Actualitate

Centura va deveni ”un bulevard important”. Vești despre pasaje și lărgirea DN 17

Rombat

În ședința ordinară a Consiliului Local Bistrița de luna aceasta, municipalitatea va declara de utilitate publică locală reabilitarea, modernizarea și extinderea vechii centuri ocolitoare a orașului.

”Vom face centura veche privind către viitor chiar dacă vom avea o centură nouă, la modul în care se dezvoltă orașul ea va deveni un bulevard important, care va ajuta la fluidizarea traficului. Studiile sunt în lucru, vom avea o centură veche pe traseul Lucian Blaga – Simion Mândrescu – Calea Dejului – Calea Clujului cu patru benzi, cu trotuare și pistă de biciclete. Este un proiect pe care îl va face Primăria Bistrița, un proiect independent care nu depinde de Ministerul Transporturilor, CNAIR sau alte entități centrale care să ne întârzie. Dacă va fi nevoie, vor fi făcute exproprieri pe centură. Vom avea un coridor de expropriere, pentru proprietari va fi un mic disconfort dar pentru zeci de mii de bistrițeni va fi un avantaj”, a declarat primarul Gabriel Lazany.

El crede că în doi ani, maximum trei, modernizarea centurii va fi dusă la bun sfârșit. ”Centura este proprietatea CNAIR, dar în administrarea municipiului Bistrița. În primăvară vom avea o valoare a acestui proiect, în urma studiilor. Va fi în felul următor. Dacă pornim de pe Calea Moldovei, drumul va avea trei benzi, o bandă reversibilă, direcția înainte va merge prin pasaj, direcția la dreapta va continua pe o singură bandă până la sensul giratoriu de la Giulia, unde va intra pe două benzi. Cei care vin de pe centură vin pe două benzi și vor continua pe două benzi pe Lucian Blaga, care se bifurcă, una o ia la dreapta către oraș, unde va face sens giratoriu de peste pasaj, iar la stânga pe Calea Moldovei”.

Cele patru pasaje rutiere subterane denivelate pe care municipalitatea vrea să le construiască pe DN 17 la intrările și ieșirile din oraș sunt în procedura de achiziție publică. Inițial prinse în PNRR, acestea vor avea o altă sursă de finanțare: Programul Național de Transport. În acest sens, la anul municipalitatea va semna un act adițional cu CNAIR pentru realizarea celor patru pasaje: DN 17 – intersecție cu varianta de ocolire actuală (zona Petrom Viișoara) – sens giratoriu suprateran (valoare: 86.511.046 lei) / DN 17 – intersecție cu acces zona Altex – semaforizare (valoare: 57.254.252 lei) / DN 17 – intersecție cu acces Kaufland și Cibela – semaforizare (valoare: 58.485.856 lei) / DN 17 – intersecție cu DN 17C (strada Lucian Blaga) – sens giratoriu suprateran (valoare: 57.001.983 lei).

Extinderea DN 17 la trei benzi, dintre care una reversibilă, pe tronsoanele Strada Lucian Blaga – Stația Lukoil Unirea și Pasarelă – Gomar Lux este în faza licitației pentru studiile de fezabilitate și proiectare. În jurul datei de 1 decembrie se va finaliza procedura de achiziție, iar la anul vor și începe lucrările, a spus primarul.

64 comentarii

  • Toti primarii au facut centura, dupa cum se vede si actualul primar vrea sa o faca….chiar mai mult , sa o modernizeze!!!

    46
    63
    • Nu vrem lărgirea imposibilă a străzilor Drumul Cetăţii, Simion Mândrescu şi Calea Clujului.

      142
      18
    • Mintea ăstuia funcționează ca și a gurului vorbește despre orice, oricând, oricât fără a avea nici măcar “abecedarul” acelui domeniu!
      Face benzi fără număr, benzi reversibile, giratorii călare pe tunele toate în zone care se “descarcă” într-o bandă uneori în interiorul orașului (vezi Lucian Blaga) sau ieșirile spre Livezile, respectiv Crainimăt. Toate ăstea combinate cu o mulțime de drumuri care sunt conectate la centură, Calea Moldovei – ieșire Livezile sau Libertății – ieșire Crainimăt nu sunt altceva decât consum de bani fără rost.
      Tov. Lazany te rog întrebă-l pe ChatGPT, Gemini sau Copilot despre această problemă și-ți va arăta ca unui copil de grădiniță că tot ce faci nu va rezolva nici măcar 5% din blocajele de acum cu niște costuri exorbitate la construire, dar și cu costuri enorme de întreținere în viitor. Tov. Lazany cu ce bani va întreține orașul Bistrița toate aceste bazaconii când nu sunt bani nici să-i “ușurați” drumul spre casă “baronului” – str. Lucian Blaga este dovada “vie” cât de praf suntem la construcții/reparații. Să nu fi în stare să faci un canal ieftin care să preia apa de ploaie (aproape toată rămâne pe drum – de aici și fenomenele de “vălurire”), apoi trecerea la nivel a costat cât două blocuri, a fost reparată de zeci de ori în 3 ani și tot praf este. Are rost să vorbim de “plombele” puse în ultimele zile care sunt mai rele decât denivelările anterioare?

      62
      4
  • Eu ii sugerez primarului sa renunte la aberatii…asa “friendly”…Cred ca nu realizeaza ce inseamna sa inceapa lucrarile la cele 4 pasaje…orasul asta va fi cu adevarat paralizat, daca acum este semi-paralizat…

    91
    6
    • Cel mai misto e dimineata în giratoriul de la Apollo … vine un pieton si apasa butonul ca sa treaca, si instant se face rosu la toate semafoarele.
      Si nu conteaza ca e doar UN (1!) PIETON, stam toti blocati în trafic înca o jumatate de minut de parca nu oricum am sta – ca si asa se circula bara la bara….
      Dar e bine ca avem o linie “verde”, nu-i asa? Ca noxele pe care le inhalam suplimentar nu le masoara nimeni … iar aerul e curat – ca aparatele de masurat calitatea lui sunt montate undeva pe deal ….

      63
      10
    • Cea mai mare tâmpenie este nesincronizarea semafoarelor din apropierea giratoriilor.
      Spre exemplu la intersecția Apollo ,Slavici cu Decebal se face roșu și la un semafor și la celălalt.
      Ar trebui când e roșu pe Slavici sa fie verde pe Decebal și invers.
      Și așa e un tot orașul!

      39
      1
    • Lasati ca se va da drumul la subterana din piata decebal si se va fluidiza. In sensul ca tot o sa stea toata lumea la Apolo unde sunt doua semafoare, si la intersectia cu Zimbrului si la celelalte 7 semafoare de pe Decebal dar se va fluidiza pentru masini. Pietonii vor sta la coada la lift sa traverseze str Ursului care are 2 metrii. Cand se vor fluidiza toate, se va turna un film despre: Capitala prostiei – proiect european dacic.

      9
      1
  • Când nu ești capabil să face ceva cu adevărat util, te faci că faci ceva imposibil.
    Și crezi că vei fi înțeles și scuzat că n-ai făcut imposibilul.
    Soluțiile sugerate de mister sunt paliative, menite să arunce praf în ochii cetățenilor.”
    Vedeți, eu m-am luptat să VĂ fac…blablabla”, dar opoziția m-a împiedicat.
    Faceți ceva cu adevărat mare, o centură ocolitoare și veți rămâne în memoria colectivă ca fiind diferit de CREȚU!

    68
    2
  • Nu este de nici-o utilitate publică să distrugi vieţile oamenilor.
    Nu este un ” mic ” disconfort ci este distrugerea pe viaţă a oamenilor şi asta va avea consecinţe.

    145
    4
    • Dacă tot vrea să lărgească străzi atunci G. Lazany să facă bine să lărgească la 4 benzi străzile Cărpeniş şi Alunului să vedem dacă îi convine nu să lărgească străzi pe la alţi.

      135
      2
  • au reuşit să mai blocheze o porţiune mare din oraş fiindcă nimeni nu va mai construi nimeni acolo dacă nu ştie dacă se lărgesc străzile care oricum nu se vor lărgi cu nu au pe unde.
    Nu se vor mai construi nici case, nici blocuri, nici magazine, nici hale nu se va mai construi nimic.

    129
    5
  • A mâncat „pituca” unor „centurioane și centurioni”! Câtă îndemână și bine făceau tiriștilor și nu numai!?

    5
    48
  • Daca asteptati dupa centura ocolitoare promisă de mai bine de 35 de ani,puteți astepta mult si bine,dar intre timp sa se faca actuala centura pentru ca nu avem altceva.

    15
    118
    • @ Ghiţă , Cum am aşteptat până acum mai putem aştepta un pic deoarece străzile de pe fosta centură nu se pot lărgi că nu au pe unde poate doar pentru elicoptere zburătoare.

      119
      5
  • Numai comunişti dărâmau şi furau proprietăţile oamenilor pe unde le trecea lor capu.

    Înainte să declaraţi aceste străzi de utilitate publică de ce nu întrebaţi oameni care locuiesc de zeci de ani acolo dacă vor aceste lărgiri ?!!!!!!!!
    Hoţilor !

    109
    9
    • Prin intersectia cu pricina circula cateva antitalente automobilistice, dintre care unele (daca nu chiar toate) sunt femei, si care fie merg inainte de pe Dr. Dumitrei Vechi, fie fac stanga, venind dinspre Lama (tot pe Dr. Dumitrei Vechi). Sigur ca este de asteptat in coloana un pic, daca vrei musai sa virezi stanga… Semaforul amplasat acolo ar ajuta doar pe doamnele ii cauza, pentru toti ceilalti reprezentand numai timpi suplimentari de stat in coloana. Vad ca unii tot cer felurite aberatii politicienilor. Mai ganditi-va, inainte de a slobozi cerinta, pentru ca respectivii, la fel de inteligenti si bine intentionati ca si solicitantii, de regula incearca sa rezolve cererea, fie si intr-o forma de nerecunoscut, in speranta unei viitoare realegeri.

      3
      60
    • Misogin nenorocit foarte multe doamne circulă cu maşina mai bine ca tine .
      În aceea intersecţie este obligatoriu un semafor fiindcă vizibilitatea este foarte redusă.

      53
    • Sunt foarte multe accidente în acea intersectie se datorează faptului că oameni care urcă şi coboară str. Drumul Dumitri Vechi de la blocurile mari şi casele Panoramic spre Bulevardul Andrei Mureşanu trebuie să traverseze str. Drumul Cetăţii .
      Primarul Lazany dacă nu pune un semafor acolo ar trebui să plătească el daunele produse de accidente însă viaţa oamenilor nu o poate plăti oricâte dotări se fac la spital fiindcă viaţa oamenilor este nepreţuită.

      39
    • Acolo trebuie găsită altă soluție, un semafor ar bloca toată centura, complet. S-ar putea încerca un sens giratoriu VOPSIT. Deocamdată, experimental, 1 an de zile.

      22
    • @ idf cares, Tu parcă lucrezi la Primărie eşti lafel de penibil . Păi pe strada Drumul Cetăţii nu este loc de sens giratoriu ce mama măsi vrei să se traseze pe astfalt ceva care să producă şi mai multe accidente ?!
      Singura soluţie raţională este un semafor.

      14
    • Sunt destule semafoare aiurea puse claie peste grămadă pe linile maro măcar unul dintre ele trebuie mutat pe strada Drumul Cetăţii acolo nu este loc de improvizaţii.

      12
  • Așa primar! Dă ce dă și mai promite ,,marea și sarea” spre deliciul presei. Om trăi și-om vedea însă suntem din ce în ce mai convinși (de foștii și actualii) că Bistrița va beneficia de un drum de centură și mai târziu de Paștele Cailor.

    12
    83
  • Lărgirea actualei centuri ocolitoare a orașului Bistrița nu este posibilă pe toată lungimea actualului traseu si nici exproprierile nu reprezintă o soluție rațională. Pentru fluidizarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare” care să străbată orașul pe directia est-vest si să facă legatura cu intrările de pe DN-17 in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. In acest sens, o alternativă la lărgirea actualei centuri ocolitoare ar putea fi soluția propusă de fostul primar Ioan Turc de amenajare a unui drum de viteză, pe lângă calea ferată, între Sărata şi Unirea.
    Vezi: https://timponline.ro/orasul-este-mutilat-si-sufocat-spune-ioan-turc-ce-solutii-propune/
    O altă aberație reprezinta cele patru pasaje rutiere subterane denivelate pe care municipalitatea vrea să le construiască pe DN 17 la intrările și ieșirile din oraș. Mai ales pasajele de pe strada Calea Moldovei nu sunt altceva decât niște gropi în mijlocul drumului într-o zonă comercială, unde mai mult încurcă circulația în loc s-o fluidizeze.
    Si aici soluția poate fi coridorul de mobiltate situat pe malul stâng al râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să facă legătura intre Sărata si Unirea. Legătura dintre Linia albastră și zona comercială de pe Calea Moldovei poate fi realizată prin construirea unui pod rutier alături de puntea pietonală de pe strada Grănicerilor.

    43
    3
  • Daaaaa daaaa daaaa, centura sa ajungă până la noul stadion supranumit Radu cel Roșu/Negru, să il ocolească și să se întoarcă pe bulevardul in devenire supranumit b-dul Primărel Ne-Important! Sunt sigur că toți bistrițenii vor fi super mulțumiți și mândri !
    Avem ce au votat unii cu…și ceilalți cu două mâini stângi pe dreapta!
    Traiasca ,să-nflorească ,Bistrițica pitorească!!!
    Parcă la conducerea CJ si PB-ța s-ar afla Lolek si Bolek….
    Le merge mintea la aştia!

    27
    2
    • Mai degrabă încap doar 4 benzi de trotinete că pentru că pentru 4 benzi de biciclete este nevoie de mai mult spaţiu

  • Centura actuala daca se reface,indiferent daca e largita sau nu,este spre binele nostru,la cum arată acuma este un dezastru. Spor la treabă.

    9
    63
    • Ar fi spre binele nostru să facă o centură nouă prin afara intravilanului oraşului care să scoată traficul de tranzit şi traficul din oraş !

      63
      1
  • Va pierdeti vremea degeaba pe retele comentand fiecare dupa cum va bate capul .
    Treaba asta se face in cadrul unei DEZBATERI PUBLICE ceruta de cetateni nu ca impostorii de la caldurica, neasumati.
    Implicarea societatii civile este zero la astfel de comentataori si in general la Bistrita si cand o mana de oameni maxim cinci se implica pe ei ii faceti troaca de porci.In tarile nordice si in general in UE prezenta la primarii pe astfel de subiecte se face in strada, sau pe stadioane atata lume este prezenta ca nu incap in salile Primariilor.
    Nu merge asa stimabililor.

    5
    44
    • Bălane scuză-mă lumea de azi a avansat dezbaterile reale se ţine pe ziarele oline şi pe reţelele de socializare nu mai este ca şi atunci când erai tu la grădiniţă.

      46
      2
  • Tanar si nelinistit . Nu mai sunt un tanar dar varsta mea ma face sa fiu la fel de nelinistit cand stiu cum merge lumea de langa mine Ceea ce vrei tu sa insinuezi duce spre rezultate pe masura adica citite tri minute pe retele si online si uiate total in nepasare.
    M-am lamurit cu lumea de azi si retelele voastre de NESOCIALIZARE si boala secolului care o aveti in voi adica ECRANOFOBIA care va tine neuronii adormiti primind totul gata fara sa va folositi neuronii .
    Multam fain ,dar o asemenea abordare nu o imbratisez deloc.
    Hai Noroc !

    4
    43
    • Bălane ce dezbatere publică visezi tu? ! Ăştia vor să declare pe ascuns străzile Drumul Cetăţii, Simion Mândrescu şi Calea Clujului de utilitate publică fără să facă nici-o dezbatere publică aşa cum au aprobat fără nici-o dezbatere publică pasajul subteran criminal Gări-Tărpiului norocul nostru a fost cu poliţia care le-a spus într-un târziu că acest pasaj subteran va produce numai accidente.

      50
    • Când va fi dezbaterea publică pentru declarea acestor străzi de utilitate publică ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      33
  • Pana una alta Primaria vrea sa STUDIEZE iar toate aceste studii se platesc din banii bistritenilor. Istoria ideilor marete ale politicienilor aflati vremelnic la conducere ne arata cate milioane de euro s-au sifonat CU STUDII . Pe de alta parte orice solutie buna care poate rezolva traficul din Bistrita e binevenita.

    4
    29
    • @ Dorel, Avem peste 300 de străzi de pământ în Bistriţa pentru astfaltarea lor trebuie utilizaţi puţini bani pe care îi avem nu pe cai verzi cum sunt lărgirea străzilor de pe fosta centură , patinoare sintetice, sania pe şine, bazine de înot olimpice la graniţa oraşului , promenade inutile şi multe alte prosti şi studi lista este enormă pe care se cheltuies banii noştri fără rost şi fără nici-un sens.

      51
      0
  • Tema de casa pt elevu Gabita :
    – smulgeti liniile de cale ferata din oras si faceti bulevard
    – desfiintati prostiile de semafoare din sensurile giratorii
    – liber la circulat pe banda de autobuz fara stationari pe avarii
    – centura noua
    Hai ca se poate !!! 😂

  • ” Fără o Centură prin afara intravilanului Bistriţei, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate astea Bistriţa va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume ”

    Presupusa lărgire a străzilor Drumul Cetăţii, Simion Mândrescu , Calea Clujului şi Calea Dejului este frecţie la picior de lemn mai mult încurcă decât descurcă.
    Sunt necesare să fie făcute străzi noi ca lumea pe acolo pe und nu este nimic construit şi se poate.

    27
  • Taranii si carcotasii de doi bani nu merita Aeroprt la Bistrita si nu se va face asa ceva doar daca orasul trece de 250.000 de oameni din care macar jumatate sa nu fie ANALFABETI FUNCTIONALI.
    Avand in vedere ca la Tg. Mures la 95 km si la Cluj la intrare in municipiu adica la 95 km avem doua AEROPORTURI Internationale nu vom pupa veac o asa de mare investitie.
    Pentru doi trei fraieri care cer bazaconii guvernul nu va da bani pe astfel de vise.

Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Levente Puskás. Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.