(FOTO) Vicepremierul Sevil Shhaideh, ministrul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE), a semnat la Bistrița contractul de finanțare pentru modernizarea a trei loturi din DJ 172 D (Poarta Transilvaniei), în valoare totală de 38 de milioane de euro fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional.
Acest contract de finanțare face obiectul modernizării Loturilor 2, 3 și 4 aflate pe o lungime de 49,9 km din DJ 172 D pe ruta Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului (DN 17) – Josenii Bârgăului (DN 17) – Strâmba – Ilva Mică – Măgura Ilvei.
La eveniment au participat președintele Camerei Deputaților și al PSD, Liviu Dragnea, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, primarii comunelor tranzitate de DJ 172 D, primarul Bistriței Ovidiu Crețu, viceprimarul Bistriței Cristian Niculae, primarul Becleanului Nicolae Moldovan, parlamentarii Doina Pană, Daniel Suciu și Ioan Deneș, prefectul Ovidiu Frenț, secretarul de stat în MDRAPFE Adrian Gâdea, directorul pe POR din cadrul ADR Nord-Vest Sanda Catană.
”Este primul contract pe drumurile județene finanțat prin POR 2014-2020, un drum județean care deservește peste 23.000 de cetățeni, cu aproape 50 km lungime, 12 km piste de biclete, 42 de stații de autobuz. Primarii localităților prin care trece acest drum cred că sunt foarte mulțumiți și din aceste considerente am ținut să vin aici, pentru a marca semnarea primului contract pe drumurile județene prin POR. Este Ziua Internațională a Dorului, pot să spun că mi-a fost dor să reiau această etapă extraordinară de semnare a contractelor de finanțare prin POR”, a afirmat Sevil Shhaideh.
”Se împlinește un deziderat, este un drum extrem de important, care va rezolva accesul pe ambele părți în stațiunea Colibița, va face legătura între Valea Bârgăului și Valea Ilvelor, va scurta accesul celor de pe Valea Someșului și Valea Ilvelor spre Bistrița, va sporijini la dezvoltarea economică a zonelor traversate de acest drum”, a spus Radu Moldovan.
Poarta Transilvaniei
Durata de implementare a proiectului este de 62 de luni, iar valoarea totală a investiţiei pe Loturile 2, 3 și 4 este de 191.201.271,50 lei, din care valoarea finanţării nerambursabile alocate de MDRAPFE – AM POR este de 167.680.075,96 de lei (reprezentând 98% din valoarea eligibilă a proiectului), iar contribuția CJ – 23.521.195,54 lei. Proiectul pe cele trei loturi în valoare de peste 42 milioane euro, din care valoare eligibilă 38 milioane euro, reprezintă 32% din valoarea alocată regiunii.
Pentru Lotul 2, licitația a fost câștigată de asocierea Dimex Company – SC Explan, pentru Lotul 3 de Dimex Company – Starcom Exim, iar pentru Lotul 4 de Autotehnotom – Opr Asfalt. Curtea de Apel Cluj va da în 15 mai verdictul la contestațiile făcute de pierzători.
Tronsonul 1 din Lotul 1, Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița, este modernizat de Dimex Company cu 12.799.884.23 lei fără TVA. Lucrările finanțate prin PNDL au început în această primăvară și se vor finaliza în vară. 975.667 lei din valoarea totală a investiției (25.020.328 lei) se finanțează din bugetul județean. Premierul Sorin Grindeanu și ministrul Transporturilor Răzvan Cuc au vizitat șantierul, după cum Timp Online a scris aici.
În urma economiilor făcute prin licitațiile la celelalte loturi din drumul Poarta Transilvaniei (DJ 172 D) Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița – Bistrița Bârgăului (DN 17) – (DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava, tronsonul 2 din Lotul 1, între Colibița și Mița, va fi modernizat tot pe bani europeni.
Pentru Lotul 5 s-a depus cerere de finanțare prin PNDL, fiind demarate totodată și procedurile de achiziție publică.
Cine este prim ministru in Romania !????.
liviu shhaideh
Extraordinar, lucrare de amploare care va decongestiona traficul si asa încărcat de pe valea Somesului. Felicitări celor ce au facut posibil acest lucru
Hai să nu exagerăm, adevărata poartă a Transilvaniei ar fi o alternativă la DN 17 , o autostradă care să ,,lege” Moldova de granița vestică. Asta ar fi prioritatea zero în cazul în care ne dorim un boom economic atât regional cât și național.
Se va implini un mare deziderat cand va fi construita Varianta Ocolitoare Bistrita si nu cand se face un drum cu dedicatie pentru cei cu viloace la Colibita.
Faceti ceva si pentru oameni nu numai pentru voi.