”Încă din noiembrie 2017 am semnalat erorile procedurale care au vizat înființarea Editurii Didactice Pedagogice, dar și elaborarea Legii Manualului. Drept dovadă, ambele acte normative au fost declarate neconstituționale, iar ministerul nu a fost capabil să clarifice situația lor juridică nici până astăzi”, spune deputatul USR Cristina Iurișniți, care a trimis o interpelare Ministrului Educației, în prima săptămână a sesiunii parlamentare de toamnă, cu privire la situația dezastruoasă a manualelor școlare.
Deputatul bistrițean avertizează că încep să fie vizibile efectele managementului defectuos și iresponsabil al Editurii Pedagogice și Didactice care a editat manualele de geografie, istorie și biologie cu grave erori științifice: ”Cine își va asuma răspunderea pentru incompetență și risipa banului public prin retipărirea celor 160 de mii de manuale? Cine va fi sancționat pentru incapacitatea MEN de a oferi elevilor accesul la manuale de calitate și relevante? La noi responsabilitatea este însă o vorbă în vânt! Cât despre politici educaționale coerente, de la programe reactualizate, manuale atractive în format electronic dar și digital și interactiv, până la formări gratuite pentru profesori pentru a fi capabili să țină pasul cu generația Internet și Facebook – ele rămân niște obiective doar virtuale, niște vise pentru naivii care mai îndrăznesc să creadă în acest Guvern incompetent și corupt!”, mai spune Cristina Iurișniți, subliniind că în orice țară civilizată, risipa și incompetența atrag inerent și asumarea răspunderii unor astfel de decizii.
”O radiografie a sistemului de educație realizată de deputatul Cristina Iurișniți arată că rezultatele de la Bacalaureat, sesiunea iulie 2018, aduce un județ dinamic precum este Clujul pe primul loc cu un procent de 81,14%, în timp ce Teleormanul lui Dragnea și Dăncilă, intenționat lăsat în subdezvoltare, a ajuns pe ultimul loc cu 47,3 %. Bistrița-Năsăud, cu 5 medii de 10, are un procent de promovabilitate mediu, de 69,22%, în condițiile în care media pe țară este de 67,56%, o medie în scădere constantă, cel puțin în ultimii 5 ani”, se arată într-un comunicat.
Propunerile deputatului USR pentru anul școlar 2018-2019:
”- Metodologiile și calendarul organizării și desfășurării tuturor examenelor naționale să fie supuse dezbaterii publice (reale, realiste și obiective) și aprobate prin OMEN până cel târziu la începerea anului școlar 2018-2019
– Pentru Evaluarea Națională/Admiterea la liceu
• Examenul să se susțină la o săptămână după terminarea cursurilor de către elevii claselor a VIII-a (așa cum de altfel s-a revenit pentru anul școlar 2018-2019) și nu în săptămâna imediat următoare (ca în anul școlar 2017-2018).
• Subiectele pentru toate probele de examen (Limba și literatura Română, Matematică, Limba maternă) să aibă un nivel de dificultate mediu, să urmărească testarea abilitătilor elevilor și nu să-i pună în dificultate de dragul unei dorințe de selecție total neadecvată vârstei și dezvoltării psiho-emoționale ale adolescenților de 14 ani
• Elevii care nu au promovat toate probele de examen (minim nota 5) să nu fie admiși în învățământul liceal la specializările teoretice.
– Pentru Examenul de Bacalureat 2019
• Probele pentru competențelor lingvistice și digitale să fie susținute după absolvirea liceului de către elevii claselor a XII-a și nu pe parcursul anului școlar
• Simpla intrare în legalitate a calendarului aberant din anul școlar 2017-2018 (atât pentru Bacalaureat cât și pentru Evaluarea Națională) prin consultarea unui eșantion nereprezentativ (probabil PSDist) din asociațiile de elevi și părinți și avizul Comisiei de educație (?!) nu rezolvă haosul ce s-a creat și se perpetuează astfel. Consecință sunt și rezultatele mai slabe decât în anii precedenți.
– Depolitizarea învățământului
– Amendamente la legea învățământului profesional dual, inițiative legislative clare, pentru a facilita contractul de munca part-time pentru elevii din învățământul dual, începând cu vârsta de 16 ani.
– Campanie națională de sensibilizare și conștientizare în privința învățământului profesional atât pentru elevi cât și pentru părinți.
– În județul Bistrița-Năsăud este nevoie de un efort conjugat pentru promovarea învățământului profesional
Se pare că o parte dintre observațiile noastre au fost auzite iar noile metodologii ale examenelor naționale, cuprind aceste solicitări”, conchide deputatul USR Cristina Iurișniți.
Mă, tu ești prost! Mă, tu ești nebun!
O doamnă profesoară deșteaptă și educată, care face cinste meseriei de parlamentar!
Fără îndoială, Cristina Iurișniți de la USR, este cel mai competent parlamentar din jud. Bistrița-Nasaud.
Ceva nu-i în regulă. Noi la PSD căutăm o dobitoacă, o cât mai mare dobitoacă pentru ca s-o putem numi într-o funcție importantă aici la Bistrița.
E ok.
Dar ceea ce mă şochează COPII DIN ROMÂNIA nu merg la şcoală pt că NU AU ÎNCĂLȚĂMINTE!!!!
Ce fel de societate e?
Ce rol au instituțiile cu profil social cu bugete alocate??? Să plătească salarii sau să rezolve probleme??
…sa faca sedii noi cu 58 de birouri!!!
asa se rezolva problema in romania…
in romania problema primordiala in sanatate….cresterea alarmanta a cancerelor…se rezolva prin construirea locuintelor pentru medici!!!
Da tu cine eşti Gelu? Ăla…chelu ‘?