Tot mai mulți contribuabili, persoane juridice și fizice, preferă să comunice cu Fiscul prin mijloace electronice, a declarat Dorina Cicioc, șefa Administrației Județene a Finanțelor Publice Bistrița-Năsăud. Numai anul trecut, au fost aproape 10.000 de noi înscrieri în Spațiul Privat Virtual (SPV).
În prezent, în Bistrița-Năsăud, Fiscul are 15.041 persoane fizice în SPV și 14.734 de persoane juridice în Spațiul Privat Virtual, într-un singur an, 2022, înrolându-se 9248 persoane dintre care 6708 persoane juridice și 2540 de persoane fizice.
44,15% dintre firme și 15,64% persoane fizice accesează Fiscul prin serviciile electronice
”Se pot face procedurile de înrolare în SPV de acasă, dar și de la noi, la Serviciul asistență contribuabili”, a spus Dorina Cicioc.
”Spaţiul Privat Virtual” este un serviciu gratuit, accesibil permanent, care oferă o serie de beneficii utilizatorilor săi, cum ar fi: informaţii cu privire la obligaţiile fiscale; posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente; informaţii cu privire la contribuţiile sociale; acces și la alte servicii electronice pe care SPV le oferă.
Serviciul “Spaţiul Privat Virtual” constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice a unui spaţiu virtual aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice / Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoana juridică/ fizică în legătură cu situaţia fiscală proprie a acesteia. Detalii AICI
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Bistriţa – Năsăud administrează 129.569 de contribuabili, din care 33.371 persoane juridice cu certificat de înregistrare fiscală şi 96.198 persoane fizice administrate pe baza de CNP. Are arondate fiscal 62 de localități, pe care le administrează cu 258 de persoane angajate în cadrul tuturor structurile subordonate.
Serviciul de asistenţă pentru contribuabili din cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Bistrița-Năsăud a soluționat în 2022 un număr de 1.873 de adrese, 1509 solicitări, 2792 cereri de eliberare a certificatelor de rezidenţă fiscală PF/PJ și a eliberat 2489 de certificate privind stabilirea regimului TVA aferent achizițiilor intracomunitare de autoturisme.
Adaugă comentariu