Social

Cum arată calea ferată spre Bârgău, modernizată. Trenul circulă din nou

Rombat

Modernizarea căii ferate care leagă Bistrița de Valea Bârgăului s-a încheiat, iar trenul circulă din nou din acest sfârșit de săptămână.

CFR a înlocuit traversele vechi din lemn cu altele din beton, ceea ce va permite o mărire a vitezei de deplasare a trenului pe această rută.

Linia de cale ferată Bistrița Nord – Susenii Bârgăului a fost închisă între km 61+800 și km 68+300 (stația Livezile Bârgăului h.) timp de o lună, între 21 iulie și 22 august, perioadă în care s-au făcut lucrări de modernizare. Au fost scoase traversele din lemn și au fost montate altele din beton, s-a înlocuit balastul feroviar.

Calea ferată Bistrița Nord – Bistrița Bârgăului figura pe locul doi în topul celor mai lente căi ferate din România, pe care trenul circula cu o viteză medie între 18 și 23 km/h. Cel mai probabil, după modernizare, viteza de deplasare va crește.

Primarul Bistriței, Gabriel Lazany, a declarat, de curând, că trenurile spre Bistrița Bârgăului transportă doar 20-30 de călători, subvenția de stat fiind esențială pentru funcționare. În opinia lui, care ar vrea să amenajeze o șosea în locul căii ferate, dacă nu există rentabilitate, ar trebui să se renunțe la ea.

21 comentarii

    • Este musai să fie construit pentru copiii ce merg la şcoala de pe strada Florilor o trecere pietonală peste calea ferată pornind de la policlinica Hardmed.
      Acum părinţii a făcut nişte trepte din lemn pentru ca copiii să poată escalada gardurile de lângă calea ferată.

      65
      3
    • Nu sunt copiii ce vin la şcoală de la Bârgău fiindcă acei copii vin cu maşini şi autobuze fiindcă aşa ajung mult mai aproape de licee şi şcoli.
      Aceea sunt copiii din cartierul de case Goldiş care traversează calea ferată periculos ca-să ajungă la şcoala gimnazială nr.4 .

      55
      1
  • Singurul avantaj la asemenea viteza si mijloace este ca nu intra locomotiva in capuri de pod si copaci de pe margine si nu musca din linia continua in curbe.
    Astfel toata lumea ajunge teafara la destinatie.
    Desigur romanul comod nu isi lasa sicriul pe patru roti ca sa mearga pe jos pana la gara si inapoi acasa tot pe jos de la gara.
    Sunt vremuri grele, sinucigase pentru multi analfabeti functionali care cu toate lipsurile in materie de judecata au totusi carnet de conducere.

    39
    141
    • În Bistriţa avem acum benzi de dedicate de autobuz pe care microbuzele şi autobuzele pot ajunge rapid şi uşor chiar la intrarea în liceu sau școală.
      Deasemenea şi ceilalți oameni pot ajunge foarte uşor cu microbuzele şi autobuzele acolo unde au nevoie în centru oraşului.

      Deci cel puțin din aceste motive calea ferată nu se justifică.

      100
      18
  • Zona aia ar trebui reabilitată cap-coadă, începând de la gară și până în spate la Selgros. Ar ieși un bulevard grozav, plin de copaci, pe placul domnului Bălan. Chiar si zona garii ar putea fi reconfigurată și desființate o parte din linii, nu știu dacă mai avem nevoie de o gară atât de mare în mijlocul orașului. Poate marele manager Lazany va avea un plan și pentru zona asta.

    46
    15
  • Un Benny Hill show cu această infrastructură!!…
    Strângeți-vă jucăriilor și vi le duceți acasă, mai mult încurcă și îngreunează decât să descurce și să ajute.

    42
    17
  • O ramă rapidă – 2 vagoane, 100 de locuri- care să facă 20 de minute de la Bistrița la Bistrița Bârgăului, de 10 ori pe zi, la intervale (în perioada de vârf) de câte 30 de minute, ar putea diminua traficul auto.

    32
    68
    • Bârgăuanul e domn, crezi că renunță la mașina din curte și merge pe jos până la halta CFR ca să vină cu trenul în oraș, hai să fim serioși!

      14
      12
    • @doru Te-ai gândit mult sau ţi-a ieşit din prima? 🤣
      Cine să fi aşa fraier piardă timpu să-şi urce maşina în tren să stăie la cozi şi să plătească alte taxe când poate merge normal şi elegant pe stradă ?!

      54
      8
  • Citind, confirm – dacă mai era nevoie – realitatea afirmației lui Eistein! Prostia și cosmosul sunt infinite.
    Despre cosmos am însă unele îndoieli.

    14
    2
  • Este necesar ca strada Colibiţei să fie prelungită pe lângă calea ferată şi unită cu strada Miron Cristea.

    39
    • Proprietarii străzii Miron Cristea au fost întrebati dacă vor acea unire? Pentru că s-ar părea că nu prea vor… Ca atare, discutiile despre prelungirea str. Colibitei sunt frumoase, eterne si inutile, până la un eventual consens cu acei domni/doamne. Prefacandu-ne ca n-am stii că una din marginile drumului este a CFR.

      2
      26
    • Propietarul terenului viran de lângă calea ferată a spus că vrea să vândă primărie pentru o stradă fâşia de teren de lângă calea ferată din prelungirea străzi Colibiţei. Atât Niculae cât şi Turc au spus că primaria va cumpăra însă nu sa întâmplat nimic de atunci bine că avem grămezi de bani ca primăria să recumpere stadionul care a fost a primăriei însă să cumpere teren pentru o stradă importantă pentru oraş nu are bani.

      https://timponline.ro/dupa-14-ani-in-care-doar-s-a-povestit-despre-stadion-s-a-intamplat/

      22
  • Primarul Bistriței, Gabriel Lazany pe care nu-l dă inteligenţa afară, e pus pe demolări. El ar vrea să amenajeze o șosea în locul căii ferate Bistrița — Bistrița-Bârgăului, deşi există o soluţie mai simplă si mai logică propusă de fostul primar Ioan Turc de a se construi un drum de viteză, pe lângă calea ferată, între Sărata şi Unirea. Cu atât mai mult cu cât pentru descongestionarea circulatiei auto sunt necesare mai multe „coridoare de mobilitate urbană” care să traverseze orașul pe directia est-vest si să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Primarul Lazany a uitat si de coridorul situat pe malul stâng al râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să facă legătura intre Sărata si Unirea, despre care se discută de multă vreme. Este vorba de traseul DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173 C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – DC 8 – str. Valea Ghinzii – str. Lacului – str. Aerodromului – str. Secundară 3 Unirea – DN 17 (Unirea). Inafară de portiunea din DC 8G situată intre Parcul Industrial Bistrița Sud si str. Zăvoaie, cea mai mare parte a acestui traseu deja există. Ar mai fi nevoie doar de amenajarea străzii Codrișor intre Podul Budacului si Podul Jelnii pentru a exista continuitate din strada Zăvoaie până la iesirea din Unirea. Mintea lui a rămas blocată cu demolarea stadionului “Jean Pădureanu” si mutarea lui din parcul orasului Bistrița, pe păşunea din Unirea.

    17
    1
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui doru Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.