în viitorul apropiat, are zero șanse de finanțare pentru că acestea sunt toate fondurile alocate pe următorii 7 ani, perioada exercițiului financiar”, a spus Gabriel Lazany într-o conferință de presă.

În urmă cu doi ani, Primăria Bistrița a cheltuit 2,38 milioane de lei pentru întocmirea documentațiilor tehnico-economice pentru realizarea ”Liniei Albastre”, un nou coridor de mobilitate urbană pe traseul DN 17 (Unirea) – str. Aerodromului – Wonderland – str. Lacului (Ștrand MHC) – str. Valea Ghinzii – str. Ghinzii (D8) – str. Viorelelor – str. Codrișor – Str. Mihai Viteazu (DJ 173C) – Str. Falezei – Str. Ion Pop Reteganu (DC8G), str. Tănase Tudoran (DC8G) – str. Zăvoaie de Jos (DC8G) – DJ 154 (localitatea Sărata) – DN 17 (localitatea Viișoara).

În cadrul investiției se propun următoarele:

  • Crearea unei linii de transport public cu bandă dedicată, care să unească zonele funcționale pe traseul coridorului de mobilitate: localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistrița Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, Complexul Wonderland și localitatea componentă Unirea având o lungime de aprox 18 km;
  • Realizarea unui parc&ride în zona Unirea-Wonderland;
  • Modernizarea a 2 punți pietonale peste Râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Ștefan cel Mare și Independenței Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate, precum și extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate, inclusiv crearea unei noi punți pietonale care sa unească Parcul Municipal de zona Codrișor;
  • Extinderea infrastructurii ciclistice pe întreg coridorul de mobilitate creat și racordarea acesteia la rețeaua realizată în exercițiul 2014-2020;
  • Modernizarea a 2 poduri peste Râul Bistrița (DJ154 Sărata și str. Asfințitului – str. Aerodrumului Unirea), pentru accesibilitatea benzii dedicate transportului public, infrastructurii pietonale și cicliste, precum și crearea unui nou pod în zona Zăvoaie pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la autobaza destinată autobuzelor electrice realizată prin POR 2014-2020 (Linia Verde);
  • Pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public, pe traseul realizat (vor fi montate stații de transport smart) – minim 20 de stații;
  • Asigurarea iluminatului public aferent infrastructurii pietonale și cicliste, circa 15 km.

25 comentarii

  • Alesul 8 voturi?!
    Dacă ar conștientiza non-autoritatea pe care o are, dreptul de-ași da cu presupusul în baza unor informații pe surse primite de la pupincuriștii PeSeDe din primărie, și-ar ține papagalul în cușcă până la momentul în care conform legislației are dreptul și autoritatea? de-a vorbi.
    Deocamdată face ce știe PeSeDe mai bine, vorbește să sune, să se bage în seamă, susținut de Aroganța-i Numele Meu.

    31
    41
  • La Bistrița sa răsturnat căruța cu proşti altfel azi aveam deja o centură bună şi nu mai era oraşul blocat.

    65
    1
    • Centru vechi sa transformat într-o bodegă numai crâşme şi bugetari care freacă menta mai găseşti acolo.

      43
      5
    • Unii nu si-ar mișcă cioantele….Dacă se poate intra cu mașina până lângă pat, așa ar face…Să fie cat mai multă poluare și apoi se plâng de diferite boli…

      16
      37
    • Eu nu mai merg de mult în Centru Vechi este plin de bugetari acolo de ți-se face greață.

      16
      3
    • De doi ani nu am mai fost în Centru Vechi. Este foarte dificil să găsesc un loc de parcare în Centru Vechi. Toate cumpărăturile le fac pe Calea Moldovei nu mai este nici-un magazin serios în Centru Vechi pentru care merită să mă duc până acolo doar Secon Hand – uri.
      Lucrez la o firmă importantă care bineînțeles că nu este în Centru Vechi. Copii sunt la facultăți în Cluj şi merg doar până la Autogară unde iau Autocarul spre Cluj. Plătesc intrarea şi merg la spectacole profesioniste în Soho. De băut beau numai ocazional atunci când am vreo nuntă sau alt eveniment care nici-una nu este în Centru Vechi ci la Pico Verde, Julia , Premier , Terra . Dacă vreau să mă răsfăț într-o srară ies cu soția într-un restaurant mare care să aibă bucătărie mare şi spați de deoozitate mari nu ca pe Centru Vechi chinețe cu igrasie unde rişti să te îmbolnăveşti până ajungi acasă. Aşa că dați-mi un motiv serios să mă întorc pe Centru Vechi şi o voi face ?

      33
      2
    • Te rog nu te întoarce în centrul vechi, ne e mai bine fără tine. Tocmai de inculți vrem să curățăm centrul. În schimb ar trebui să te întorci la școală! Sau măcar caută o bibliotecă și mai citește niște „almanahe”! Că de parcări și centuri te plângi tot timpul, dar de lipsa bibliotecilor, niciodată!

      3
      21
    • ares ai vrut să spui ceva sau grohăieşti sub influența aburi alcolului tăind frunză la câini pe vreo terasă ?

      16
  • Asfaltați strada Codrişor pentru două benzi auto cu fonduri din bugetul local nu este deloc greu fiindcă stația de asfalt este doar la o aruncătură de băț în luna Octobrie poate să fie deja gata şi în Noiembrie să fie marcată. Asta dacă ați fi capabil.

    64
    4
    • Pentru a facilita acesul tuturor cetățenilor oraşului este necesar construirea podului Stadionului. Un pod cu 2 benzi pentru autovehicule şi 2 benzi pentru biciclete între strada Vasile Conta şi strada Codrişor.

      48
      1
    • In configuratia actuala degeaba o asfaltezi, intre Hotel Codrisor podul Budacului se gatuieste traficul, imposibil de circulat pe acolo, si acum e suprasolicitata zona cu cele 50 de masini care merg la strand.

      12
      36
    • @Bețivan Ratat

      Atunci,Cum ar trebui sa arate pietonalul L.Rebreanu, centru vechi, că sa fie un SUCCES??!

      Definește succesul!

      3
      12
  • ,,Coridoare de transport public” , linii dedicate transportului de persoane” pentru cine? Liniile dedicate transportului public ,piste pentru biciclete e ok , am gătat bănetu acuma vedem pe unde mai putem parca

    5
    28
  • Podul rutier V Conta _Codrisor ar fi fost o investiție bună asa cum era propunerea prin puz Codrisor dar urbanistii au eliberat acte pentru un bloc pe traseul accesului și chiar pe spațiu verde..
    Despre ce vorbim, dl Lazani dacă este cu sânge în vene, sa ia la control toate manevrele urbanistice încă de pe vremea Crețu lui atunci poate dăinui mult în primărie în caz contrar după 4 ani zboară.
    Și din surse este chiar un proces pe rol în care solicitanții au dat-o în judecata pe D na Gaftone ca nu semnează autorizația deja semnata de specialiștii urbanistici.
    Vai și amar de el oraș.
    Dacă dl Lazani nu este atent moare pe mana nemernicilor.

    12
    19
  • Și de aeroport nu mai zici nimic? De stadionul de rugby? De pasajul penibil Tărpiului? De non-centura Becleanului, care s-a surpat? @cetățene, acest individ are câteva idei fixe pe care le reia iar și iar, nu ai ce să-i faci. E ușor de recunoscut pentru că e semi-analfabet, vezi și postul la care ai răspuns este scris cu greșeli de clasa a II-a. Atât poate.

    7
    38
  • utilizarea urbana a raului Bistrita este o oportunitate pentru oras, alte urbe sapa canale sa fie traversate de cursuri de apa, noi ne uitam la ea

    13
    17
  • Cea mai bună variantă a unei centuri (după părerea mea) ar fi de-a lungul căii ferate de la Drumul Cetății până la intrarea în Livezile la piața de mașini…
    Ar fi o opțiune excelentă (după părerea mea). Cu două sensuri giratorii .Rog cunoscătorii să acceseze Google Maps..

    3
    5
  • O dublare a legăturii între Livezile ( de la Piața Auto )și Bistrița (la strada Lucian Blaga ). alături cu linia ferată ar fi perfect realizabilă.

    6
    1
  • Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței.
    Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de pământ de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu bicicletele și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
    https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ

    12
    1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.