Actualitate

Cine poate administra Parcul Industrial. Comisia de selecție a făcut profilul candidatului

Municipalitatea a întocmit planul de selecție și profilul candidatului pentru funcția de administrator la societatea Business Park Bistrița Sud SRL, care administrează Parcul Industrial. Proiectul va fi aprobat de Consiliul Local în 19 iulie. Președintele comisiei de selecție este viceprimarul Gelu Muthi. Postul este vacant după ce Iulius Dumitru a demisionat din funcție, administrator interimar fiind numit, pe o perioadă determinată de cinci luni, Ioan Magda.

”Planul de selecție este documentul de lucru prin care se stabilește calendarul procedurii de selecție de la dată inițierii procedurii până la dată numirii persoanelor desemnate pentru funcțiile de administratori. Profilul candidatului pentru funcția de administrator este documentul care descrie rolul pe care candidatul trebuie să-l îndeplinească, pe baza cerințelor contextuale specifice rolului, precum și competențele tehnice și atributele comportamentale, experiență și specificul pe care acesta trebuie să le demonstreze, în conformitate cu misiunea, obiectivele și țintele întreprinderii publice, precum și cu etapa de dezvoltare a acesteia”, se arată în proiect.

Planul de selecție cuprinde două mari etape: selecția candidaților și susținerea interviului.

Condițiile generale minime pe care trebuie să le îndeplinească administratorul societății Business Park Bistrița Sud SRL: ”să aibă cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparțînând Spațiului Economic European și domiciliul în România; cunoașterea limbii române (scris și vorbit), constituie avantaj cunoașterea limbii engleze/germane; abilități digitale; capacitatea deplină de exercițiu; stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează atestată pe baza de documente medicale; nu a fost inițiată și nu se află în desfășurare nicio procedură de natură penală împotriva sa și nu are înscrieri în cazierul judiciar; nu are înscrieri în cazierul fiscal; să nu se afle în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de administrator al societății Business Park Bistrița Sud SRL; studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalent, în domeniul tehnic sau economic și a altor acte care atestă efectuarea unor specializări; vechime în muncă minim 5 ani; vechime în funcție de conducere minim 1 an”.

Mai departe, administratorul trebuie să satisfacă următoarele cerințe: ”să aibă o bună viziune asupra rolului societății, asupra poziționării acesteia în piață, asupra constrângerilor cu care se confruntă; să aibă capacitatea de a identifica și a operationaliza rapid soluții optime care să răspundă în mod eficace constrângerilor tehnice, financiare, economice și sociale cu care se confruntă societatea; să fie capabil că prin măsuri și acțiuni potrivite să inspire întregii organizații dorința de a depune eforturile necesare pentru atingerea obiectivelor strategice; să aibă capacitatea de a instaura o cultură organizațională bazată pe înțelegerea și satisfacerea nevoilor clienților, pe calitate și performanță, pe disciplină și respect”.

”Competenţe:

Competenţe specifice sectorului de activitate – să posede cunoştinţe despre sectorul în care funcționează societatea, inclusiv tendințele și forțele care modelează industria, evoluțiile viitoare de afaceri.

Competenţe profesionale de importanţă strategică/tehnice – administratorul va avea experienţă în îmbunătăţirea performanţei societăţii pe care o va administra precum și o bună capacitate strategică şi de evaluare a impactului deciziilor privind societatea: · bune cunoştinţe în unul sau mai multe dintre următoarele domenii: economie/finanţe, managementul de proiect, achiziţii, științe inginerești, etc în vederea sprijinirii analizei strategice a operaţiunilor organizaţionale; · cunoştinţe despre procesul strategic şi abilitatea de a evalua opţiuni strategice şi riscuri, de a identifica priorităţi strategice şi de a contribui la direcţia strategică a societății; · cunoştinţe despre management financiar inclusiv abilitatea de a folosi date financiare pentru evaluarea poziţiei financiare şi de a comunica în clar aşteptările şi acţiunile necesare pentru a maximiza performanţa financiară a societății; cunoştinţe de sisteme pentru managementul proiectelor, inclusiv abilitatea de a identifica, cuantifica şi propune · strategii pentru managementul proiectelor; · cunoştinţe funcţionale în domeniul legislaţiei aplicabile societăţilor; · cunoștințe despre trăsăturile pieței în care acționează societatea, comportamentul și așteptările clienților, criterii de măsurare a gradului de satisfacție al consumatorului.

Competenţe de guvernanţă corporativă – se va evalua înțelegerea principiilor și practicilor de guvernanță corporativă, inclusiv rolurile și responsabilitatiile, luarea deciziilor, gândire strategică și previziuni, monitorizarea performanței.

Competenţe sociale şi personale – de la candidatul ideal se aşteaptă: · să se comporte cu integritate, onestitate şi transparenţă în relaţia cu ceilalţi şi cu organizaţia; · să exercite gândire şi judecată independente considerând ce este mai bine pentru organizaţie pe termen lung, nu doar pe termen scurt; · să construiască bune relaţii în cadrul şi în afară organizaţiei, să construiască raporturi şi să relaţioneze bine cu ceilalţi, indiferent de poziţie, putere, influenţă sau statut; · să gestioneze cu eficacitate conflicte, să găsească un interes comun şi să obţină cooperare atunci când are de-a face cu opinii adverse; · să construiască raporturi şi să relaţioneze bine cu ceilalţi, indiferent de poziţie, putere, influenţă sau statut; · să negocieze cu succes în situaţii de criză atât cu grupuri interne cât şi cu grupuri externe; · să demonstreze aptitudini puternice de conducere şi să aibă un succes dovedit în conducerea echipelor.

Experienţă pe plan local şi naţional: Se va avea în vedere experiență cumulată în diverse organizații pe plan local și național.

Trăsături: Reputaţie personală şi profesională – de la candidatul ideal se aşteaptă · să dea dovadă de prudenţă şi să aibă diligenţa unui bun administrator; · să dea dovadă de profesionalism; · să-şi exercite mandatul cu loialitate, în interesul societăţii; · să nu încalce niciodată legile şi reglementările în vigoare; · să aibă decizie de afaceri, este orice decizie de a lua sau de a nu lua anumite măsuri cu privire la administrarea societăţii; · să aibă calităţi de lider.

Integritate – de la candidatul ideal se aşteaptă · să se comporte într-o manieră demnă de încredere şi respect, să se comporte cu integritate, demnitate, onestitate şi transparenţă în relaţia cu alţii şi cu organizaţia; · să pună interesele societăţii deasupra tuturor celorlalte; · să vorbească cu onestitate şi sinceritate; · să exercite un comportament adecvat în situaţii în care ar putea fi vorba de un conflict de interes.

Independenţă – de la candidatul ideal se aşteaptă · să posede o gândire independentă şi să fie capabil/ă să ofere provocarea şi rigoarea necesare în realizarea unei înţelegeri globale a informaţiilor şi opţiunilor care facilitează un standard înalt de luarea deciziilor; să fie dispus/ă să nu fie de acord şi să adopte o poziţie · independentă în faţa opiniilor divergente şi detrimentul potenţial personal; · să încurajeze discuţia riguroasă şi opinii diverse pentru a putea preveni şi risipi gândirea de grup; · adoptă o abordare curioasă şi pune sub semnul întrebării în mod activ ipotezele şi testează presupoziţiile; · să solicite clarificări şi explicaţii;

Abilităţi de comunicare interpersonală – de la candidatul ideal se aşteaptă · să dea dovadă de ascultare activă; · să aibă calitatea comunicării nonverbale; · să aibă entuziasm pentru demers; · să dea dovadă de flexibilitate; · leadership (inteligenţă emoţională, carismă, capacitate de exemplu personal)”.

9 comentarii

  • O sluga psd- ista , incompetent, fara nicio experienta reala, fost angajat in aparatul de taiat frunze la caini al statului, docil, fara coloana vertebrala ,fara scrupule !

  • Adica cum? Sa nu aiba insusirile unui om politic roman?
    Ar fi de ras daca nu ar fi de plans..
    Dosar penal are voie?

    greeeeeu!

  • Ce imi vine sa rad ! Abilitatile de comunicare si toata descrierea asta de unde le-ati scos ? Or fi recomandarile primarului, stiind ca toate acestea nu se lipesc de el si nici nu are de gand sa le puna in practica.Cred ca un candidat perfect ar fi de adus din VIDELE sau din CARACAL.

  • sunt curios cine este in masura sa evalueze candidatul descris mai sus???? 1 viceprimar care a fost ales pe niste liste????
    Dau doar un exemplu… Ministrul invatamantului (care are multe alte functii si diplome…) Daniel Funeriu, cand a candidat la alegeri, a fost evaluat de o comisie al carei presedinte a fost dl Pinalti… evident…inainte de a intra in puscarie!!!! acum nu mai poate decat sa-l evalueze pe Dragnea… evident… peste cateva luni…

  • Pe linga mistourile din comentari trebuie totusi spus ca nu este totmai gresit descriere de pozitia. Este un ideal care se cauta. Doar ca va fi greu de gasit persoana respectiva cu toate abilitatiile perfecte si probabil la un salar la care o asemenea persoana o se va rade in fata. Fara se ma gindesc foarte mult stiu cel putin doua persoane potrivite, dintre care una chiar din Bistrita. Doar ca persoanele respective ori au parasit locul pentru un trai mai bun in alta tara, ori au o virsta mai mare ori nu ar fi potriviti sa lucreze cu o administratie intens politizat.

    • Ai dreptate..se cauta UN OM PERFECT!
      El exista…
      Cerinta face doar ca NOI PROSTII…. SA CREDEM CA PERSOANA ALEASA POLITIC …est conform descrierii!!!

  • Oricum George Avram este de 100 de ori mai bun ca Mniculaie. Are pacstele lui dar are suflet si nu este arogant ca Niculita

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.