Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a DN 17C, km 1+200 – km 9+200 poate fi semnat după ce Curtea de Apel București a respins contestația depusă de o firmă din Rodna, în contradictoriu cu CNAIR și Diferit Ag SRL, câștigătoarea licitației.
Contestația a fost depusă de Far Foundation SRL Rodna – lider de asociere – la procedura de licitație câștigată de Diferit AG SRL din Cluj-Napoca, iar instanța a X-a de contencios administrativ și fiscal s-a pronunțat în data de 28 martie a.c.
Potrivit sentinței, Curtea a respins ”cererea de suspendare a procedurii formulată de petenta Far Foundation SRL- Lider de asociere, având sediul social în Rodna (…) în contradictoriu cu intimatele Compania Națioanlă de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA – DRDP Cluj şi Diferit Ag SRL, având sediul în Cluj-Napoca (…) ca nefondată. Definitivă”.
”S-a dat ordinul de începere a lucrărilor de modernizare și reabilitare a Drumului Național 17C, tronsonul care leagă municipiul Bistrița de comuna Dumitra. Luni echipele vor fi pe teren – încep forajele, primul pas esențial în realizarea acestui proiect important”, a menționat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.
În 29 decembrie 2023, a fost aprobat Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții ” Reabilitare drum național DN 17C, km 1+200 – km 9+020 ″, județul Bistrița-Năsăud întrucât traficul rutier intens și mai ales cel greu au cauzat degradări masive ale sistemului rutier.
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) se ridică la suma de 279.396.000 lei, suportată din bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, iar durata de execuție este de doi ani.
Printre lucrările prevăzute în proiect se numără amenajarea unei benzi suplimentare de vehicule lente, montarea de dispozitive laterale pentru siguranță circulației – parapeți de siguranță, amplasarea a două zone amenajate sub formă de refugiu destinat depănării, iar intersecția de la km 1+200 se va ilumina pentru a asigura vizibilitatea pe timp de noapte.
Sectorul de drum cuprins în cadrul acestui proiect este amplasat pe DN 17C, între km 1+200 și km 9+020, are o lungime de 7,82 km și se situează pe teritoriul județului Bistrița-Năsăud. Acest sector începe de la ieșirea din Municipiul Bistrița și se termină după intrarea în localitatea Dumitra.
O veste tare bună. Să înceapă lucrările cât mai repede și mai ales să fie de calitate. Circulația pe ruta Dumitra-Bistrița poate fi deja deviată pe Ruta Bistrița-Târpiu-Cepari-Năsaud. Obișnuiesc și acum să circul pe acolo, când merg prin Năsăud, e foarte bun drumul. Sigur atunci când nu-i nevoie de mers prin Năsăud, ruta Ilva-Mică-Strâmba-Joseni-Bistrița e ideală.
Propun realizarea acestor lucrari in cele doua saptamani cand am eu concediu.
….va anunt ca anul asta nu am concediu!. Poate peste 3 ani.
Din mijlocul Tărpiului până în Cepari drumul este praf, este şi un pod de groază în care sa lăsat asfaltul așa că nu recomand la nimeni să meargă pe acolo.
De la Tărpiu la Blăjeni drumul este jale.
pentru Sofer….drumul de la Tărpiu la Blăjeni ii destinat producătorilor de mașini să facă teste pe suspensii…….nici în Ucraina după bombardamente nu au rămas drumurile în halu asta.
Facand o împartire rezulta 35 728 388 lei/km sau aprox. 7 145 677 €/km. Nefiind în domeniu mi se pare mult! Cineva care e în domeniu ( neutru) ce zice?
De asta a fost contestata ca e pret de autostrada!
La pretul asta sigur toarna si asfalt nou .
La banii ăștia se poate face tunel până la Dumitra!
Plin cu apa?
In sfarsit s-au trezit si politicienii nostri.
Au trecut de la investitii inutile de cacao gen panselute , borduri etc la infrastuctura utila.
Acuma pot fura linistiti si mai mult , iar cetatenii sunt multumiti ca ramane ceva si se pot folosi de aceste investitii.
Buna dimineata !!!!!
Jumătate baniilor din executie o sa se reîntoarcă către clientela politica, va jur ca știu ce vorbesc sunt ancorat bine în problema. De aceea costurile de executie pentru 1 km
Fain din cale-afara! Autostrada Zagreb- Dubrovnik, parcurgand de-a lungul Alpii Dalmatieni mai mult prin tuneluri si pe viaducte decat pe piatra a fost facuta cu 6 milioane de euro/km. Noi asfaltam un drum gata facut pe Dealul Targului cu 7 milioane de euro/km. Faaaain! Suntem grozavi!
Da, si se vor lauda cu marea realizare, vor taia panglici, ne vor spune ce au facut ei pentru popor. Populimea insa se va holba admirativ si va aplauda fara sa-si dea seama ca au platit de zeci de ori mai mult decat ar fi facut-o intr-o tara civilizata si nici ca banii lor au fost furati tocmai de catre cei care se lauda cu „realizarile epocale in vremurile de glorie” pe care le traiesc doar hotii. Pentru noi, ceilalti, sunt vremuri de jaf ordinar, de saracie si necaz.
Pentru tara in care hotii sunt considerati smecheri (si aplaudati) iar oamenii cinstiti fraieri, este bine. Se putea fura si mai mult, ceea ce nu este exclus.
Stai liniștit că se vor cere suplimentări de fonduri pentru situații care nu au putut fi prevăzute. Așa se face. Suma finală va crește la cel puțin dublu, deci la 14 milioane euro/km. MINIM la 14 milioane euro.
nu faceți atâta vâlvă,e apă de ploaie înaintea alegerilor