Actualitate

”Cel mai tare drum” din Bistrița-Năsăud, inaugurat. Investiție de 16,3 milioane euro

(FOTO) Lucrările de modernizare a DJ 172, pe tronsonul DN 17 – Cociu – Mocod – Zagra (24 km), realizate cu bani europeni prin Programul Operațional Regional în cadrul unui proiect derulat de Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, au fost recepționate în prezența conducerii CJ, a constructorului și a directorului ADR Nord-Vest, Marcel Boloș.

Lucrările, care au o garanție de 6 ani, au cuprins frezarea îmbrăcăminții asfaltice, mixtură asfaltică, amenajare drumuri laterale existente (2,1 km), amenajare drumuri laterale noi (4,3 km), 25 de podețe laterale, 29 de podețe tubulare transversale, 1 podeț prefabricat, lucrări de consolidare, zid de sprijin din beton, șanțuri, rigole, semnalizare rutieră (parapet de siguranță pe 3 km, indicatoare rutiere, borne, stâlpișori de ghidare, marcaje).

Valoarea investiției s-a ridicat la 80,6 milioane lei (16,3 milioane euro), constructori fiind Frasinul și Hydrostroy din Varna (Bulgaria), iar proiectant Someș Top Grup.

”Este un drum județean foarte important, intens circulat, care străbate teritoriul a trei unități administrativ-teritoriale. Sunt lucrări de foarte bună calitate. Sunt 24 de km care schimbă radical fața localităților pe unde trece, este un exemplu de bună practică prin calitatea lucrărilor, dar și prin faptul că pe 1,8 km s-a turnat un strat de uzură din mixtură asfaltică inovativă. O premieră în România, având o durată de viață cu 50% mai mare, în comparație cu unul convențional, costuri de întreținere cu 30% mai mici, rezistență la trafic greu, caracteristici îmbunătățite atât la temperaturi scăzute cât și la temperaturi ridicate, distanța de frânare mai scurtă cu 5-10%”, a spus președintele CJ Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

”O întreagă echipă a lucrat la acest drum și le mulțumesc tuturor. Marele avantaj a fost că am avut proiectare cu execuție și suntem bucuroși că am putut realiza aceste lucrări. Cred că este cel mai tare drum din Bistrița-Năsăud din punctul de vedere al infrastructurii. Sunt câteva balastiere, trei stații de sfalt și se vor transporta cantități enorme de agregate și materiale pe acest drum foarte circulat și din acest motiv am încercat să îl aducem la o capacitate portantă foarte mare pentru a nu avea probleme și drumul să fie foarte bun. Produsele bituminoase folosite sunt de cel mai înalt standard”, a afirmat directorul general al grupului de firme Frasinul, Traian Larionesi.

”Acești 24 km se adaugă la rețeaua de drumuri modernizate sau în curs de modernizare. Din cei 700 km de drum pe care îi are județul Bistrița-Năsăud, 650 km sunt finalizați sau în curs de modernizare, ceea ce înseamnă 90% din rețeaua de drumuri. Este un lucru extraordinar, Bistrița-Năsăud fiind unul dintre județele care se apropie de ce își dorește toată lumea”, a menționat directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloș.

Anul acesta, CJ va mai recepționa lucrările de modernizare pe DJ 172 D Ilva Mică – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei (18,8 km) și Colibița – Mița (6,5 km), investiții tot cu fonduri europene.

(Actualizare) A doua zi, prezent la o altă recepție de drum, Radu Moldovan a declarat: ”Am văzut un comentariu (n.r. – în Timp Online) al unei persoane pricepute, așa cum este poporul român, care mă lăuda, cu ghilimelele de rigoare, că am reușit performanța să scad garanțiile care în mod normal erau de 10-12 ani la 72 de luni. Când am venit eu la CJ, garanția la lucrările de infrastructură era ca la frigider și la televizor, 2 ani, pentru corecta informare a cetățenilor. E extrem de interesant poporul român, dacă și la recepția unui drum care arată foarte bine se găsesc unii care au de comentat ceva, înseamnă că lucrurile se duc într-o direcție foarte bună, tot cu ghilimelele de rigoare”.

(Foto: CJ BN)

Etichete

13 comentarii

    • Încă o data vrem sa ti mulțumim domnule Balan ca l-ați băgat pe Ciobanica in conducerea orașului , nu ati făcut prea multe in cariera Dvs politica dar pe final de cariera ati dat lovitura într-un mod cât se poate de negativ pentru comunitatea noastră !!!

  • Foarte bună calitate! Am văzut pe Colibita, pe Stramba. Foarte bine, de acum o să înceapă peticirea acestor drumuri. In rest toate bune și să fim sănătoși.

  • Hai să ne lăudăm…..24 kilometri
    Din 1990 până acum, așa trebuia să arate toată România, cu drumuri ca în poze.
    Foarte bine că s-a făcut. Dar lăudați-vă cu kilometri mai mulți!
    De putut se poate, păcat că nu se vrea.

  • Frumoasa lucrare, sunt curios daca lavabila 🙂 folosita la aplicarea marcajelor rezista la prima ploaie sau pana la Sarbatorile de Iarna .Nu cred ca au auzit ei de vopsea refelectorizanta. Un mare plus daca au folosit vopseaua adecvata, daca nu un mare minus, pacat de investie.

  • Trebuie sa recunoastem,ca ne place sau nu,rolul important pe care il are presedintele CJ,Radu Moldovan ,in viata sociala a judetului nostru.S-au facut drumuri asfaltate chiar si in locurile unde nu se visa la asa ceva.Dle presedinte e departe vremea festivitatlor …cand ne gandim la lucrurile esentiale pt accesul la civilizatie:apa si gaz,dipensare si scoli aduse la nivelul celor din tarile la care vrem sa ne comparam .Cand vor fi implinite aceste deziderate,veti merita o statuie! Sa speram ca o veti merita.Curaj!

  • Poi și cum rămâne cu podetele La Nimigea unde leau făcut pe alocuri de nu poți întra cu mașina în curte, poi ce proiectant o fost ala, o fost beat,

  • La Bistrița…municipiul județului… pe când dispar peticele și gropile din zona Lama, Han, prezente acolo de peste 20 de ani?!? Bine că investiți în toate văgăunile, de acolo ies bani europeni mulți, nu? De acolo se umplu buzunarele! În oraș nu este interes decât la peticeala, aici tre’ să dați din banii orașului, nu mai aruncă UE după voi cu mila…Și banii orașului nu va ajung că trebuie să faceți pârtii, bideuri și alte proiecte”importante”. Spor la investiții!!!

  • Domnule IOAN RUS . Cu tot respectul pt. dvs si bistriteni va spun ca omul mai si greseste in mica cariera politica pe care am detinut=o cativa ani.
    In politica au gresit mai toti politicienii mult mai experimentati decat mine.
    Vedeti ce zile traim de doua luni o poveste cu tradari Iohannis, Orban, Catu etc.
    Si eu am incercat sa promovez un lup tanar inalt ca bradul insa fara caracter.
    Recunosc am tras cartea proasta si imi asum gresala.
    Insa trebuie sa stiti ca omul a fost audiat de 16 colegi la sediul VERZILOR si nu am facut nimic de capul meu.
    Nu am de dat socoteala nimanui , a fost alegerea biroului politic al VERZILOR din BN. Nu pot da socoteala si sa bag mana in foc fata de caracterul ascuns al individului pomenit de d-vs. Tradarea in politica romaneasca tine loc de BUNA ZIUA .
    Totusi urmariti presa locala care o sa va informeze atunci cand va fi clara o situatie foarte speciala a Partidului VERDE.

  • Radu Moldovan: ”Am văzut un comentariu al unei persoane pricepute, așa cum este poporul român, care mă lăuda, cu ghilimelele de rigoare, că am reușit performanța să scad garanțiile care în mod normal erau de 10-12 ani la 72 de luni. Când am venit eu la CJ, garanția la lucrările de infrastructură era ca la frigider și la televizor, 2 ani, pentru corecta informare a cetățenilor. E extrem de interesant poporul român, dacă și la recepția unui drum care arată foarte bine se găsesc unii care au de comentat ceva, înseamnă că lucrurile se duc într-o direcție foarte bună, tot cu ghilimelele de rigoare”.

  • Este bine când se mișcă ceva
    Sub dragnea timp de 4 ani s-au mișcat doar grațierile, angajările in administrație si hotie masiva
    Ca și Boc care a construit drumuri și autostrăzi, inclusiv A2, la fel și fosta coaliție, când au început construirea de drumuri, autostrăzi, gaze etc au fost scoși de la guvernare si cu ajutor din interior pentru ca au și ei destule lepre
    Acum este iar psd la butoane și nu cred ca vor face altceva decât ceea ce au făcut in ultimii 30 de ani, adică PRĂPĂD

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.