Actualitate

Ce spune Poliția despre circulația trotinetelor pe pistele de biciclete

Rombat

Pe pistele de biciclete, dar nu numai, circulă și la Bistrița persoane pe trotinete electrice, adesea cu viteză mare. Riscul de accidente este mare din moment ce, în oraș, multe dintre piste se suprapun cu trotuarele.

În aceste condiții, l-am întrebat pe comisarul șef Claudiu Jurcan, adjunctul șefului IPJ Bistrița-Năsăud, dacă Poliția intervine să corecteze comportamentele acestor participanți la trafic.

”Sunt destul de multe evenimente rutiere în care sunt implicați trotinetiști, bicicliști, mopediști, iar colegii mei de la Poliția Rutieră îi au în atenție pe acești participanți la trafic. Periodic, colegii noștri verifică situațiile în care nu sunt respectate regulile de circulație. Dacă se constată astfel de situații, se iau măsuri. Referitor la regimul de viteză al acestora, nu pot fi depistate cu aparatele radar întrucât se circulă pe pistele de biciclete omologate. Încercăm să conștientizăm populația, sunt campanii de conștientizare, sunt aceste patrule școlare pe care le implicăm în activitățile noastre, avem laboratoarele de poliție rutieră în care le explicăm riscurile la care se expun, le spunem să fie dotați cu cască, cu tot ce trebuie, le vorbim despre semnalizare și veste reflectorizante. Este o preocupare constantă”, a spus comisarul șef în ședința Colegiului Prefectural.

Limite legale de viteză pentru trotinetele electrice în România:

  • Viteza maximă admisă: 25 km/h (dacă depășește, trotineta nu mai e încadrată ca vehicul ușor și nu are voie pe drumurile publice).
  • Pe trotuar: NU este permisă circulația (se merge doar pe piste de biciclete sau, dacă lipsesc, pe carosabil – pe banda din dreapta).
  • Pe pistele de biciclete sau pe carosabil: trotinetele trebuie să respecte regulile bicicletelor și să nu depășească viteza maximă admisă.
  • Vârsta minimă: 14 ani pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice.
  • Echipament obligatoriu: cască de protecție pentru cei sub 16 ani, sistem de frânare, claxon/sonerie, lumini și elemente reflectorizante.

Dacă o trotinetă este modificată să depășească 25 km/h, din punct de vedere legal ea nu mai e trotinetă electrică, ci intră în altă categorie de vehicule și nu are voie pe drumurile publice.

Foto cu caracter ilustrativ

12 comentarii

  • Dar sunt curios ce spune politia despre mersul bicicletelor pe pistele de biciclete care sunt facute pe fostele trotuare pentru pietoni? Pana nu demult in Bistrita existau trotuare pentru pietoni acuma exista zone cum ar fi B-dul Odobescu, str. Crinilor, str. Ioan Slavici etc, unde in locul trotuarelor s-au facut piste pentru biciclete. Sie eu am bicicleta si ma plimb cu ea, dar ce au facut nesimtiti astia la Bistrita intrece orice imaginatie. In orice tara civilizata pietonii au prioritate in circulatie, ulterior bicicletele si dupa aia masinile. In Bistrita nu, pietonii sunt pe locul 2 sau trei. Deci daca vrei sa te plimbi prin oras este obligatoriu sa ai fie bicicleta, fie masina, pe jos nu prea ai sanse, in anumite zone. Binenteles ca politia rutiera nu a avut nimic de obiectat cand s-au contruit pistele pentru bicilete peste trotuare pietonale, pentru ca nepsare, slugarnicie etc…Pana acuma daca te lovea un bicilist pe trotuar era vina biciclistului, acuma daca tu circuli pe asa zisele piste de biciclisti care sunt defapt trotuare si te loveste un biciclist este vina ta ca pieton ca ai iesit din casa fara bicicleta. Niste autoritati normale la cap proiectau pistele pentru bicilete astfel incat sa descurajeze usor circulatia masinilor in sensul ca taiu din benzile de circulatie ale masinilor si faeau piste pentru bicilete daca tot vroiau sa faca piste, dar au preferat sa taie din accesul pietonilor ca sa faca piste pentru bicilete. Voi sunteti normali la cap SI POLITIA RUTIERA DOARME, CUM NAIBA ATI AVIZAT ASA CEVA?

    86
    11
    • La fel au avizat și în cazul benzilor pentru autobuz. Probabil că acum realizează ce prostie au făcut, de aceea nu dau amenzi.

      42
      7
    • Pe porțiunile mixte (trotuar + pista), PIETONII au prioritate. Bicicliștii nu au voie nici măcar să-i claxoneze.

      4
      6
    • Teoretic asa este pe portiunile mixte trotuar+piste pietonii au prioritate numai ca in realitate nu se intampla deloc asa. Din cauza vitezei cu care circula unii biciclisti pe pistele facute pe trotuar riscul ca pietonii sa fie accidentati este foarte mare, plus ca am patit eu in fata la Domus, m-a claxonat un bicilist pentru ca mergeam pe pista, aolo fiind inca o portiune unde trotuarul nu mai exista. Acuma ce sa-i spun biciclistului ca am prioritate, avea si el partea lui de dreptate pe jos era desenat indicator de biciclete. M-am dat la o parte si l-am lasat sa treaca. Vina nu este a pieotonilor sau a biciclistilor, vina este a autoritatilor incompetente care au avizat asa ceva!

  • Interziceți trotinetele până nu-i prea tarziu! E dezastru cu ele, părinții acestor copii, care le permit sau le cumpără astfel de vehicule sunt inconștienți. Se circula cu trotinetele cu o viteză foarte mare, complet haotic, sunt cele mai mari surse de accidente deja. Nici măcar pentru mișcare și sport nu sunt utile, ne învață copiii sedentari si lenesi.

    58
    8
  • Oare cand o sa intervina politia pentru a verifica varsta celor care circula pe trotineta? Personal cunosc o gramada de copii sub 14 ani care circula pe trotineta, si cu viteza mare si cate 2. Nu mai spun cati sunt in oras, in aceasi situatie. Ca sa nu mai spun ca daca nu esti atent dau peste tine. Si culmea, tot ei sunt nervosi. Va rog sa luati masuri, amendati cativa, si va garantez ca nu o sa mai circule cei sub 14 ani. Dar, oare pana cand o sa mai dureze aceasta situatie. Ati aruncat orasul in aer cu pistele de biciclete, cand se circula tot pe trotuar. Nu te fereste nimeni, tu trebuie sa fi atent. In concluzie, domnule primar luati atitudine si schimbati ceva, ca ne mor copii nevinovati (doar pentru motivul ca “si copilul meu sa aiba, ca eu n-am avut cand am fost ca el”). Si mai exista problema semafoarelor amplasate in zona sensurilor giratorii. In toata lumea aceste sensuri giratorii se amplaseaza pentru fluidizarea traficului, pe cand aceste semafoare, mai rau, le ingreuneaza.

    34
    4
  • Cate accidente au fost provocate de trotinete sau in cate au fost implicate trotinete ? Nu imi aduc aminte sa fi citit stiri despre asa ceva in Bistrita recent. Accidente cu masini se intampla cateva zilnic, adevaratul pericol este de la masini nu de la trotinete , asa e romanul sceptic , impotriva oricarei inovatii , la fel zic si despre masinile electrice, despre constructia unui bloc mai inalt etc. ar prefera sa nu se schimbe nimic , sa se circule cu caruta ca in evul mediu

    6
    36
  • AM si eu niste intrebari pt. d-l comisar : care e periodicitatea controalelor, zilnic ,saptamanal ,decadal sau cand ii vine agrntului ? cand fac aceste verificari nu au voie sa vada si starea lor tehnicasi chiar autoturismelor si motocicletelor ?.Ma gandesc ca ar trebui (asta daca ii deranjeaza vacarmul facut de esapamentele defecte sau mai ales modificate !!-

    12
    2
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui PAVEL Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.